2024-10-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ingen aning om en sådan kan se det. Samma sak som åker in oavsett ju. Och är det en riktigt galen brud kanske hon orsakat de själv. Men det ska bli intressant att se utfallet av detta.

Man förstår verkligen att så få anmäler. T o m när det finns filmbevis eller andra överväldigande bevis så nekar våldtäktsmännen. Typer som du (en annan igår) sitter och säger att kvinnor skadar sig själva för att ljuga om våldtäkt.

Nej det är inte normalt med blödningar, bristningar och andra skador efter frivilligt sex. Du kanske tror att det är normalt att du skadar din partner som sen får uppsöka sjukhusvård varje gång ni haft sex. I så fall är du en våldtäktsman.
Citera
2024-10-16, 21:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Man förstår verkligen att så få anmäler. T o m när det finns filmbevis eller andra överväldigande bevis så nekar våldtäktsmännen. Typer som du (en annan igår) sitter och säger att kvinnor skadar sig själva för att ljuga om våldtäkt.

Nej det är inte normalt med blödningar, bristningar och andra skador efter frivilligt sex. Du kanske tror att det är normalt att du skadar din partner som sen får uppsöka sjukhusvård varje gång ni haft sex. I så fall är du en våldtäktsman.

"Att blöda i samband med sex kan bero på flera olika saker. Därför bör du kolla upp det hos en barnmorska eller gynekolog.

Anledningen kan vara till exempel en infektion, cellförändringar, att ett litet blodkärl har brustit, eller ett glömt p-piller."
Citera
2024-10-16, 21:42
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hur kan polisen gå vidare då? Då måste det väl finnas andra vittnen? Annars kan man ju anmäla vem som helst man befunnit sig ensam med.
Man kan bli dömd för våldtäkt flera år efter att den har skett. Läkarundersökningen är bara en del i bevisningen.
Citera
2024-10-16, 21:46
Medlem
En gynekolog kan se om hon blivit våldtagen med t ex en flaska mm.
Inte ovanligt att bli behandlad med stort förakt, när kvinnan tror att hon fått en högvinst för kvällen.
Det är ju unga människor det rör sig om, har inte föräldrar talat klarspråk om vad som kan hända i vissa situationer? (Jävl-t dum fråga, jag vet)
Citera
2024-10-16, 21:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Man kan bli dömd för våldtäkt flera år efter att den har skett. Läkarundersökningen är bara en del i bevisningen.

Jo det är ju förvisso sant. Fast då är det ju faktiskt så att om jag befinner mig ensam med en person och när personen lämnat messar jag o pratar med kompisar och verkar uppriven och anmäler någon/några dagar efteråt så kommer alltså det hela bara handla om vem som är mest trovärdig eftersom ingen annan bevisning finns.
Citera
2024-10-16, 21:51
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jilin
Jag fattar inte varför det finns så många, främst tjejer, som blir så jävla starstruck av kändisar att dom vill hänga med dom överallt, tex hotell.
M’blatté lär ju knappast dricka en massa alkohol så nån vidare fest kan det knappast varit på krogen och än mindre efterfest. Finns knappast en massa gemensamma saker att prata om. Och bli inbjuden som ögongodis måste väl ändå vara förnedrande om man är normal i skallen.

Eller har han haft kontakt med en som bor i Stockholm och det var anledningen att han åkte hit överhuvudtaget.
Citera
2024-10-16, 21:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det ska inte forsa blod.

Vad säger du nu då du som tycker att det det går att likställa utförande av penetrering med att bli penetrerad? Brukar du börja blöda? Ha ont efteråt?

Vad yrar du om? Jag googlade bara och hittade detta på RFSUS hemsida så det är kanske inte helt ovanligt med blödningar. Vem har talat om forsande blod?
Citera
2024-10-16, 21:59
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ehh? Det är inte jag som tycker det är normalt att min partner får uppsöka sjukvård efter sex. That’s you. Jag har noll intresse av att skada min partner. Sex ska man ha med personer man faktiskt tycker om och vill ha ett starkt band med. Inte för att straffa, dominera och skada människor man saknar respekt för.

Nä men vi vet ju inte vad som hänt. Men jag har en stark känsla av att detta är någon som vill få fame och pengar. Våldtäkt har mest troligt inte skett.
Citera
2024-10-16, 21:59
Medlem
mrmiltons avatar
Citat:
Hur kan polisen gå vidare då? Då måste det väl finnas andra vittnen? Annars kan man ju anmäla vem som helst man befunnit sig ensam med.
De allra flesta anmälningar om våldtäkt läggs ner för att ord står mot ord och att det inte finns något bra bevisläge. Klart du kan anmäla vem som helst för vad som helst. Bara att lyfta luren och ringa in.
Citera
2024-10-16, 22:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmilton
De allra flesta anmälningar om våldtäkt läggs ner för att ord står mot ord och att det inte finns något bra bevisläge. Klart du kan anmäla vem som helst för vad som helst. Bara att lyfta luren och ringa in.
Och om det kommer ut i offentligheten är den anmäldes liv för alltid förändrat.
Citera
2024-10-16, 22:08
Medlem
mrmiltons avatar
Citat:
Och om det kommer ut i offentligheten är den anmäldes liv för alltid förändrat.
Du ska ha bra dåligt omdöme för att försätta dig i en situation där en anmälan om sexuella övergrepp riktas mot dig.
Citera
2024-10-16, 22:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmilton
Du ska ha bra dåligt omdöme för att försätta dig i en situation där en anmälan om sexuella övergrepp riktas mot dig.

Var det inte du som nyss skrev "Klart du kan anmäla vem som helst för vad som helst. Bara att lyfta luren och ringa in." ? Hur ska du ha det? Behöver man ha bra dåligt omdöme eller kan vem som helst anmäla dig närsomhelst? Bestäm dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in