2024-10-17, 16:49
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Lägg nu av...

Engström är ingen förvirrad gubbe som är slarvig..

Han har full koll på vilken tid RB menade..

Kollegor och närstående vittnar om att Engström misskötte sitt jobb, ofta missade deadlines, var lat, var ostrukturerad, hade svårt att hålla tider, var dålig på planering samt var allmänt ovuxen. Det ligger fullt i linje med att ta fel på en minut.

Jag kan ge källor på allt detta, men eftersom du själv aldrig styrker dina inlägg med någonting än dina egna fantasier väntar jag på att se det första inlägget av dig med en källa. Fram till dess betackar jag mig för att du plingar mig med dina torftiga och poänglösa inlägg.
Citera
2024-10-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Efterspelsvittnet SE hade väl erkänt lite svårt att slutföra olika projekt?
Då kanske man som amatörpsykolog vill väva in ett visst mått av "oorganiserad virrighet" i det hela?

Det är för lätt köpt...

Jag bad dig tidigare att förklara ditt "efterspelsvittne" syfte !

Varför vill han ljuga om utstämplingstiden och väktarpratet för att försöka komma ut på Sveavägen ungefär där han ändå kommer ut som vanligt om han är oskyldig!
Citera
2024-10-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Kollegor och närstående vittnar om att Engström misskötte sitt jobb, ofta missade deadlines, var lat, var ostrukturerad, hade svårt att hålla tider, var dålig på planering samt var allmänt ovuxen. Det ligger fullt i linje med att ta fel på en minut.

Jag kan ge källor på allt detta, men eftersom du själv aldrig styrker dina inlägg med någonting än dina egna fantasier väntar jag på att se det första inlägget av dig med en källa. Fram till dess betackar jag mig för att du plingar mig med dina torftiga och poänglösa inlägg.

Det är du som lägger in tolkningar på Engström inte jag...

Att påstå att han tar fel på det mesta är något du själv lägger in...

Jag utgår från att han vet mkt väl om saker och utgår från det...
Citera
2024-10-17, 16:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det är för lätt köpt...

Jag bad dig tidigare att förklara ditt "efterspelsvittne" syfte !

Varför vill han ljuga om utstämplingstiden och väktarpratet för att försöka komma ut på Sveavägen ungefär där han ändå kommer ut som vanligt om han är oskyldig!

Som oskyldig kommer han ut "för sent" därav lögnen.

Det kräver inte en hel konspirationsfabrik i Göteborg för att förstå.
Citera
2024-10-17, 17:01
Medlem
Citat:

Han berättar t.ex nogrannt om hur han packar ihop saker på sitt rum 23:15 för att hinna med tåget/bussen hem , berättar också nogrannt om att han tittar på sitt mörka armbandsur på Sveavägen...

Det är ganska exakta beskrivelser på att han minns...Sen plötsligt så lägger många in att han är helt förvirrad och vet knappt vart han är på Sveavägen när skotten följer...Eller om han pratat med väktare eller varit ute på stan tidigare under kvällen !

Det är inte jag som är naiv...
Citera
2024-10-17, 17:03
Medlem
Citat:

Försent till vad ?

Vad är problemet med om han skulle säga exakt det han varit med om som vittne ?
Citera
2024-10-17, 17:07
Medlem
Citat:

Det är faktiskt obegripligt...

Som oskyldig så stämplar han ut 23:19 och pratar med väktarna i ca 2min...

Kommer ut från Skandia ca 23:21:30..

Han ser troligen människor strömmar till brottsplatsen och kommer fram och hjälper till lite, ser LJ I gränden ...

Varför inte bara säga detta ??
Citera
2024-10-17, 17:18
Medlem
Citat:

Poänglösa inlägg )

Att du är så otroligt naiv att tro att inte Engström har koll på vad som sker och vad han gjorde denna mordnatt gör dig till den mest naiva i tråden...

Försök att utgå istället för vad Engström faktiskt säger om allt !!
Citera
2024-10-17, 17:25
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Han berättar t.ex nogrannt om hur han packar ihop saker på sitt rum 23:15 för att hinna med tåget/bussen hem , berättar också nogrannt om att han tittar på sitt mörka armbandsur på Sveavägen...

Det är ganska exakta beskrivelser på att han minns...Sen plötsligt så lägger många in att han är helt förvirrad och vet knappt vart han är på Sveavägen när skotten följer...Eller om han pratat med väktare eller varit ute på stan tidigare under kvällen !

Det är inte jag som är naiv...
Det är Holmers bild av Engström som fortfarande efter nästan 40 år färgar mångas bild av SE.
Citera
2024-10-17, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det är Holmers bild av Engström som fortfarande efter nästan 40 år färgar mångas bild av SE.

Troligen...

Klart man måste utgå från att Engström vet vad han pratar om...

Men folk lägger in tolkningar på hur Engström missuppfattar hela situationen eller påstår att han vill vara ett efterspelsvittne osv osv..

Ett exempel är också när dom frågar om Engström varit ute från Skandia tidigare under kvällen...
Citera
2024-10-17, 17:34
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Vilken slump då att mycket av hans bild backas upp av materialuppgifter i form av förhör med kollegor och närstående.

Alla omdömen om Engström som jag listade i mitt förra inlägg kommer från förhör i materialet – inte Holmér eller några kvartersskrönor från Täby.

Om du misstror mig kan jag visa källor för allting, jag dubbelkollade det innan jag skrev inlägget. Dina inlägg brukar hålla lite högre verkshöjd än herr Problem så jag kan sammanställa det om du vill.
Citera
2024-10-17, 18:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det är faktiskt obegripligt...

Som oskyldig så stämplar han ut 23:19 och pratar med väktarna i ca 2min...

Kommer ut från Skandia ca 23:21:30..

Han ser troligen människor strömmar till brottsplatsen och kommer fram och hjälper till lite, ser LJ I gränden ...

Varför inte bara säga detta ??

Hur mycket utrymme finns det för SE att göra observationen därifrån. Får en känsla av att LB m.fl. befinner sig där.

Undras om HO minns att larmen ljöd på skärmen medan han pratade med SE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in