2024-10-17, 21:25
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Nej, inget skämt. Varför skulle det vara ett skämt? När han drar fram inspelningsapparaten och pratar om en gemensam person, Östlund eller vad han säger, så tycker iaf jag att han har kött på benen. Sen ljuger ju också Sara en del, vilket inte gör hennes trovärdighet gott. Hon påstår ju bland annat att "journalisten" sagt att han känner Östlund, när han uppenbarligen bara säger att han känner till honom.

Så om denna person nu fiskar efter Dumpen så har han ju gjort precis som man ska för att nå dit. Han har låtsas vara en gädda och testat metoderna som Dumpen kör med. Agendan är att kritisera metoderna eftersom de leder till självmord. Inspelningsutrustning på plats. Skrev i chatten att han förstod att det var dumpen och att han faktiskt ville träffa dom. Han håller också diskussionen saklig och på en lagom nivå medan Patrik och Sara mest verkar håna honom. Just i detta fall kan jag liksom inte säga med någon säkerhet vad som egentligen har hänt.
Kolla mejlen! Du har ett mejl från en prins i Nigeria som vill ge dig massa pengar!

1. Att ta fram en reservplan IFALL det skulle vara dumpen kräver inte särskilt mycket tankeverksamhet
2. Varför hålla på med milslånga chattar? Han kunde hållt det på samma nivå som alla böggäddor, dvs ”hej, ålder, träffas?”
3. Varför skicka intima bilder på sig själv?
4. Varför riskera att hängas ut offentligt?
5. Var är artikeln han jobbade på? Är ju verkligen i hans intresse att publicera den så snart som möjligt
6. Varför inte bara ringa och fråga ifall de vill ställa upp på en intervju?
7. I början när han ser att det är Sara försöker han reflexmässigt att fly

Den narcissistiska journalisten har alldeles för höga tankar om sig själv och trodde på riktigt att han skulle komma undan med sin ”listiga” plan B. Ett kvitto på hans låga intelligens och uppblåsta ego.

Men du kanske trollade med ditt inlägg?
Citera
2024-10-17, 21:25
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Nej, inget skämt. Varför skulle det vara ett skämt? När han drar fram inspelningsapparaten och pratar om en gemensam person, Östlund eller vad han säger, så tycker iaf jag att han har kött på benen. Sen ljuger ju också Sara en del, vilket inte gör hennes trovärdighet gott. Hon påstår ju bland annat att "journalisten" sagt att han känner Östlund, när han uppenbarligen bara säger att han känner till honom.

Så om denna person nu fiskar efter Dumpen så har han ju gjort precis som man ska för att nå dit. Han har låtsas vara en gädda och testat metoderna som Dumpen kör med. Agendan är att kritisera metoderna eftersom de leder till självmord. Inspelningsutrustning på plats. Skrev i chatten att han förstod att det var dumpen och att han faktiskt ville träffa dom. Han håller också diskussionen saklig och på en lagom nivå medan Patrik och Sara mest verkar håna honom. Just i detta fall kan jag liksom inte säga med någon säkerhet vad som egentligen har hänt.

Är du på riktigt?! Menar du på fullaste allvar att en diktafon och att namedroppa en snubbe är att likställa med att "ha kött på benen"?
Fakta är följande; gäddan sexchattar med någon som utger sig för att vara ett barn. Med tanke på att det är ungefär 1000 gånger större chans att han får kontakt med ett riktigt barn framför dumpen så skulle hans "arbetssätt" medföra att riktiga barn i stor omfattning riskeras att groomas (vilket är exakt det han är ute efter).
För att göra det ännu mer tydligt. Lägg märke till hans reaktion när det går upp för honom att det är dumpen som möter upp.
Hans första reaktion är att försöka fly. Därefter hejdar han sig och med darriga händer och svammel fipplar fram en diktafon.
Du behöver inte vara hjärnkirurg för att efter att ha lagt samman alla pusselbitar inse att han av rädsla för att det kan vara dumpen förberett sig med en bortförklaring till att han är där.

Om du fortfarande tror på det han påstår, har du då funderat på varför han inte bara kontaktat dumpen för en intervju? Eller att han vid tillfället är mer förberedd på vad intervjun ska handla om?

Med sådana personer som dig i samhället så förstår jag varför världen ser ut som den gör. Herregud...
Citera
2024-10-17, 21:26
Medlem
Citat:

Nu är han iallafall uthängd, hela Sverige hatar honom, dels för att han gromar barn att talla på, dels för hans vidriga attityd.

Så om han var ute på nått uppdrag att fiska dumpen så hoppas jag att han tyckte det var värt att få pedofilstämpeln i ansiktet och bespottning av hela Svenska folket.

Väntar spänt på att han publicerar sitt arbete om "hur man fiskar dumpen", som egentligen vilken femåring som helst skulle kunna göra. Kanske kan han vinna stora jornalistpriset för detta?
Citera
2024-10-17, 21:27
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Kolla mejlen! Du har ett mejl från en prins i Nigeria som vill ge dig massa pengar!

1. Att ta fram en reservplan IFALL det skulle vara dumpen kräver inte särskilt mycket tankeverksamhet
2. Varför hålla på med milslånga chattar? Han kunde hållt det på samma nivå som alla böggäddor, dvs ”hej, ålder, träffas?”
3. Varför skicka intima bilder på sig själv?
4. Varför riskera att hängas ut offentligt?
5. Var är artikeln han jobbade på? Är ju verkligen i hans intresse att publicera den så snart som möjligt
6. Varför inte bara ringa och fråga ifall de vill ställa upp på en intervju?
7. I början när han ser att det är Sara försöker han reflexmässigt att fly

Den narcissistiska journalisten har alldeles för höga tankar om sig själv och trodde på riktigt att han skulle komma undan med sin ”listiga” plan B. Ett kvitto på hans låga intelligens och uppblåsta ego.

Men du kanske trollade med ditt inlägg?

Det gläder mig att se att det fortfarande finns människor med sunt förnuft!
Citera
2024-10-17, 21:29
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Det gläder mig att se att det fortfarande finns människor med sunt förnuft!
Och det skrämmer mig att det finns personer som han jag citerade
Citera
2024-10-17, 21:33
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
...När han drar fram inspelningsapparaten...

...Inspelningsutrustning på plats.
En sak som motsäger honom rejält är hur han använder sin inspelningsapparaten. Om du tex ser en politiker bli intervjuvad i tv när något hänt så trycker alla journalister upp sina inspelningsapparater/mikrofoner så nära politikerns mun som möjligt, för att få med allt tydligt, utan att få med störande ljud i bakgrunden. Förmodligen riktad mik på den 494 hade och då måste man vara alert att miken "pekar" på den ljudkälla den skall ta upp, vilket han inte gör.

Kolla hur 494 gör så ser du att han bara håller den i handen, många gånger väldigt långt ifrån munnen på den som pratar. Visst, inget av det han eventuellt spelar in skall ut i sändning i radio/tv men han behandlar den fel och oaktsamt och kommer att få med mer oljud än det Sara/Patrik säger.

Så, så djävla trovärdig är han inte pga av handhavandet av sin stora "bevisinspelare". Den var mer rekvisita än något som skulle ta upp ljudet på ett bra/proffsigt sätt. Han borde ha kunnat det med sitt etiska journalistiska PK-tänkande. Kanske var det alla juck med huvudet fram och tillbaks eller alla rynkor i pannan han gjorde som distraherade honom. Vem vet...
Citera
2024-10-17, 21:33
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:

Han är inte ett dugg övertygande. Han är förmodligen narcissist, tror han är så smart och kan slingra sig ur problemet genom att ha skrivit detta och anspelat på att det handlar om hans journalistiska arbete. Försöker så gott den äckliga bögpedofilen kan, till ingen nytta.

Tror du på riktigt att hans arbetsgivare Synskadades riksförbund, där han är radioreporter ligger bakom detta? Vart här hans arbetsgivare och kollegor som kan backa upp denna påstådda granskning? Varför skulle han behöva gå denna väg för att nå dumpen?

Han försöker ju dessutom förmå Dumpen att släppa honom om han släpper dom, snacka om att greppa efter halmstrån för att försöka komma undan.

Ett riktigt äckel.
Citera
2024-10-17, 21:36
Medlem
Vad har journalisten för adress nu?
Vi måste ha en adress till honom.
Citera
2024-10-17, 21:51
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samirbakarkaka
Intressant, källa?

Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Källa och källa, det är allmänt känt att RFSL hade en officiell "pedofil arbetsgrupp" på den tiden, de var troligen pederaster de som var aktiva.

Runt 2005-2010 nånting var där även en skandal då Sveriges Radio avslöjade att deras tryckta "kalender" eller "sexguide" innehöll adresser i Thailand där man kunde träffa minderåriga. Källa: Jag.
Här kommer en källa https://dumpen.se/2023/05/01/25094/

Om man skall vara petnoga var det grupper inom RFSL och personer, inte RFSL som förbund.
Citera
2024-10-17, 21:56
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Här kommer en källa https://dumpen.se/2023/05/01/25094/

Om man skall vara petnoga var det grupper inom RFSL och personer, inte RFSL som förbund.

Bög-André kan gå med, då han tydligen är "ute ur garderoben" nu (både som bög å pederast).
Citera
2024-10-17, 21:58
Medlem
526s avatar
Citat:

"Avslöja metoderna Dumpen kör med?"
Det är som att fiska i frysdiken på ICA. Dumpens metoder är det mest exponerade i Sverige. Allt publiceras i sin helhet. Alla vet det det.
Citera
2024-10-17, 22:00
Medlem
auruns avatar
Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in