Citat:
UG jävla svammelprogram. Det är ju inget nytt under solen. Detta ha ju pågått sedan åtminstone 80-talet. Jag vet inte ens om det är ett brott? För att det ska bli ett brott så måste väl ett visst antal rekvisit vara uppfyllda som T.ex 1. någon vilseleder någon. 2. någon berikar sig på att vilseleda denne. 3. Och någon måste förlora på att bli vilseledd. Först då är brottet fullbordat. Folk betalar ju sina bolån och räntor. Vem e brottsoffret? Enligt reportern den som konkurrerar med sin riktiga lön? Nä det håller inte. Han kan lägga ner att va reporter. Det finns folk i tråden som hade skött frågeställningen bättre och fått till en edge o belyst ett bättre trix. Det här tar reporten inte i hamn. Man kan ju inte bara förfölja en människa för att han är dömd i annat case. Jag tycker det är ruttet. Killen gör ju iaf nåt. Jag lovar han har lärt sig nåt på det oxå. Det kan va en vinst inte så dålig alla ggr. Lite rolig är snubben trots allt.
Jag tycker reportern tog i från tårna när han i början av programmet sa att någon kommit på ett sätt att ”kuppa” hela Stockholms bostadsmarknad. Några 100 miljoner kronor i felaktigt beviljade lån är försumbart i den kontexten.
Sedan att ”du och jag får betala”. Nej, inte ens det går att påstå. Då måste reportern visa siffror och statistik som stödjer påståendet att upplägget varit prisdrivande för allmänheten.
Tycker att det var ett lovvärt initiativ, som byggts upp över väldigt många år, men någon på SVT borde ha kvalitetsgranskat programmet först.