2024-10-17, 22:06
Medlem
pentrys avatar
Gräv på. Denna ska grävas ned ännu längre. Annat är en skymf.

https://open.substack.com/pub/nickalinia/p/vansterjournalist-ertappad-av-dumpen?r=2rd840&utm_medium=ios

https://ibb.co/YWtVLDx

Senast redigerad av pentry 2024-10-17 kl. 22:09.
Citera
Medlem
Donatellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Nej, inget skämt. Varför skulle det vara ett skämt? När han drar fram inspelningsapparaten och pratar om en gemensam person, Östlund eller vad han säger, så tycker iaf jag att han har kött på benen. Sen ljuger ju också Sara en del, vilket inte gör hennes trovärdighet gott. Hon påstår ju bland annat att "journalisten" sagt att han känner Östlund, när han uppenbarligen bara säger att han känner till honom.

Så om denna person nu fiskar efter Dumpen så har han ju gjort precis som man ska för att nå dit. Han har låtsas vara en gädda och testat metoderna som Dumpen kör med. Agendan är att kritisera metoderna eftersom de leder till självmord. Inspelningsutrustning på plats. Skrev i chatten att han förstod att det var dumpen och att han faktiskt ville träffa dom. Han håller också diskussionen saklig och på en lagom nivå medan Patrik och Sara mest verkar håna honom. Just i detta fall kan jag liksom inte säga med någon säkerhet vad som egentligen har hänt.

Är du seriös?
Citera
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Jag känner på mig att han är 45 år. Förmodligen fyller han i början av året. Kanske i januari. I mitten av januari känns det som. Typ 17:e eller nåt sånt.
Kan inte stämma om han bor i stan
Citera
2024-10-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Håller med. Denna kille skulle man vilja följa. Tänk vilken dokumentär det skulle kunna bli! Hans ödmjuka hållning hedrar honom. Inte ofta jag har medkänsla med gäddorna men den här förtjänar allt stöd han kan få, iom att han så bestämt tar ansvar.

Ja nu när han är påverkad ja, sen när abstinensen kommer tror du att han känner likadant då?
Citera
2024-10-17, 22:11
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Är du på riktigt?! Menar du på fullaste allvar att en diktafon och att namedroppa en snubbe är att likställa med att "ha kött på benen"?
Fakta är följande; gäddan sexchattar med någon som utger sig för att vara ett barn. Med tanke på att det är ungefär 1000 gånger större chans att han får kontakt med ett riktigt barn framför dumpen så skulle hans "arbetssätt" medföra att riktiga barn i stor omfattning riskeras att groomas (vilket är exakt det han är ute efter).
För att göra det ännu mer tydligt. Lägg märke till hans reaktion när det går upp för honom att det är dumpen som möter upp.
Hans första reaktion är att försöka fly. Därefter hejdar han sig och med darriga händer och svammel fipplar fram en diktafon.
Du behöver inte vara hjärnkirurg för att efter att ha lagt samman alla pusselbitar inse att han av rädsla för att det kan vara dumpen förberett sig med en bortförklaring till att han är där.

Om du fortfarande tror på det han påstår, har du då funderat på varför han inte bara kontaktat dumpen för en intervju? Eller att han vid tillfället är mer förberedd på vad intervjun ska handla om?

Med sådana personer som dig i samhället så förstår jag varför världen ser ut som den gör. Herregud...

Dessutom försökte ju Journalisten att kohandla med Patrik och Sara. Mot slutet säger han att "jag släpper er om ni släpper mig", alltså jag gör inget knäck om er om ni inte hänger ut mig. Så seriös var han i sin avsikt att avslöja Dumpens metoder.
Citera
2024-10-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Han kanske bor i Solna eller nåt.
Citera
2024-10-17, 22:22
Medlem
Kan hända att jag misstolkar hela situationen med journalisten. Enligt de flesta här så är det uppenbart att han är pedofil, så jag får nog ta tillbaka min åsikt och rätta mig in i ledet.
Citera
2024-10-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Rebus och bostadsort har ju publicerats flera gånger i tråden.
Citera
2024-10-17, 22:53
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach

Bög-André kan gå med, då han tydligen är "ute ur garderoben" nu (både som bög å pederast).
Om jag skall vara ärlig så trodde jag inte på det första gång jag hörde om det hela. Men jävlar vilket kaninhål jag hamnade i den natten. Det hjälper inte att första träffen kommer till Världen som jag ser lika trovärdig som avpixlat eller ETC.

Om RFSL skall vara en trovärdig organisation borde de släppa en vitbok.
Citera
2024-10-17, 23:00
Medlem
Citat:
Kan hända att jag misstolkar hela situationen med journalisten. Enligt de flesta här så är det uppenbart att han är pedofil, så jag får nog ta tillbaka min åsikt och rätta mig in i ledet.

Är det någon förutom journalisten som tvekar på det?
Citera
2024-10-17, 23:15
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Han är inte ett dugg övertygande. Han är förmodligen narcissist, tror han är så smart och kan slingra sig ur problemet genom att ha skrivit detta och anspelat på att det handlar om hans journalistiska arbete. Försöker så gott den äckliga bögpedofilen kan, till ingen nytta.

Tror du på riktigt att hans arbetsgivare Synskadades riksförbund, där han är radioreporter ligger bakom detta? Vart här hans arbetsgivare och kollegor som kan backa upp denna påstådda granskning? Varför skulle han behöva gå denna väg för att nå dumpen?

Han försöker ju dessutom förmå Dumpen att släppa honom om han släpper dom, snacka om att greppa efter halmstrån för att försöka komma undan.

Ett riktigt äckel.

Diktafontricket var ett nytt inslag i gäddrepertoaren.

Han försökte sig på flera försvarsvinklar.

Det gick inte så bra.
Citera
2024-10-17, 23:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Bättre fly än illa fäkta. Gäddor är ibland förslagna. Före Dumpens existens var det en som hittade på att det var ett utsläpp, och att han skulle undersöka barnen nakna.

I detta fall medtag gäddan en diktafon, för att kunna slingra sig ur med sin journalistrutin, om det gick snett.

Dessvärre blev det mer av en dråplig sketch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in