2024-10-16, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Skall inte det var cheddar?

Mozzarella
Citera
2024-10-16, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Vaddå? Påstår du att jag ljuger? Jag vet ju vad jag fått för fråga. Älg kan du absolut lägga på en pizza som "oxfilé".

Med risk för att närma mig OT i tråden har vi ju också detta fall:
I hög fart körde de båda männen på motorvägen med två får fastspända i spännband i släpvagn. Sedan slaktades de utan bedövning på en pizzeria. Nu åtalas de för bland annat djurplågeri och övergrepp i rättssak

https://www.hallandsposten.se/nyheter/halland/far-slaktades-pa-pizzeria.469434c6-ef02-428b-ba3b-49919b2bbabf
Kommer man undan med smaken av gammal tacka på pizzan så är ju en påkörd älg eller lite stulen ost är ju en bagatell i det perspektivet. Men grattis till alla som tror att de får "oxfilé" på pizzan.

Har du över huvud taget tänkt på om pizzerian även har kebab på menyn? Du byter inte ut oxfilé till älg eller annat vilt, möjligtvis till annat nötkött som man marinerar i fruktjuice så det blir mört.
Tänk till lite nu.
Citera
2024-10-16, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Om man nu ska stjäla ost, varöfr stjäla hushållsost som är den absolut billigaste osten? Om den nu är till en pizzeria, varför då inte passa på att stjäla en ost som tex Grevé eller Herrgård?

Tjuven var en idiot. Han fattade inte bättre än så. Eller så kanske han älskade hushållsost? Påminde kanske om gamla mamma? Om lugn och trygghet? Just när han tog första tuggan med välbehag kom de elaka ostägarna och kraschade friden. Han måste känt sig väldigt kränkt. Han borde anmäla dem! Han kan nog få ett rejält skadestånd. Frid över ostälskaren.
Citera
2024-10-16, 08:44
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Tack för att du berättar, jag har ju undrat vart allt viltkött försvinner. Jakthundarna kan ju inte äta så enorma mängder, men det säljs alltså svart obesiktigat till restauranger

Viltköttet äter ju jägarna och deras närmaste upp själva i de allra flesta fall. Jag kan bara se på mitt eget lag, drygt 20 kg älg per gubbe ett bra år, färs och blandade styckdetaljer (när det ännu fanns älg). Det kan jag nog garantera att ingen sålde. Det finns ju också en vit marknad för besiktigat kött som hamnar på restauranger och i butik, även om jag inte har siffror i huvudet. Men visst säljs det kött svart till restauranger. Det har även gjorts organiserat av slakterier som hanterar vilt. Det har blivit fängelsedomar i åtminstone två sådana härvor vad jag vet.
Citera
2024-10-16, 08:47
Avslutad
Beställningsjobb av lokala pizzerian.
Citera
2024-10-16, 08:50
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Har du över huvud taget tänkt på om pizzerian även har kebab på menyn? Du byter inte ut oxfilé till älg eller annat vilt, möjligtvis till annat nötkött som man marinerar i fruktjuice så det blir mört.
Tänk till lite nu.

Den ena pizzerian vet jag inte hade kebab för jag funderade själv på det. Jag tror faktiskt inte flertalet personer känner att det är en ung älg och inte nötkött på en pizza. Det är ju en väldigt mild viltsmak.

Här har du en pizzeria som hade vattenbuffel som "oxfilé":
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oR1mq7/har-ar-djuret-som-kan-vara-pizzerians-oxfile
Citera
2024-10-16, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hushållsost är ändå förstörd numera.
Ny tillverkningsprocess, helt annan ost.

Gäller det alla? Finns ju flera märken som säljer hushållsost och alla(?) möglar ju kort efter man öppnat upp plastförpackningen.
Citera
2024-10-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Klurigt, han hade ingen deg men smet. Följfråga, vilken väderstreck sprang han åt?
LOL. Vänster, förlåt väster!
Citera
2024-10-16, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Personal i en matbutik i Råcksta konfronterar en misstänkt tjuv i butiken. Vid konfrontationen blir den misstänkta tjuven, en man i 30-årsåldern, våldsam mot personalen och lyckas springa från platsen. Kvar på platsen blir dock hans väska som visar sig innehålla hushållsost för över 1500 kronor.
Med hjälp av övervakningskameror kan polisen spåra mannen till Vällingby där han fångas in.
Efter förhör släpps mannen. Anmälningar kommer att skrivas om stöld och ringa misshandel.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/oktober/15/15-oktober-13.30-stold-stockholm/

Kan man sälja vidare hushållsost?

Kanske till en mindre butik
Citera
2024-10-16, 11:15
Medlem
Han är en husmus
Citera
2024-10-16, 11:20
Avslutad
Vilken idiot..
Citera
2024-10-16, 11:40
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Om man nu ska stjäla ost, varöfr stjäla hushållsost som är den absolut billigaste osten? Om den nu är till en pizzeria, varför då inte passa på att stjäla en ost som tex Grevé eller Herrgård?

Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Detta är ju det märkligaste, eller hur?

Behövde killen 15 kg ost för att laga lasagne åt ett helt regemente av polare, som han i fyllan och villan bjudit till fest? Och tog den billigaste, i hopp om att straffvärdet skulle bli så lågt som möjligt?

Grabbar, det är så att man inte ska misstänka pizzerian, som man skulle göra om de har herrgårdsost på pizzan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in