2024-10-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Kan läkaren göra en orosanmälan efter detta eller vad tror du kommer hända?

ingen aning hur det fungerar med sekretess o sånt
2024-10-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
ja vårdcentral var det men tidigare hade hon bokat hos öron näs o hals den 17e
Hon var ju hos öron och näsa för några veckor sedan och skulle använda den där salvan ett antal ggr per dag i flera veckor och därefter någon gång om dagen dessutom fick hon recept som skule räcka i flera månader , resultat skulle ta tid
2024-10-17, 15:01
Medlem
LM har helt missuppfattat det där med att traumabehandling inte är aktuellt , det beror inte på att hon är psykiskt frisk utan på att hon inte kan ta till sig sådan behandling eftersom hon inte var intresserad av att gå igenom sitt liv från barndomen och framåt
2024-10-17, 17:31
Avslutad
Citat:
ingen aning hur det fungerar med sekretess o sånt

Sjukvårdssekretessen får bara brytas om det råder särskilda omständigheter. Gissningsvis blir LPT 3 § vägledande gällande när sjukvården kan orosanmäla psykiatrisk problematik. LPT är nog Sveriges absolut mest tandlösa tvångslag då den ofta aktualiseras för sent. Det råder nog inga tveksamheter om att Lejonmamman lider av psykisk ohälsa och att det var den psykiska ohälsan som gjorde att hon dömdes för att ha utagerat mot socialsekreterare. En fungerande LPT hade hanterat Lejonmamman innan hon gav sig på socialsekreterarna.

"3 § Tvångsvård får ges endast om patienten lider av en allvarlig psykisk störning och på grund av sitt psykiska tillstånd och sina personliga förhållanden i övrigt
1. har ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård, som inte kan tillgodoses på annat sätt än genom att patienten är intagen på en sjukvårdsinrättning för kvalificerad psykiatrisk dygnetruntvård (sluten psykiatrisk tvångsvård), eller
2. behöver iaktta särskilda villkor för att kunna ges nödvändig psykiatrisk vård (öppen psykiatrisk tvångsvård).

En förutsättning för vård enligt denna lag är att patienten motsätter sig sådan vård som sägs i första stycket, eller det till följd av patientens psykiska tillstånd finns grundad anledning att anta att vården inte kan ges med hans eller hennes samtycke.

Tvångsvård får inte ges om patientens psykiska störning enligt första stycket utgör enbart en utvecklingsstörning.

Vid bedömning av vårdbehovet enligt första stycket ska det även beaktas, om patienten till följd av sin psykiska störning är farlig för annans personliga säkerhet eller fysiska eller psykiska hälsa. Lag (2008:415)."
2024-10-17, 19:36
Medlem
Har precis upptäckt detta dårhus FU!! Herre herregud alltså!!!

Har jobbat 16år inom socialtjänsten i olika roller inom barn/familj/ungdom o har själv varit oerhört kritiskt vid ett flertal tillfällen under åren, o samtidigt har jag sett/följt hur insatser har räddat både liv o även hjälpt livslånga relationer som från början varit extremt problematiska.

MEN!! Kan ni insatta här tipsa om vilka konton o olika namn/nicks jag ska kolla/följa förutom MammaIdiot o PappaIdiot?
Skulle verkligen uppskatta lite hjälp att hitta rätt!
2024-10-17, 20:34
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019

Har jobbat 16år inom socialtjänsten i olika roller inom barn/familj/ungdom o har själv varit oerhört kritiskt vid ett flertal tillfällen under åren, o samtidigt har jag sett/följt hur insatser har räddat både liv o även hjälpt livslånga relationer som från början varit extremt problematiska.

MEN!! Kan ni insatta här tipsa om vilka konton o olika namn/nicks jag ska kolla/följa förutom MammaIdiot o PappaIdiot?

Skulle säga, att de kontona utöver dessa du nämnde så.
Lejonm@mma är ett måste, oftast refererad till här som "LM"

hon har flera konton:
lejonm@mma7
lejonm@mma18
lejonm@mma2024

@ = a

Sen är Pist0lM@lin en given person att ha med på radarn, men hon håller inga egna lives, men är inne ofta och gästar på andras, brukar refereras till som "PM"
konto:
lex_wilt0n

0 = o

Sen har vi gullim@x, refererad till som "GM"
Är henne som svt-dokumentären "att rädda ett barn" handlar om
konto:
GulliM@x1

@ = 1

sen balkanduon M@hija och Nu11
de har båda vuxna barn som de anser är kidnappade, deras historier är i princip identiska, men enligt dem själva helt olika, och de har en fejd kring det.

konton:
m@hijadzaferovic1
@ = a

osm1c1973
1 = i

Sen finns det en del andra också, men skulle säga dessa är de som diskuteras oftast.
2024-10-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019

Vajervevaren har gett dig namnen på de viktigaste nyckelpersonerna. Jag rekommenderar dig att besöka trollbloggen som lagt upp domar på flera av dessa.
2024-10-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren

hon har flera konton:
lejonm@mma7
lejonm@mma18
lejonm@mma2024

@ = a

Sen är Pist0lM@lin en given person att ha med på radarn, men hon håller inga egna lives, men är inne ofta och gästar på andras, brukar refereras till som "PM"
konto:
lex_wilt0n

0 = o

konto:
GulliM@x1

@ = 1

de har båda vuxna barn som de anser är kidnappade, deras historier är i princip identiska, men enligt dem själva helt olika, och de har en fejd kring det.

konton:
m@hijadzaferovic1
@ = a

osm1c1973
1 = i

Sen finns det en del andra också, men skulle säga dessa är de som diskuteras oftast.

vad har Rebecka tagit vägen o en som jag inte minns namnet på ..vaen som vart omhändertagen på BB i stort sett o väldigt lågbegåvad..bǻde hon o mannen
2024-10-17, 22:00
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
vad har Rebecka tagit vägen o en som jag inte minns namnet på ..vaen som vart omhändertagen på BB i stort sett o väldigt lågbegåvad..bǻde hon o mannen

Tänker du på hon c0llie eller vad hon hette, när det kom fram hur hon typ mer eller mindre förmedlat kontakt med barn till pedofiler försvann hon från radarn, men enligt gänget som lyfte fram detta, så är detta hennes MO, att försvinna efter blivit exponerad och sen dyka upp i någon nu gruppering.
2024-10-17, 22:03
Medlem
Citat:
Tänker du på hon c0llie eller vad hon hette, när det kom fram hur hon typ mer eller mindre förmedlat kontakt med barn till pedofiler försvann hon från radarn, men enligt gänget som lyfte fram detta, så är detta hennes MO, att försvinna efter blivit exponerad och sen dyka upp i någon nu gruppering.

det stämmer..var C jag menade
2024-10-17, 22:24
Medlem
Citat:

hon har flera konton:
lejonm@mma7
lejonm@mma18
lejonm@mma2024

@ = a

konto:
lex_wilt0n

0 = o

konto:
GulliM@x1

@ = 1

konton:
m@hijadzaferovic1
@ = a

osm1c1973
1 = i

Tack snälla!!! 🙏🏼🙏🏼🙏🏼

Nästan så man önskar sig att bryta ett ben eller nått o bli sjukskriven några veckor o verkligen kunna Go down the rabbit hole!! fast rätt drygt o behöva ha ont iofs! 😂
2024-10-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badrumsbadkar
Vajervevaren har gett dig namnen på de viktigaste nyckelpersonerna. Jag rekommenderar dig att besöka trollbloggen som lagt upp domar på flera av dessa.

Tack! Jag va inne där o läste lite igår! Gick väl igenom ett tiotal domar. Hade varit väldigt intressant o läsa själva utredningarna som soc gjort som ligger till grund för omhändertagandena. Dom nämner ju några orsaker till placeringarna men då mer generellt. Tex barnen påverkas av föräldrarnas konflikter, eller att föräldern har svårt att skilja på sina egna känslor/behov mot barnens.
Men inte mer specifika exempel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in