2024-10-17, 11:42
Medlem
Nu för tiden så erbjuds botox och det är väl det enda som faktiskt funkar.
Sen är väl alltid en ansiktsbehandling bra för ansiktet att få.

Men finns några mer behandlingar som faktiskt funkar?
Själv har jag testat både microneedling och fettfrysning som jag inte såg någon skillnad efteråt.
Citera
2024-10-17, 12:12
Avslutad
Nej inte direkt... Skönhetsoperationer kan fungera till att hålla den yttre åldern i schack några år längre men mycket bygger på tro om att bli vackrare.
Man kan tex bleka tänderna för att matcha in i modet och känna sig glad en stund. Gå där en stund och titta på tänderna. En gång gör man det sen läggs verksamheten ner.
Man måste ha pubertala personligheter måste för att bry sig om microneedling irl. Hur man ser ut borde vara av minimal vikt medan hur man mår borde vara fokus. Se ut som ni gör, för hur ska man annars se ut...
Citera
2024-10-17, 12:26
Medlem
Loreias avatar
Microneedling är något du behöver göra ganska regelbundet för att få resultat. Sedan har du ju olika laserbehandlingar för t.ex. synliga blodkärl och åderbråck.
Citera
2024-10-17, 13:28
Medlem
KlasLunds avatar
Funkar mot, för vad?
Citera
2024-10-17, 13:37
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Nu för tiden så erbjuds botox och det är väl det enda som faktiskt funkar.
Sen är väl alltid en ansiktsbehandling bra för ansiktet att få.

Men finns några mer behandlingar som faktiskt funkar?
Själv har jag testat både microneedling och fettfrysning som jag inte såg någon skillnad efteråt.
Berätta gärna mer om fettfrysningen.
Citera
2024-10-17, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Microneedling är något du behöver göra ganska regelbundet för att få resultat. Sedan har du ju olika laserbehandlingar för t.ex. synliga blodkärl och åderbråck.

Testade 6 ggr, tyckte inte mitt ansikte blev speciellt vackrare och inte hjälpte det heller mot ett gammal acne jag hade som knappt syns, som det skulle göra. Men jag har rätt bra hud och speciellt för min ålder så jag behöver inte göra sådana grejer egentligen men jag tycker det samtidigt är lite kul och sen kan man alltid inbilla sig att man blir vackrare.

blodkärl och åderbråck har jag aldrig testat men är lite sugen på blodkärl. Så du säger att det funkar med laser, hur många gånger fick du göra ?
Citera
2024-10-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Berätta gärna mer om fettfrysningen.

Jag testade en gång mot halsen och 2 ggr mot magen. Obehaglig behandling men om ska se snygg så får man pinas, verkar det som.
När jag körde mot halsen så blev jag strypt i ca 45 min kändes som. Den var mest obehagligast och konstig position också att knappt kunna svälja om jag minns rätt.

Magen så suger dom åt sig en bit av fettet och sen blev den också iskall i ca 45 min. Ingen mysig känsla alls. Tänk att hålla en isbit på samma ställe i 45min. Efter det så var jag konstig i skinnet hur länge som helst så jag var rädd att dom hade skadat min kropp men det gick bra tillslut. Vet inte om jag inbillade mig eller inte men efter operationen så kändes min mage smalare. Men det kan vara att jag var hungrig som fan också, haha. Efter det så gick jag en väldigt lång promenad och när jag kom hem så hade det försvunnit 2kg.
Det är mycket möjligt att man måste göra detta regelbundet för att det ska funka.
Citera
2024-10-17, 15:03
Medlem
HJ brukar oftast funka
Citera
2024-10-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blissthemang
Nej inte direkt... Skönhetsoperationer kan fungera till att hålla den yttre åldern i schack några år längre men mycket bygger på tro om att bli vackrare.
Man kan tex bleka tänderna för att matcha in i modet och känna sig glad en stund. Gå där en stund och titta på tänderna. En gång gör man det sen läggs verksamheten ner.
Man måste ha pubertala personligheter måste för att bry sig om microneedling irl. Hur man ser ut borde vara av minimal vikt medan hur man mår borde vara fokus. Se ut som ni gör, för hur ska man annars se ut...

Det är väl bra att ha som mål, att fräscha till sig så länge det inte går till överdrift.
Jag är villig att testa allt. Sen är det mycket tveksam om jag tror på det. Plastikoperation däremot är något jag tror på men, det är väldigt riskabelt och dumt om man inte behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in