2024-10-16, 22:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kan nog motsäga dig där för det finns de republikaner som shiftat sida i detta val till harris, Dem säger det finns en osynlig blå våg som inte pollen får tag på pga och det är mest kvinnor som inte vågar säga det öppet för rädsla eller repressalier om de har en make till MAGA supporter!
Så det är är osvuret hur det ser ut men dem säger det är en otrolig drivkraft bland denna osynliga våg att rösta för Harris och inte Donnie The MAGA man, Så mycket ser vi inte i OU/Poll bara vänta se...

Vi får avvakta helt enkelt. Jag håller på Harris i detta val, för jag anser att Trump är en helt oberäknelig galning. Men han har dock har en fantastisk förmåga att ljuga som skön musik precis till USA's eftersatta rostbälten och glömda områden. I detta har hans framgångar extremt stora likheter med en viss gubbe i Tyskland för 90 år sedan.

Men: Jag tror, baserat på vad jag ser i 538 och RCP att Trump kommer att vinna relativt bekvämt. I nuläget har 538 Harris som marginell vinnare, och RCP har Trump som marginell vinnare. Det blir nog ingen landslide till Trump, men inte heller speciellt jämnt i elektorsröster. Så ser det ut, och jag förstår precis varför detta sker. Inte för att jag gillar Trump, men jag förstår.
2024-10-16, 22:18
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Är det därför Demokraterna ser historiskt stort tapp av medlemmar just nu ?

Förstår att hoppet är det sista som överger dig DJPepp men nu får även du se att detta inte går din väg 😅

Gallup Party Affiliation
https://news.gallup.com/poll/15370/party-affiliation.aspx
Nixter Nixter nu kör du detta som du gjort varje val så vad kommer du med 6/11 när Harris vunnit??
https://www.nbcnews.com/politics/2024-elections/early-vote
6 832 845 mail-in and early in-person votes cast nationally
51% D - 32% R - 17% No Data
39 533 451 mail-in and early in-person votes requested nationally
46% D - 29% R - 25% No data
Som vanligt så är du ute och kör fel line, Tycker mig se på förtidsröstningen att din teori fått bakslag....
Senast redigerad av DjPutte 2024-10-16 kl. 22:21.
2024-10-16, 22:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vi får avvakta helt enkelt. Jag håller på Harris i detta val, för jag anser att Trump är en helt oberäknelig galning. Men han har dock har en fantastisk förmåga att ljuga som skön musik precis till USA's eftersatta rostbälten och glömda områden. I detta har hans framgångar extremt stora likheter med en viss gubbe i Tyskland för 90 år sedan.

Men: Jag tror, baserat på vad jag ser i 538 och RCP att Trump kommer att vinna relativt bekvämt. I nuläget har 538 Harris som marginell vinnare, och RCP har Trump som marginell vinnare. Det blir nog ingen landslide till Trump, men inte heller speciellt jämnt i elektorsröster. Så ser det ut, och jag förstår precis varför detta sker. Inte för att jag gillar Trump, men jag förstår.
Just RCP är inget någon litar på riktigt då dem har medel från Republican Founds som ger dem pengar driva site, Sedan 2016 har dem haft otroliga problem iom dem sitter hårt knuten runt MAGA sekten och då visar dem helatiden MAGA vänligt...
2024-10-16, 22:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
2016 underskattade Trump: Clinton tippades vinna marginellt, men Trump vann.

2020 underskattade Trump: Biden tippades vinna mycket klart, men vann med mindre marginal än vad undersökningarna trodde.

Nu 2024 är det helt jämnt i undersökningarna.

Pstvftr i inlägget före detta inlägg gör "misstaget" att anta att det går som det BORDE göra. Jag håller helt med i sak.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2024-10-16 kl. 22:39.
2024-10-16, 22:37
Medlem
Christopher.s avatar
Valet ser ut att bli en nagelbitare om man läser opinionsundersökningar. Vinner Trump alla delstater han leder så räcker det med att flippa Pennsylvania där Harris leder med 2% med en marginal of error på 3%. Kan bli några tusen röster som avgör valet....
2024-10-16, 23:00
Medlem
Månsans avatar
Ganska betydande sänkning av Trump-oddset nu hos världens största spelbolag, brittiska Bet365. Från 1,72 till 1,61.

Unibet sänkte också ikväll, från 1,65 till 1,60.

Ser onekligen motigt ut för den indiskättade negressen om vi ska tro på att spelkollektivet har koll.
2024-10-16, 23:00
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
1. Trump behöver inte fler röster än 2020. Han behöver mindre valfusk, vilket du borde känna till om du inte levt under en sten.
2. Fel. Ekonomin är inte OK.
3. Fel igen. Newsflash. Även kvinnor bryr sig om barn.
4. Ytterligare fel. Trump påstår inte vad som helst. Massmedia påstår lite vad som helst om Trump. Inte samma sak.
5. De som vill veta saker om Harris kan ta redan på ett och annat om hennes ständiga hycklerier. Det verkar många också göra.
6. Harris är både kvinna och färgad hävdar hen. Visst är det fördeler bland rasistiska wokemänniskor, men det kommer inte att räcka.

Ni vänsterblivna verkar helt ha tagit över forumet, men polymarket visar numer att Harris förlorar varenda swing-state. Svårt att ta till sig tydligen, men om ni är så övertygade om att oddsen är felaktiga är det ju bara till att satsa lite pengar i samklang med hur käften glappar, men vi vet alla varför ni inte gör det.
Innerst inne vet ni hur fel ni har. Så enkelt.

Kvällens klart mest analytiska inlägg. Tack.

För övrigt är Trump nu 53% mot Harris 47% i Pennsylvania.

Kalshi OU
https://x.com/Kalshi/status/1846635097237115155
2024-10-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, satan vad det wobblar i mätningarna just nu, det enda som känns stabilt är att Trump stärker sitt grepp över de så kallade "swingstates", den ende som fattas just nu är ju Wisconsin, det borde komma uppdateringar om den staten snart.

Igår var ju Kamal Harris nere på 1,3% i "popular vote" hos RCP, idag har hon 1,7% troligen alldeles för lite för att kunna hota Trump men osvuret är bäst.

Det skall bli mycket intressant att se huruvida verkligen Kamala kan vinna Wisconsin. Jag tar resultatet där som ett riktmärke på hur seriösa mätningarna har varit.

Jag anar dålig kvalitet eller att man försöker mota MAGA i grind. Vilket är dödfött.
2024-10-16, 23:14
Medlem
Sammanställning av vad de 6 institut som bäst lyckades mäta 2020 i Pennsylvania, har för aktuella siffror inför Pennsylvania 2024:

Citat:
PollWatch@PollWatch2020

🚨🚨 TOP 6 PENNSYLVANIA POLLSTERS AVERAGE: TRUMP +1.6%

1. Baris (Big Data Poll) Trump 1.2% (Oct 13)
2. Rasmussen Reports Trump +3 (Oct 13)
3. Susquehanna: Tied (Sept 22)
4. Atlas Intel: Trump +2.6% (Sept 25)
5. Insider Advantage Trump +2 (Oct 8)
6. Emerson Trump +1 (Oct 8)

Average for PA: Trump +1.6%

If you leave out the two September polls (3 and 4 above) the average is Trump +1.8%
https://x.com/PollWatch2020/status/1846646408188944695

Hur de lyckades 2020:
https://x.com/PollWatch2020/status/1845083286105882875
2024-10-16, 23:51
Medlem
Ouelets avatar
Ser bra ut. Jag tar utan att blinka VP Harris odds på Peter Thiels Polymarket.
We got two highly rated polls this morning showing Harris gaining:

NPR/Marist Harris 52%-47% (+5) -- gained 3 points since last poll
TIPP Daily Track Harris 50%-46% (+4) -- gained 1 point since yesterday

Let’s look at other polls from the past week.

Harris 50-46 (+4) Morn Consult (new, yesterday)
Harris 49-45 (+4) Econ/YouGov (new, today, no change from last week)
Harris 49-46 (+4) NYT/Siena (+4 w/rounding)
Harris 51-48 (+3) CBS/YouGov
Harris 51-48 (+3) ABC/Ipsos
Harris 49-46 (+3) RMG

https://www.hopiumchronicles.com/p/2-new-polls-show-harris-gaining-harris
...
Bonus: (FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump
2024-10-17, 00:05
Medlem
ziracorns avatar
Trump plus 6 (!) I Georgia.

Harris plus 3 i NC, troligtvis pga den famösa svarte nazisten...

För övrigt blir det väldigt svårt för Harris att vinna AZ, om trenden står sig.

Texas fortfarande "bara" plus 5 för Trumpen. Borde vara plus 8. Kanske folk är trötta på att svara.

Michigan is in play, som dom säger "over there".

Wisconsin blir troligtvis Harris.

PA kanske oxå, med många unga vita tjejer som har abortfrågan, som kanske överväger äldre vita mäns röster. Vad vet jag?
2024-10-17, 05:59
Medlem
ReijoHervonens avatar
Fox senaste undersökning har Trump i ledning +2% i popular vote.
Harris sista chans var nog den vågade intervjun i fox. Hade hon gjort bra ifrån sig så hade hon kunnat svänga pendeln. Det gjorde hon inte, inte ens CNN eller NYT verkar ha nått positivt att skriva om intervjun. Hon lyckades få ur sig att hon inte var Joe Biden utan hade egna idéer. Vad dessa idéer skulle vara visste hon inte. Det mesta av intervjun gick åt att undvika att svara på frågorna och smutskasta Trump, kalla honom ett hot emot demokratin och hävda att han skulle skicka militären på eget folk

Vet inte riktigt hur hon tänkte att hon skulle vinna över fox väljare på det sättet. Oddsen för Trump sjönk efter intervjun, Harris är nog definitivt körd nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in