2024-10-17, 04:56
Medlem
CUNextTuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Normalt är det 2,40 m. mellan golv och tak. Mellan där är det ju betong, m.m. Men detta skedde i Argentina. Jag vet inte om det är samma mått där.
Brukar inte hotell/hotellrum generellt ha lite högre i tak än det är i en standardlägenhet? Kanske bara känns så.
Citera
2024-10-17, 05:19
Medlem
CUNextTuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Jag håller med dig till en viss del. Har man varit påverkad och mördat någon men absolut inga minnen av det, så måste man fortfarande lida sitt straff.

Jag överlevde mitt fall från tredje våningen. Jag minns inget från den dagen (var påverkad men inte suicidal vanligtvis) men vården vägrade skriva annat än "suicidförsök". Jag orkade inte tjafsa med de om att det var en olycka, men jag försökte i några år. Nu står det så. Men jag håller inte med, i just mitt fall.
Sorry för trauma dump lol men hans död har väckt minnen, just att det står "tredje våningen" i media kanske.

RIP.
Utifrån det som har framkommit hittills låter det åtminstone inte som något planerat självmord. I så fall snarare stundens ingivelse pga hög som ett hus alternativt droginducerad psykos. Om det stämmer att han blev nekad tillträde till poolen, kan det förstås inte uteslutas att det var den han försökte hoppa i heller.

Om han nu inte dök ner från balkongen med huvudet före, fanns det uppenbarligen ändå många saker (utöver marken givetvis) han kan ha slagit huvudet i, vilket kan förklara varför utgången blev så tragisk trots att det "endast" skedde från tredje våningen.

Sorgligt slut på en ung människas liv. Hemsk tid framför allt hans föräldrar och hans lille son har framför sig nu.

Beklagar din upplevelse, Judinna. Skönt att du klarade dig med livet i behåll.
Citera
2024-10-17, 05:32
Medlem
Olle-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Vad som hänt har du väl själv redan svarat på? Att ramla från tredje våningen leder tyvärr allt som allra oftast till en säker död.

Ska hjälpa dig att förstå TS frågeställning. En läsare förstå att TS förstår att Liam är död pga ett fall från 3e våningen. 1000 olika saker kan ju vara orsaken till ett fall från 3e våningen. Man undrar ju såklart om det var en olycka och hur olyckan då gick till eller om det var ett självmord.
Citera
2024-10-17, 06:09
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Ska hjälpa dig att förstå TS frågeställning. En läsare förstå att TS förstår att Liam är död pga ett fall från 3e våningen. 1000 olika saker kan ju vara orsaken till ett fall från 3e våningen. Man undrar ju såklart om det var en olycka och hur olyckan då gick till eller om det var ett självmord.
Det är vanligare än vad kanske många tror att personer halkar från balkonger. Fuktigt kakelgolv kombinerat med låga balkongräcken kan innebära livsfara. Mina tankar går till hans anhöriga, mycket tragiskt.
Citera
2024-10-17, 06:17
Medlem
Nu har jag inte hunnit läsa så mkt om detta, och de står säkert mer i andra medier. Men de jag reagerade över är att de stod inget om hans flickvän. Om han nu var alkohol/drog påverkad och var aggressiv och grejer så måste de ju bero på något (bråk med flickvännen? te.x). Tänkte att de är ju en ganska viktig detalj så att hon inte ligger helt sönderslagen på hotellrummet
Citera
2024-10-17, 06:19
Medlem
Mune Sangss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nu har jag inte hunnit läsa så mkt om detta, och de står säkert mer i andra medier. Men de jag reagerade över är att de stod inget om hans flickvän. Om han nu var alkohol/drog påverkad och var aggressiv och grejer så måste de ju bero på något (bråk med flickvännen? te.x). Tänkte att de är ju en ganska viktig detalj så att hon inte ligger helt sönderslagen på hotellrummet

Läs den engelska texten tidigare i tråden.
Hon lämnade Argentina den 14:e oktober.
Citera
2024-10-17, 06:20
Medlem
Chingchonglings avatar
Säkert droger inblandade,
Citera
2024-10-17, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Läs den engelska texten tidigare i tråden.
Hon lämnade Argentina den 14:e oktober.

Ok. Märkligt att han flippade ur så fullständigt så fort hon hade lämnat
Citera
2024-10-17, 06:24
Medlem
Qusimotos avatar
Aldrig hört talas om
Hur stora va dom? Kan förstå att dom va poppis bland snorungar
Citera
2024-10-17, 06:32
Medlem
Payne var svårt påverkad av alkohol /droger. Larmsamtalet:

”Skicka någon snabbt”
– Vi har en gäst som är svårt påverkad av droger och alkohol, säger den hotellanställde.

– När han är vid medvetande slår han, slår han sönder hela rummet. Vi behöver att ni skickar någon.

Larmoperatören frågar vad hotellet heter och var det ligger.

Receptionschefen upprepar att det är brådskade.

– Ni måste skicka någon snabbt, vi vet inte om hans liv kan vara i fara, säger han.

– Vi är lite oroliga för att han kan göra något som riskerar hans liv.

Efter ytterligare några kontrollfrågor från larmoperatören upprepar chefen en tredje gång att de måste skicka någon snabbt.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zA61zv/liam-payne-dod-kusliga-larmsamtalet-innan
Citera
2024-10-17, 06:32
Medlem
Det plötsliga stoppet är drastiskt och direkt. Balkongflygning, även en sport i andra länder. Denna gång med en man. Tillhörde han det andra laget?
Citera
2024-10-17, 06:33
Medlem
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Aldrig hört talas om
Hur stora va dom? Kan förstå att dom va poppis bland snorungar
One Direction var precis som andra pojkband en grupp skapad och marknadsförd av eliten i musikbranschen med enda syfte att få minst en ung tjej att skrika sig hes av upphetsning för att pojkarna är såååå söta. Börjar en ung tjej skrika så börjar en till skrika, och en till, och tillslut har du ett helt stadium fullt av hjärndöda flickor som pullar medan dom söta pojkarna visar upp sina pubertala magrutor och synliga kalsonger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in