Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
Kan nog motsäga dig där för det finns de republikaner som shiftat sida i detta val till harris, Dem säger det finns en osynlig blå våg som inte pollen får tag på pga och det är mest kvinnor som inte vågar säga det öppet för rädsla eller repressalier om de har en make till MAGA supporter!
Så det är är osvuret hur det ser ut men dem säger det är en otrolig drivkraft bland denna osynliga våg att rösta för Harris och inte Donnie The MAGA man, Så mycket ser vi inte i OU/Poll bara vänta se...
Vi får avvakta helt enkelt. Jag håller på Harris i detta val, för jag anser att Trump är en helt oberäknelig galning. Men han har dock har en fantastisk förmåga att ljuga som skön musik precis till USA's eftersatta rostbälten och glömda områden. I detta har hans framgångar extremt stora likheter med en viss gubbe i Tyskland för 90 år sedan.
Men: Jag tror, baserat på vad jag ser i
538 och
RCP att Trump kommer att vinna relativt bekvämt. I nuläget har 538 Harris som marginell vinnare, och RCP har Trump som marginell vinnare. Det blir nog ingen landslide till Trump, men inte heller speciellt jämnt i elektorsröster. Så ser det ut, och jag förstår precis varför detta sker. Inte för att jag gillar Trump, men jag förstår.