2024-10-16, 22:26
Medlem
mrmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Var det inte du som nyss skrev "Klart du kan anmäla vem som helst för vad som helst. Bara att lyfta luren och ringa in." ? Hur ska du ha det? Behöver man ha bra dåligt omdöme eller kan vem som helst anmäla dig närsomhelst? Bestäm dig.
Är du idiot? Finns inget som helst motsatsförhållande i det jag skrev. Du verkar inte fatta hur rättsväsendet funkar och ställer dumma frågor. Självklart kan du anmäla vem som helst för vad som helst när som helst. Hur många känner du som blivit anmälda utan grund för brottsliga handlingar?
Citera
2024-10-16, 22:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmilton
Är du idiot? Finns inget som helst motsatsförhållande i det jag skrev. Du verkar inte fatta hur rättsväsendet funkar och ställer dumma frågor. Självklart kan du anmäla vem som helst för vad som helst när som helst. Hur många känner du som blivit anmälda utan grund för brottsliga handlingar?

"Du ska ha bra dåligt omdöme för att försätta dig i en situation där en anmälan om sexuella övergrepp riktas mot dig."

Och i inlägget innan skrev du att vem som helst kan anmäla vem som helst det är bara att lyfta på telefonluren.

Är inte det ett solklart motsatsförhållande i dina uttalanden? Om det är så lätt att anmäla så är det enda man behöver att ha otur att stöta på fel person.
Citera
2024-10-16, 22:58
Medlem
Stackare
Citera
2024-10-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja. Vi är i Sverige. Inte i USA eller något U-land. Han står inte över lagen och kan inte köpa sig fri. Hans anhang verkar okunniga och det är till hans nackdel i en ev. rättegång. Han behöver nog skaffa ett svenskt biträde. Alla kommer vara på kvinnans sida iaf här i Sverige bland etablissemang.

Sen överskattar du honom rejält. Idrottsstjärnor har ingen jättestatus egentligen jämfört med andra inom kultursfären...typ rockstjärnor eller skådespelare..såvida dom inte har något annat som gjort dom kända utanför. Många vet knappt vem han är. Jag vet att det låter konstigt men så är det.

Du har förvisso en poäng i att Sverige är ett land där kända personer kan fällas. Närmast kommer jag på Asap Rocky som hamnade i bråk i Stockholm för några år sen och fick villkorlig dom? Han satt häktad i en månad misstänkt för misshandel.

Han kommer givetvis inte kunna betala sig fri. Den här utredningen kommer fortgå men frågan är vad som händer om åtal väcks. När jag säger att han har makt så innebär det främst i sitt hemland. Om Sverige kräver att han återlämnas kommer han att gå med på det och kommer Frankrike att lämna över honom?

Jag tror inte många vet vilken status han har i Frankrike. Även om han överlämnas och till och med döms så ser jag aldrig att han kommer få fängelse. Domarna kommer att ta hänsyn till hans ”jobb” och aldrig döma fängelse. Det är många faktorer som väger in som gör att han inte kommer att behandlas som gemene man i det här fallet.
Citera
2024-10-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrenskraftig
Du har förvisso en poäng i att Sverige är ett land där kända personer kan fällas. Närmast kommer jag på Asap Rocky som hamnade i bråk i Stockholm för några år sen och fick villkorlig dom? Han satt häktad i en månad misstänkt för misshandel.

Han kommer givetvis inte kunna betala sig fri. Den här utredningen kommer fortgå men frågan är vad som händer om åtal väcks. När jag säger att han har makt så innebär det främst i sitt hemland. Om Sverige kräver att han återlämnas kommer han att gå med på det och kommer Frankrike att lämna över honom?

Jag tror inte många vet vilken status han har i Frankrike. Även om han överlämnas och till och med döms så ser jag aldrig att han kommer få fängelse. Domarna kommer att ta hänsyn till hans ”jobb” och aldrig döma fängelse. Det är många faktorer som väger in som gör att han inte kommer att behandlas som gemene man i det här fallet.

Intressant inlägg.

Jag tror det hela kommer att läggas ner.

Men låt säga att åtal väcks och han blir dömd men som du skriver att domare tar hänsyn tills hans yrke och han därför inte får fängelse. Hur tror du att han kommer att betraktas av sitt lag, andra lag som haft intresse av honom, spel i landslaget osv. Vad händer med hans karriär så att säga.
Någon skrev att han är vän med Macron, hur kommer han att hantera relationen om Mbappé blir dömd. Eller kan han prata med nån svensk minister och få Mbappé frikänd..?
många frågor blev det..
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-10-16 kl. 23:52.
Citera
2024-10-16, 23:40
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Blaaaahh Blaaah blahh var allt jag fick med mig från ditt inlägg.

Jag gillar damidrott. Men kvinnor generellt är inte särskilt sportintresserade. De gör hellre andra grejer som konserter, följer mode och sånt där.

Du kan ju inte först säga att du har noll intresse av att interagera med kvinnor förutom om du får se dem nakna, och sen beklaga dig över att kvinnor inte gör andra saker? Vi kan inte rå för om män ser kvinnor som sexobjekt och inte är intresserade av någon vidare mänsklig kontakt. Eller? Du kanske tycker att kvinnor borde gå runt i burka så att männen slipper tycka att de ser bra ut? Sorry, det här är inte Iran.

För att förtydliga, det är helt okej för män att vara sexuellt attraherade av kvinnor. Men det är inte okej att göra vad man vill mot andra människor för det. Eller att kalla alla kvinnor för luder och annan avhumaniserande retorik för att man känner sig bortvald.

Du får ursäkta (not!), men nu har jag hört på ditt förbannade dravel och du är fan inte klok! Du lägger ord och meningar i andras/min mun som jag/vi absolut inte yppat enkom för att det skall passa din agenda. Ber dig vänligen dra åt helvete, ditt extremfeminazi!
Citera
2024-10-16, 23:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Du skrev att det inte var vanligt med blödningar efter sex och att det då måste vara våldtäkt. Googlade bara lite och hittade detta. Verkar ju finnas en del andra förklaringar.

Varför blir du så rabiat?

Sluta interagera med denna extremfeminazi - hon är totalt, djävla dum i huvudet!!! Bara en omtanke om dig - hon blir bara värre och värre!
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2024-10-16 kl. 23:47.
Citera
2024-10-16, 23:48
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Världen är full av horor som vill snärja kändisar för pengar. Det mesta tyder på att det är så i det här fallet också.
Jag bara undrar för att jag är intresserad.
Vad är det som tyder på att det är likadant i detta fallet?
Citera
2024-10-17, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
du tror att PSG har iscensatt en konspiration för att slippa en nota på 45 miljoner euro/pund? du applicerar denna förklaringsmodell som mer trolig än att en rik person gått över en gräns?

'ok'

Varken du eller jag vet, vi spekulerar och jag tror att just PSG historien kan ha viss bärighet, värre saker har hänt på detta klot. Sen har ingen och inte du heller några som helst bevis mer än påståenden/utpekande av en viss person och vad som står i slaskmedia att en "rik person gått över en gräns", finns inte ett uns bevis utan bara spekulationer. Han själv fönekar bestämt.
Citera
2024-10-17, 00:03
Medlem
Senaste nytt från franska pressen:

"Enligt våra uppgifter flyger Kylian Mbappé till Stockholm efter ett förslag från hans ex-lagkamrat Nordi Mukiele, 26, som han etablerade en vänskapsrelation med under deras två år tillsammans i PSG (från 2022 till 2024). Mukiele, utlånad den här säsongen till Bayer Leverkusen (Tyskland), har redan besökt Sverige flera gånger. Han [Mukiele] använde sig sedan av en lyxig concierge, en viss Marco D.."

https://www.leparisien.fr/faits-divers/affaire-kylian-mbappe-nos-revelations-sur-les-nuits-suedoises-de-la-star-francaise-16-10-2024-VG25IU MYT5DSNPOPDINQZS22HM.php

Trodde inte så mycket på ngn koppling med det där med PSG men nu undrar man ju ändå, om han blev lurad på nåt sätt. Bara dagar innan PSG skulle ha ett möte med mr Mbappé. Men förstår inte hur en våldtäktsanklagelse kan påverka en uppgörelse där kontraktet gått ut? Eller kanske ngn klausul gäller något år efter man lämnat laget..?
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-10-17 kl. 00:06.
Citera
2024-10-17, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Trodde inte så mycket på ngn koppling med det där med PSG men nu undrar man ju ändå, om han blev lurad på nåt sätt. Bara dagar innan PSG skulle ha ett möte med mr Mbappé. Men förstår inte hur en våldtäktsanklagelse kan påverka en uppgörelse där kontraktet gått ut? Eller kanske ngn klausul gäller något år efter man lämnat laget..?

sure, om du har hål i huvudet kanske. det är ~45 miljoner euro/pund det är frågan om. PSG's ägarskap är god för MILJARDER pund/euro

god för ~12 miljarder euro. men bryr sig om 45m till en fd anställd? 'sure' , riskerar fängelse för att sätta dit en fd anställd över ~45 miljoner euro/pund när man är god för ~12 miljarder 'sure'
Citera
2024-10-17, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Varken du eller jag vet, vi spekulerar och jag tror att just PSG historien kan ha viss bärighet, värre saker har hänt på detta klot. Sen har ingen och inte du heller några som helst bevis mer än påståenden/utpekande av en viss person och vad som står i slaskmedia att en "rik person gått över en gräns", finns inte ett uns bevis utan bara spekulationer. Han själv fönekar bestämt.

Du är nog inte helt fel ute ändå.. Mbappé kan ha blivit lurad pga skulden PSG har till Mbappé. Tydligen har han ännu, 4 dagar efter anklagelserna om våldtäkt och även sexuella trakasserier inte fått veta vem som ligger bakom anmälan. Det kanske är så det brukar gå till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in