2024-10-17, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
En av dom mer ödmjuka gäddorna Dumpen tagit fast. Ett vider givetvis men det finns grader i himlen å helvetet.
Javisst, och Sara var också mycket förstående och stöttande. Den här gäddan kan nog återstarta som en ny människa om några månader, om han nu får hjälp med sitt missbruk på riktigt.
Citera
2024-10-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
495 verkar svår att identifiera. Jag har sett honom flertalet gånger vid byttorpsjön (kolbränningen), sett honom handla både på ica och coop på byttorp. Det kanske är info som kan hjälpa någon duktig detektiv att komma närmare. Skriver självklart om jag löser det själv

nyligen sett honom?
Citera
2024-10-17, 19:01
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
Märkligt! Denne finns med i Google med och någon logg.

Vore intressant om någon hann att läsa eller spara ner loggen angående Bögslynan som borde ha varit napp #494.
Kan det ha rört sig om en oskyldig person som vart publicerad, men sedan borttagen?
Citera
2024-10-17, 19:18
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
En av dom mer ödmjuka gäddorna Dumpen tagit fast. Ett vider givetvis men det finns grader i himlen å helvetet.

Han får det i alla fall att låta som om tänker försöka göra någonting åt saken.

Jag litar inte på någon som är drogberoende, och jag tror inte att man ska göra det,
men jag ger honom en chans.

Det skulle vara intressant om Dumpen följde upp och visade vad som händer med
gäddorna efter en konfrontation, om någon av dom skulle våga ställa upp på det,
istället för att bara smita undan, byta namn och försöka bli bortglömda.

Skulle det kunna gå att visa upp någon som förebild och, efter omständigheterna,
gott exempel ex-gädda?

Jag har dock hört P&S, och andra, säga att det inte går att bota pedofiler.
Men somliga kan leva, eller försöka leva, som nyktra alkoholister.
Kan man leva som pedofil och hålla sig borta från barn?
Citera
2024-10-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Det kan ju inte finnas så många ställen kring Borås där det utövas, om man inte kan köra i en vanlig kombihall/multihall? Ser ju ut att vara en mycket mindre bana än tennis. Har bara hört om det en gång tidigare och det var i TV-serien "Hacks" för några månader sedan, märkligt... Ännu märkligare är att man bara hört talas om "Byttorp" en gång tidigare och det var förra veckan när en död person hittades på en fotbollsplan där, men det var nog någon yngre som blivit skjuten?

EDIT: https://pickleballboras.se/ Måste ju vara här han hänger! Det blir ett mail...
Jag kollade igenom alla bilder där från deras Facebook men hittade ingen. Men i Ligaspel så är det en Lennart som spelade sin sista match i mitten/slutet av juni. Men han hade bara namnet Lennart där inget mer…
Citera
2024-10-17, 19:20
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Ny gädda! #496 Avesta

https://dumpen.se/2024/10/17/hufsatufsa_496/

Citat:

Ja, man kan ändå känna lite med honom. Han har ställt till det rejält för sig i livet med droger och nu det här. Som han säger själv så träffade han nu botten. Fallhöjden för honom är rätt låg då jag utgår från att han inte har ett arbete så han har en sportslig nu att skaffa sig ett bättre liv. Men den uppförsbacken är man inte avundsjuk på. Drogberoende + Dumpen-stämpel.

En bra konfrontation tycker jag. Alltid intressant när de får gäddorna att öppna sig och prata. Vissa öppnar sig på ett psykopatiskt sätt (som bög-journalisten) och andra lägger sig platt och erkänner sitt problem som #496 här.
Citera
2024-10-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, man kan ändå känna lite med honom. Han har ställt till det rejält för sig i livet med droger och nu det här. Som han säger själv så träffade han nu botten. Fallhöjden för honom är rätt låg då jag utgår från att han inte har ett arbete så han har en sportslig nu att skaffa sig ett bättre liv. Men den uppförsbacken är man inte avundsjuk på. Drogberoende + Dumpen-stämpel.

En bra konfrontation tycker jag. Alltid intressant när de får gäddorna att öppna sig och prata. Vissa öppnar sig på ett psykopatiskt sätt (som bög-journalisten) och andra lägger sig platt och erkänner sitt problem som #496 här.

Ja, den här gäddan kan förhoppningsvis åtgärda saker och ting innan det är för sent.
Tror att det handlar mer om missbruk än pedofili i hans fall.
Citera
2024-10-17, 19:36
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Nyfiken
Jag kollade igenom alla bilder där från deras Facebook men hittade ingen. Men i Ligaspel så är det en Lennart som spelade sin sista match i mitten/slutet av juni. Men han hade bara namnet Lennart där inget mer…

Låter ju rimligt att det kan vara han, ovanlig ”sport”. Stod det ingen klubb han spelar för om det var ligaspel, eller var alla från Borås Pickleball?
Citera
2024-10-17, 19:36
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Vore intressant om någon hann att läsa eller spara ner loggen angående Bögslynan som borde ha varit napp #494.
Kan det ha rört sig om en oskyldig person som vart publicerad, men sedan borttagen?

Nån som köpte sig fri med diamantpaketet hos Impulskollen?

Nä ge oss Piggy bögslyna nu, det var ju snart en vecka sen Dumpen teasade oss med en kort publicering som togs ner.
Citera
2024-10-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Låter ju rimligt att det kan vara han, ovanlig ”sport”. Stod det ingen klubb han spelar för om det var ligaspel, eller var alla från Borås Pickleball?
Står bara Brämhult. Alla i den serien är från Borås…
Citera
2024-10-17, 19:52
Medlem
DouglasFeldmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Ny gädda! #496 Avesta

https://dumpen.se/2024/10/17/hufsatufsa_496/
Ändå en av de mer sympatiska gäddorna, åtminstone ger han ett sådant intryck. Snacka om den totala motsatsen till #494.
Senast redigerad av DouglasFeldman 2024-10-17 kl. 20:06.
Citera
2024-10-17, 20:11
Medlem
Jag trodde först att #496 var prins Harry på första bilden med stämpeln över.

Varför jag tror på att han menar allvar är så klart för att han gör menar allvar. Men sånt kan gå över så tveksamhet finns minst sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in