2024-10-16, 07:41
Medlem
https://www.expressen.se/premium/krim/robin-hedman-johansson-jagas-for-mord-pa-14-ariga-pojkarna/

Han säger att han är gammal fotbollshuligan, nån som har info om det?
Citera
2024-10-16, 09:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Ha ha. Djurgårdspojkar är mest kända för det. Näst efter bikers.
MJ och hans brorsa kanske är mest talande, men det är ju en enorm överrepresentation inom firmor och annat gällande att boxa brudar.

MJ och hans brorsa är ju bara två psykfall och har väll inte överdrivet mycket med DFG att göra tbh...
Varit med några gånger vevat liksom.
Citera
2024-10-16, 09:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guldponken
https://www.expressen.se/premium/krim/robin-hedman-johansson-jagas-for-mord-pa-14-ariga-pojkarna/

Han säger att han är gammal fotbollshuligan, nån som har info om det?

Gammal Dju.
Citera
2024-10-16, 14:26
Avstängd
hrjn1989s avatar
Vad vet ni om Branschen (AIK)?
Citera
2024-10-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrjn1989
Vad vet ni om Branschen (AIK)?

Liga från Gävle som följde AIK under många år borta som Hemma och var väll allmänt stökiga sett till tiden då huliganer var mest ett gäng ligister som drack och drog till nån på näsan för att det var skoj. Men ingen info om dem har själva vart med och styrt upp nått dock mycket möjligt att grabbar därifrån hängt på Firman och kört.
Citera
2024-10-16, 23:11
Medlem
Citat:
MJ och hans brorsa kanske är mest talande, men det är ju en enorm överrepresentation inom firmor och annat gällande att boxa brudar.

MJ riktigt vidrig jävel. Dock har detta problem hänt i alla firmor så ingen behöver skriva om andra lag och plocka billiga poäng.

BO som du skriver du tillhör hade ju C som rånade och slog ned en tant.
Citera
2024-10-17, 09:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:

MJ i all ära, men hans brorsa har väl aldrig slagit sin tjej eller har jag missat något?
Citera
2024-10-17, 09:23
Avstängd
hrjn1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Liga från Gävle som följde AIK under många år borta som Hemma och var väll allmänt stökiga sett till tiden då huliganer var mest ett gäng ligister som drack och drog till nån på näsan för att det var skoj. Men ingen info om dem har själva vart med och styrt upp nått dock mycket möjligt att grabbar därifrån hängt på Firman och kört.
Låter som dom det. Men Branschen har lagt ner nu alltså. Var många år sedan jag åkte runt med dom. Du råkar möjligen inte veta vilka som möjligen gått över till Firman?
Citera
2024-10-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Efter 92 sidor känns det som att jag kan rekommendera boken. Douglas Hammar skriver faktiskt ganska bra. Det är en mycket bättre bok än exempelvis "En av grabbarna". Vad som förbryllar mig är att 2/3 av boken finns kvar att läsa för mig.

Haha det är ju ändå otroligt hur du kan tycka den där litterära misshandeln är bra. Upprepningar, påhittade citat och faktafel genomsyrar hela boken. 300 sidor som påminner om konversationerna som pågår i en soffa vid 07 en söndagmorgon när tallriken passar runt i någon förort.

Bara det att han påstår sig vara släkting med Karl XII när knugen han har band till är av annan ätt är ju horribel. Då är man ju inte riktigt med i matchen.
Citera
2024-10-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
MJ i all ära, men hans brorsa har väl aldrig slagit sin tjej eller har jag missat något?

Han har slagit allt och alla. Minns att han exempelvis vevade fritt med ett järnspett urskillningslöst. Dödade en och skadade sex allvarligt, om jag minns rätt.

Fast poängen är att skeva människor som gillar att boxas eller begå personbrott utan samvete lika gärna boxar på sina brudar, våldtar etc. Att anse att våld och/eller fysisk makt är eftersträvansvärt är ju inget man slår på och av. Därför är de kraftigt överrepresenterade i bland annat firmor och gäng.
Samtidigt som man försöker framhålla någon slags respekt för kvinnor, och det är just den lögnen som sticker så i ögonen.
Citera
2024-10-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
MJ riktigt vidrig jävel. Dock har detta problem hänt i alla firmor så ingen behöver skriva om andra lag och plocka billiga poäng.

BO som du skriver du tillhör hade ju C som rånade och slog ned en tant.

Att du aldrig läst en bok framgår tydligt, men den fiktiva karaktären Bulten i Bo finns även med i filmer av Astrid Lindgrens mästerverk "Emil i Lönneberga", som kanske dina föräldrar visade?

Jag har aldrig någonsin varit för någon firmakultur över huvud taget, det är en fruktansvärt hjärnslö företeelse som mänskligt skräp ägnar sig åt. Så att jag skulle hävda att jag företräder det är en rejäl intellektuell krumbukt.
Citera
2024-10-17, 18:20
Medlem
Citat:
Minns att han exempelvis vevade fritt med ett järnspett urskillningslöst. Dödade en och skadade sex allvarligt, om jag minns rätt.

Stora Mossen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in