2024-10-17, 15:09
Medlem
Mich13s avatar
Perfekt för mig personligen.

Jag läser aldrig Aftonbladet, men läser Sportbladet lite för ofta. Tänker verkligen inte skaffa något Aftonbladet-konto.
Citera
2024-10-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comanches
Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter förlorade oss för länge sedan eftersom man blev tvungen att vara inloggad, och därmed registrerad, för kunna läsa nyheter och längre reportage.
Aftonbladet gör nu samma sak och lägger nyheter och krönikor bakom inloggning och ger sig själva möjlighet till bevisbar kartläggning av läsare.

Känner ni tillit i insamlad data och förtroende för medier när många missbrukar makten?
Kommer Aftonbladet tappa inflytande i samhället genom denna girighet eller envetenhet?
Vad vill Aftonbladet åstadkomma med detta? Vad anser och kommer ni att göra?

Hela shibstedt gruppen är kontrollfreaks och älskar ett skitigt kontrollsamhälle.

Kolla vad dårarna gjort med blocket.

Man måste logga in för att ens kunna kontakta en köpare/säljare.
europeer kan inte köpa bilar och andra varor sen länge pga denna skit.

nä ge inte en spänn till dessa kontrollfreaks som älskar bank id och kontrollsamhällen.
Citera
2024-10-17, 15:32
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Läser AB i 9 fall av 10 när det länkas av "er" här på Flashback, inte annars.
Tror la av AB cirka 2005-2010 annars. AB läste jag (nätet) annars på 1900-talet. Ganska regelbundet, fanns inte Flashback på den tiden..

Då har du gjort ungefär samma resa som jag, med undantaget att jag aldrig på AB-länkar.

/AI
Citera
2024-10-17, 15:33
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Finns ett par, tex https://archive.md/

Hur kan en time capsule/cache sida låta en läsa artiklar bakom betalväggar?
Citera
2024-10-17, 15:55
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Finns det inte sidor som är gjorda för att man ska kunna läsa nyhetssidor utan att behöva logga in? Vill minnas för länge sen det användes flitigt på Flashback för att slippa ge klicks. Kommer dock inte ihåg hur man hittar detta om det nu existerar fortfarande.
Du tänker nog på https://www.removepaywall.com/ och liknande sidor.

Finger mest på utländska tjänster.
Citera
2024-10-17, 15:59
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Stämmer ej, krävs ej inloggning.

Det står "Aftonbladet gör nu samma sak och lägger nyheter och krönikor bakom inloggning" i trådstarten, och inte exempelvis "Aftonbladet har nu gjort samma sak och har lagt nyheter och krönikor bakom inloggning". Detta tolkar jag som att de är i färd med att ändra, och inte att de redan har gjort det.
Citera
2024-10-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det står "Aftonbladet gör nu samma sak och lägger nyheter och krönikor bakom inloggning" i trådstarten, och inte exempelvis "Aftonbladet har nu gjort samma sak och har lagt nyheter och krönikor bakom inloggning". Detta tolkar jag som att de är i färd med att ändra, och inte att de redan har gjort det.
Rätt av dig, fel av mig. Måste lära mig läsa ordentligt.
Citera
2024-10-17, 16:40
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Igår kväll fick jag och alla i min familj utom en person upp en stor inloggningsruta som täckte halva telefonfönstret. Jag kör safari på iPhone och övriga kör annat. Idag får jag upp en liten banner högst upp. Det verkar ju som att många inte ser någon inloggning, men tro mig, den inloggningsblaffan som kom upp igår gick inte att missa. Kanske beror det på vilken webbläsare eller vilket operativsystem man har. Om det är något som Aftonbladet planerar kanske det var en test eller att någon på Aftonbladet tryckte på fel knapp och råkade aktivera funktionen i förtid.
Citera
2024-10-17, 20:37
Citat:
Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter förlorade oss för länge sedan eftersom man blev tvungen att vara inloggad, och därmed registrerad, för kunna läsa nyheter och längre reportage.
Aftonbladet gör nu samma sak och lägger nyheter och krönikor bakom inloggning och ger sig själva möjlighet till bevisbar kartläggning av läsare.

Känner ni tillit i insamlad data och förtroende för medier när många missbrukar makten?
Kommer Aftonbladet tappa inflytande i samhället genom denna girighet eller envetenhet?

Vill verkligen inte betala för Aftonbladet eller Expressen. Skräp och sensations tidningar. Bara klick räknas.
Citera
2024-10-17, 23:07
Medlem
stetson900s avatar
Håller helt med plus att det kommer garanterat hackas o krängas som breach data sen när halva svenska befolkningen skapat konton och återanvänt nåt kackigt lösenord från sin hotmail typ....
Citera
2024-10-17, 23:30
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Prenumererar på DN papperstidningen och då får man automatisk extra allt digitalt på köpet, där man varit inne några gånger och kikat såklart inloggat.
Kan du förklara för mig hur ett användarnamn+lösenord är integritetskränkande, med tanke på att tidningsbudet vet både min adress och brevlåda, genom uppgifterna jag lämnade ut frivilligt , för att ha lyxen att ha en papperstidning till morgonkaffet ?
Jag kan tänka mig att de loggar användare för vilka artiklar som samlar flest läsare, och de som inte gör det. Vilka länkar som fungerar som lockbete till läsning - vilka som inte gör det.

Den enda faran jag kan se med den loggningen är att tidningsmakeriet går överstyr i jättemärkliga länkar där rubriken visar sig vara ett antiklimax i förhållande vad artikeln vill säga. Och där har ju Aftonhoran och sexpressen oslagbara rekord i klickbait på nätet. Tidningar som påminner om en avloppsbrunn av klickbara fekalier.

Det är dock skillnad på WT-tidningar aftonhoran och sexpressen och DN , SDB, utan tvekan.
Både DN och SDB hålls uppe av medelklassen som vill ha färdigförpackade åsikter och få lite tips om vilka böcker,filmer och utställningar som är relevanta för livsstilen och självuppfattningen .
Citera
2024-10-18, 00:12
Medlem
GimliRedBeards avatar
Äsch vem behöver Aftonbladet.... Mest bara bantartips och annat trams!
SVT, BBC, CNN.
Och Flashback!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in