2024-10-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Gäller det alla? Finns ju flera märken som säljer hushållsost och alla(?) möglar ju kort efter man öppnat upp plastförpackningen.

Det vet jag inte.
Arla hushållsost är iaf en helt annan ost än det var tidigare.
Citera
2024-10-16, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Om man nu ska stjäla ost, varöfr stjäla hushållsost som är den absolut billigaste osten? Om den nu är till en pizzeria, varför då inte passa på att stjäla en ost som tex Grevé eller Herrgård?

För ingen bakar pizzor med de ostarna annat än något udda…

Ibland undrar man verkligen hur efterblivna folk är i landet när man läser sånt här.
Citera
2024-10-16, 13:21
Medlem
Om han lämnade väskan med osten i butiken... Har han verkligen stulit osten då? 🤔
Citera
2024-10-16, 14:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Om han lämnade väskan med osten i butiken... Har han verkligen stulit osten då? 🤔
Jo, om det sker efter "kassalinjen" så är det stöld.
Citera
2024-10-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Den ena pizzerian vet jag inte hade kebab för jag funderade själv på det. Jag tror faktiskt inte flertalet personer känner att det är en ung älg och inte nötkött på en pizza. Det är ju en väldigt mild viltsmak.

Här har du en pizzeria som hade vattenbuffel som "oxfilé":
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oR1mq7/har-ar-djuret-som-kan-vara-pizzerians-oxfile

Ena exemplet du tar upp är ju en leverantör i det här fallet ICA som sålt kött felmärkt..vattenbuffel istället för oxfilé kan knappast skylla på pizzerian! Det andra fallet var något annat ö.h.t som inte var kött alltså varken vilt eller nötkött.
Citera
2024-10-16, 15:31
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Om man nu ska stjäla ost, varöfr stjäla hushållsost som är den absolut billigaste osten? Om den nu är till en pizzeria, varför då inte passa på att stjäla en ost som tex Grevé eller Herrgård?

Pizzerior använder milda ostar och inte någon lagrad med tyngre smak.
Citera
2024-10-16, 16:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Personal i en matbutik i Råcksta konfronterar en misstänkt tjuv i butiken. Vid konfrontationen blir den misstänkta tjuven, en man i 30-årsåldern, våldsam mot personalen och lyckas springa från platsen. Kvar på platsen blir dock hans väska som visar sig innehålla hushållsost för över 1500 kronor.
Med hjälp av övervakningskameror kan polisen spåra mannen till Vällingby där han fångas in.
Efter förhör släpps mannen. Anmälningar kommer att skrivas om stöld och ringa misshandel.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/oktober/15/15-oktober-13.30-stold-stockholm/

Kan man sälja vidare hushållsost?
De äger väl en pizzeria. Flottigt värre.
Citera
2024-10-16, 17:04
Medlem
hibernalhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Gäller det alla? Finns ju flera märken som säljer hushållsost och alla(?) möglar ju kort efter man öppnat upp plastförpackningen.

OT: Det beror på att man skall tvätta händerna INNAN man hanterar osten, då möglar den inte. Bakterier är ostens värsta fiende.

OnT: Han stal alltså hushållsost för 1500 kr.

Så många hushållsostar om de nu ligger på snittpriset 99kr/kg, har inte ens min ICA-butik i kyldisken...
Så det ligger en tidningsanka begraven här...

Antagligen var osten det näst bästa alternativet för en pundare, eftersom både rakhyvlar och snabbkaffet numera är inlåst eller placerat vid kassalinjen...
Senast redigerad av hibernalhatt 2024-10-16 kl. 17:07.
Citera
2024-10-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
För ingen bakar pizzor med de ostarna annat än något udda…

Ibland undrar man verkligen hur efterblivna folk är i landet när man läser sånt här.

Det är ju inte jag som hävdat att det var till en pizzeria utan jag följde bara strömmen och fortsatte på den inslgna vägen. Jag har ju hellre riven Grevé eller Herrgård på tomatsåsen än hushållsost.

Såna som du som är totalt efter alla andra köper färdigriven ost i affären som är typ 70% ost och resten tillsatser.
Citera
2024-10-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde

en Grevé eller Herrgård kan ju vara mild men ändå ha smak. Köper man de som är lagrade 12 månader är de milda men ändå så extremt mycket mer smak än billig hushållsost som ju knappt duger till någonting.
Citera
2024-10-16, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jo, om det sker efter "kassalinjen" så är det stöld.

Gjorde han det?
Citera
2024-10-16, 19:37
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde

Ratatouille kanske hade något nytt recept
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in