2024-10-15, 19:10
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja? Båda grupperna randomiseras för att garanterat utgöra ett representativt tvärsnitt av respektive grupp.

Förstår du?

I stora drag:
1. Samtliga i populationen fullt ut vaccinerade identifieras och anonymiseras, varpå ett statistiskt säkerställt representativt urval av dessa randomiseras.

2. Samtliga i populationen helt ovaccinerade identifieras och anonymiseras, varpå ett statistiskt säkerställt representativt urval av dessa randomiseras.

3. Antalet registrerade sjukdomar, skador, dödsfall, etc, tabuleras därpå i respektive randomiserad grupp, varpå en jämförelse görs avseende vilken av de två grupperna som har flest/allvarligaste sjukdomar, skador, dödsfall, etc, per capita = först nu kan föräldrar och andra intresserade ge sitt 'informed consent', eller inte ge det.
Förstår du bättre nu?

Vilket jävla "målstolpsflyttandet"? Det finns INGA sådana studier genomförda i USA på den amerikanska populationen barn i sin helhet. VARE sig genomförda av ansvariga myndigheter ELLER andra aktörer.

Igen, vitsen med att det är ansvariga myndigheter som bör genomföra en sådan studie:
1. är just att de är de 'Ansvariga Myndigheterna' och därmed är de som är skyldiga att redovisa sitt vetenskapliga underlag till sitt mantra om att de barnvacciner de har godkänt och inlemmat i landets barnvaccin-program genom åren är både "safe and effective". Något sådan vetenskapligt underlag finns således inte i dag och har heller aldrig funnits.

2. är just att det är endast de ansvariga myndigheterna som har det federala mandatet, uppdraget och resurserna att genomföra en rikstäckande studie av det här slaget.
Förstår du bättre nu?

Ja. Skillnaden mellan hälsan hos danska barn vs amerikanska barn är enorm. Så är även skillnaden i mängden vacciner och doser barn i de två länderna administreras i genomsnitt.

Som natt och dag.

Nej.

INGET land (utom möjligen Tyskland?) har genomfört någon sådan studie NÅGONSIN. Och igen, USA ligger i botten avseende befolkningens hälsa i den rika världen.

Se ovan. Har du en annan uppfattning så för all del, citera och länka.

Är det "fjantiga krav" att kräva att de vacciner som dagligen injiceras i miljontals spädbarn och småbarn världen över faktiskt är testade för säkerhet, innan så sker?

Definiera "fjantiga":
1. Inga äkta kontrollgrupper i Fas 3-studierna innan godkännande = skadeverkningarna är inte kända ens avseende enskilda vacciner ens på relativt kort sikt.

2. Ingen aktiv uppföljning/bevakning av skadeverkningar efter godkännande, endast ett passivt program (VAERS) som enligt ansvariga själva detekterar endast 1% av "adverse events" = skadeverkningarna är inte heller kända avseende enskilda vacciner på lång sikt.

3. Ingen studie som jämför skadeverkningarna från samtliga vacciner och doser sammantagna över tid jämfört med en kontrollgrupp = skadeverkningarna är heller inte kända avseende HELA barnvaccin-programmet över tid.

4. Föräldrar kan således INTE ge sitt 'informerade medgivande' givet att någon sådan 'information' i dagsläget inte finns (officiellt), vilket innebär att varje läkare som injicerar vaccin i ett barn bryter mot både Nürnberg-deklarationen och andra internationella traktat avseende grundläggande mänskliga rättigheter.
Alla vi som menar att det här är minst sagt anmärkningsvärt är således "fjantiga", tycker allas vår kjellkritisk?

Igen, "fel" med VAD avseende VAD?

VA??

Va???

Va????

Inte om frågan är påkallad och ärligt menad, nej. Men jag erkänner gärna att jag har svårt att inte bli nedlåtande när jag försöker diskutera allvarliga frågor med en sån som du, kjellkritisk.

Det tar på krafterna.

Som sagt, jag diskuterar gärna vacciners påstådda "effektivitet", men då i en därför startad tråd.

Starta gärna en sådan.

Va?????

Va??????

Nej, du missförstod nog. Jag vill att du citerar relevant info som finns bakom din länk, inte att du citerar vad du redan har skrivit.

Förstår du nu?

Och glöm inte att kolla upp vilka det är som finansierar i det här fallet "Factcheck.org". Det brukar vara minst sagt intressant läsning.

Nej, jag vill att DU läser den en gång till och därpå citerar och förklarar vad det är som du den här gången i hela friden menar.

Går det tror Du?

Va??????

Som sagt, om du istället begagnar dig av forumets citeringsfunktion så kanske du lyckas bättre med att förklara vad du avser med det du skriver.

Tror du inte det?

Det var DU, kjellkritisk, som började med att "sunka ner tråden med OT från andra trådar!!", inte jag.

Så jo, här ljuger du igen.

Sluta gärna upp med det, om du inte vill att jag uttrycker mig nedlåtande mellan varven.

Men vad är det för tvärsnitt du vill uppnå i en jämförelsestudie, vilken bias kan uppstå i jämförelse studie där vaccinerade barns sjukjournaler jämförs med ovaccinerades sjukjournaler om man ser skillnader i hälsa mellan dessa grupper. Du är den som inte förstår en studie som ska visa på verkan och studie som ska jämföra en konkret fråga!

Det tog dig lång tid att komma till att du menar att USA har låga hälsotal och hög vaccinationsgrad av barn. Men då måste ju andra länder jämföras med om de har samma vaccin och tittar man på https://worldpopulationreview.com/country-rankings/vaccination-rates-by-country så ser man ju att många länder har samma vaccinationsgrad. Om de länderna har bättre hälsa hos sina vaccinerade barn så talar det emot vaccinen utan att det är andra faktorer så som matvanor! I den länken kan jag inte se, och du anger som vanligt ingen källa på att fler doser per capita i USA än Tyskland eller Danmark!

Och från https://science.feedback.org/review/claim-brian-hooker-unvaccinated-children-healthier-compared-vaccinated-children-flawed-studies/ ser vi ett antal studier, utöver den stora danska studien som visat att vaccinerade barn inte är sjukare eller drabbas av autism jämfört med ovaccinerade.

Och redan i din formulering
Citat:
Ingen studie som jämför skadeverkningarna från samtliga vacciner och doser sammantagna över tid jämfört med en kontrollgrupp = skadeverkningarna är heller inte kända avseende HELA barnvaccin-programmet över tid.
så utgår du utifrån bias! Ska man göra en studie måste det finnas en indikation att vaccinerades hälsa är sämre än ovaccinerade. Vilket studierna visat på att så inte är fallet.

Därmed är det bättre för CDC eller någon annan myndighet i USA att läsa igenom de studierna och se vad för andra faktorer i USA som ger större hälsonackdelar, fortfarande inga konkreta källor, hos barn i USA!

Sedan har du fortfarande fel, det görs studier på barn och vaccinering som är dubbelblinda och med placebo se https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(23)00598-9/fulltext

Sedan låter det som jag ska förklara för dig vad du tyckte var fel i en sak jag formulerade!
Jag korrigerade dig då du skrev Nürnberglagarna.
Citat:
Nu hoppas jag inte du stödjer Nürnberglagarna då det var just de som utan medgivande experimenterade på judar, handikappade och andra som ansågs misshagliga för nazzesvinens sjuka världsbild.

Men du kanske avser Nürnberg kodexen som senare ledde till Helsingforsdeklarationen som talar om experiment på människor, där man tydligt att i experiment/studier måste de bygga på medgivande

Varpå du svarade

Citat:
Fel. Deltagande i experiment och/eller medicinsk behandling måste bygga på informerat medgivande och i fallet med ej myndiga, föräldrarnas informerade medgivande.
Men fortfarande kan någon förstå vad som var fel??

Citat:
Sedan om att sjukdomar redan hade gått ner så att de nästan var försvunna så anger du källan av en njurläkares ord, vilket få läkare och forskare håller med och dessutom visas i denna länk https://www.immunizekansascoalition....%20English.pdf är trams, de listar när olika sjukdomar utraderats i USA, eller menar du att skitigt vatten och dålig mat är orsaken att polio höll till 1979, smittkoppor 1980 och mässlingen 2000??
Fast detta är inte diskussion om vaccinens effektivitet utan ditt ogrundade påstående, utan källa naturligtvis, att flertalet sjukdomar hade redan minskat drastiskt innan vaccinering började. Och det visar länken i mitt citat!

Sedan sedvanliga tramset om vem finansierar Factcheck.org, annars brukar det heta skjut inte budbäraren, men tydligen inte här. Min länk https://www.factcheck.org/2024/08/rfk-jr-s-exaggerations-on-chronic-disease-in-children/ visar att det som Robert F Kennedy Jr påstår saknar grund eller är missvisande!
Citera
2024-10-15, 19:17
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Du menar egentligen att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med sjukdomarna de skyddar mot samt att etablerad vetenskap och konsensus är korrekt?

Så uppfattar jag dig nämligen när du inte riktigt vill visa dokument som stöd för dina fantasifulla falska påståenden.

Jag hittade ingen fakta i ditt inlägg ovan som stödjer det upprepade falsariet "säkra och effektiva"?

Du har lurat nog många människor redan mot sjukdom och en förtida död på grund av falskt information beträffande vacciners "säkerhet".

Fakta är att vacciner har gett upphov till en gedigen sjukdomshistoria hos människor. Många är de som dött i förtid. mRNA-vaccinet är dessutom bevisligen (av Lundaforskare) en genetisk modifierare som förändrar DNA.

https://www.lu.se/artikel/studie-om-covid-19-vaccin-vacker-uppmarksamhet

Det här kan sluta hur som helst för mänskligheten för de som sysslar med mRNA-vaccinering. "Vaccinet" är något väldigt oprövat så långtidsstudier har ingen någon aning om. Du kan lika gärna skjuta ett skott i mörkret först och fråga sedan hur det gick.
Så, för de som tillåter några skumma och okända typer experimentera med ens DNA (via mRNA-vaccinet) är ute på djupt vatten, den saken är säker.

Tyvärr får inte människor rätt information om vacciner så att de kan göra ett bra val i sitt eget intresse, utan de får endast skrämselpropaganda (plandemin), och så upprepade propaganda-lögner såsom exv. "säkra och effektiva".
Citera
2024-10-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Jag hittade ingen fakta i ditt inlägg ovan som stödjer det upprepade falsariet "säkra och effektiva"?

Du har lurat nog många människor redan mot sjukdom och en förtida död på grund av falskt information beträffande vacciners "säkerhet".

Fakta är att vacciner har gett upphov till en gedigen sjukdomshistoria hos människor. Många är de som dött i förtid. mRNA-vaccinet är dessutom bevisligen (av Lundaforskare) en genetisk modifierare som förändrar DNA.

https://www.lu.se/artikel/studie-om-covid-19-vaccin-vacker-uppmarksamhet

Det här kan sluta hur som helst för mänskligheten för de som sysslar med mRNA-vaccinering. "Vaccinet" är något väldigt oprövat så långtidsstudier har ingen någon aning om. Du kan lika gärna skjuta ett skott i mörkret först och fråga sedan hur det gick.
Så, för de som tillåter några skumma och okända typer experimentera med ens DNA (via mRNA-vaccinet) är ute på djupt vatten, den saken är säker.

Tyvärr får inte människor rätt information om vacciner så att de kan göra ett bra val i sitt eget intresse, utan de får endast skrämselpropaganda (plandemin), och så upprepade propaganda-lögner såsom exv. "säkra och effektiva".
Ur den länkade studien citerar jag:
"Ska man utifrån den här studien låta bli att vaccinera sig?

–Det finns absolut inte någon anledning för någon person att utifrån den här studien ändra sitt beslut om att ta vaccinet, säger Magnus Rasmussen."

/T
Senast redigerad av tenor302 2024-10-15 kl. 20:14.
Citera
2024-10-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Sedan har du fortfarande fel, det görs studier på barn och vaccinering som är dubbelblinda och med placebo se https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(23)00598-9/fulltext
Läser du ens vad du länkar till? Det som man i studien kallar för placebo är ju allt annat än placebo. Deras s.k. "placebo" innehåller i själva verket exakt samma gift som MMR VaxPro-vaccinet förutom bara själva viruset. Och detta skall kallas vetenskap... Sicket jävla skämt!!
Placebo
Control children receive 0.5ml placebo-injection, containing exactly the same substances as for MMR VaxPro but without any virus

Fler exempel på liknande fusk kan man ta del av i dokumentären "Bought - Vaccine Industry" från 2015.
T.ex. att i HPV-vaccinstudier så fanns det aluminium i placebon!!

https://bitchute.com/video/qNJAyFw7utzn/
Documentary exposes the science fraud, corporate corruption and government collusion behind mass medications, toxic vaccines and deadly GMOs.
Citera
2024-10-16, 03:02
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du kan ju inte påstå att det finns vetenskapliga bevis för att vaccin är säkra och effektiva utan att dela med dig några.

Nu är du dum igen.

Vem har sagt det? Jag har aldrig påstått något annat än tvärtom. Du har dyslexi, på riktigt alltså?

Har du demens också? Det var ju sagt att skiten (mRNA-vaccinet) skulle stanna i armen, men enligt studien så letar den ner sig till levern redan efter några timmar! Alltså, va? Vilka lögnare ni är.

Det var sagt att mRNA-vacciner inte skulle påverka DNA, men det stämmer ju inte. Ni ljuger i parti och minut.

Du är dålig på att tolka, låt bli med sådant.

Rädsla från vaccintyrannin. Du såg ju vad som hände Wakefield, så spela inte mer dum än vad du alltid varit.

Eftersom du inte lyckats bevisa någonting i inlägget, endast ljugit och svamla så utgår jag härmed ifrån att vacciner är sjukdomsframkallande och ger upphov till sådant som autism.
mRNA-vaccinet orsakar också genetiska modifieringar. Det är ingen som vill förvrängas till något oigenkännligt förutom du och vaccintillverkarna.

Och jag ser att du fattar trögt. Ryss skrivs som jag skrev det nyss, inte ryzz. Dessutom är inte Ryssland On-topic.

Du har alltså inte läst studien med andra ord, studien är en in vitro och inte in vivo vilket är stor skillnad.
För att förklara så finns det en studie där man in vitro såg extremt stor potential att E-vitamin var effektiv mot cancer. När man sen gjort tester in vivo visade det sig helt verkningslöst.
Rekommenderar dig att bättra på läsförståelsen ett antal snäpp och några fler snäpp att förstå skillnaden på in vitro och in vivo, annars lär du göra fel antaganden fler gånger.

Så söt du är, all data finns om din idol Wakefield så där kommer du inte långt, utför man en studie utan nödvändiga etiska godkännanden och man förfalskar data och ljuger så förtjänar man det din idol råkade ut för.

Eftersom du har missförstått studier in vitro och in vivo samt ljuger om din idol Wakefield så finns det definitivt inga tvivel att etablerad vetenskap och konsensus är korrekt.

Vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot.

Vill du försöka förstå skillnaden på in vitro och in vivo så rekommenderar jag att du tittar på studien SELECT-studien (Selenium and Vitamin E Cancer Prevention Trial), där får du väldigt tydligt se att vad som sker in vitro inte automatiskt kan översättas till vad som händer in vivo.
Så gör nu din läxa innan du skämmer ut dig igen.
Citera
2024-10-16, 04:52
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Du har alltså inte läst studien med andra ord, studien är en in vitro och inte in vivo vilket är stor skillnad.
För att förklara så finns det en studie där man in vitro såg extremt stor potential att E-vitamin var effektiv mot cancer. När man sen gjort tester in vivo visade det sig helt verkningslöst.
Rekommenderar dig att bättra på läsförståelsen ett antal snäpp och några fler snäpp att förstå skillnaden på in vitro och in vivo, annars lär du göra fel antaganden fler gånger.

Så söt du är, all data finns om din idol Wakefield så där kommer du inte långt, utför man en studie utan nödvändiga etiska godkännanden och man förfalskar data och ljuger så förtjänar man det din idol råkade ut för.

Eftersom du har missförstått studier in vitro och in vivo samt ljuger om din idol Wakefield så finns det definitivt inga tvivel att etablerad vetenskap och konsensus är korrekt.

Vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot.

Vill du försöka förstå skillnaden på in vitro och in vivo så rekommenderar jag att du tittar på studien SELECT-studien (Selenium and Vitamin E Cancer Prevention Trial), där får du väldigt tydligt se att vad som sker in vitro inte automatiskt kan översättas till vad som händer in vivo.
Så gör nu din läxa innan du skämmer ut dig igen.

Du har för många tomtar och vacciner på loftet.

Det du sysslar med är att använda det klassiska knepet med att misskreditera budbäraren (A. J. Wakefield) och inte bemöta vetenskapen ärligt. Därmed har du noll trovärdighet.

Mot alla odds (den stora ondskefulla vaccinindustrin) så har Wakefield vetenskapligt bevisat ett samband mellan MPR-vaccin och autism. Det är en milstolpe i mänsklighetens historia. Glöm aldrig det.

Du däremot har påstått ovetenskapligt i hundratals inlägg att vacciner är "säkra och effektiva", utan att lyckats bevisa det, väldigt märkligt?!

Man ser på inlägget ditt (ovan) att mRNA-vaccinet verkar ha fördummat vissa "varelser", och även missbildat dem genetiskt till att bli någon form av vaccin-freak.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-10-16 kl. 05:07.
Citera
2024-10-16, 10:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja? Båda grupperna randomiseras för att garanterat utgöra ett representativt tvärsnitt av respektive grupp.
Att du vill utgå ifrån två grupper där den ena gruppen utgörs av folk som gjort ett aktivt val att avstå från vaccinering innebär ju att din förespråkade undersökning redan är vinklad från start. Risken att de som avstått från vaccin även avstår annan kontakt med sjukvård pga t.ex. religiös övertygelse gör ju att hela undersökningen skulle riskera bias och utfallet alltså blir ointressant.

Citat:
1. Samtliga i populationen fullt ut vaccinerade identifieras och anonymiseras, varpå ett statistiskt säkerställt representativt urval av dessa randomiseras.

2. Samtliga i populationen helt ovaccinerade identifieras och anonymiseras, varpå ett statistiskt säkerställt representativt urval av dessa randomiseras.

3. Antalet registrerade sjukdomar, skador, dödsfall, etc, tabuleras därpå i respektive randomiserad grupp, varpå en jämförelse görs avseende vilken av de två grupperna som har flest/allvarligaste sjukdomar, skador, dödsfall, etc, per capita = först nu kan föräldrar och andra intresserade ge sitt 'informed consent', eller inte ge det.
Vad är ett "statistiskt säkerställt representativt urval"? Det är förstås utfallet som förhoppningsvis ska kunna statistiskt säkerställas - inte urvalet av deltagare.

Randomisering innebär under normala förhållanden att en grupp delas upp i kontrollgrupp respektive testgrupp - men här har du ju redan gjort det urvalet tidigare..

Och varför i hela friden vill du ens göra ett urval om du redan har uppgifter både om personerna i respektive grupp samt deras sedan tidigare registrerade sjukdomar, skador, dödsfall etc? Vad är då anledningen till att begränsa antalet deltagare i undersökningen istället för att använda all redan tillgänglig data?
Citera
2024-10-16, 10:50
Medlem
Citat:
Fel. Samtliga procedurer (utom nålsticken på kalaset) genomfördes under samma etiska godkännande. Vilka "data"? Citera källa och förklara. Källa på det? En teknikalitet som Wakefield har bekräftat.
En av flera teknikaliteter som visade att Wakefield var en bluff och olämplig att utöva yrket läkare/forskare.

Citat:
Han trodde att det räckte med föräldrarnas (ofta själva läkare) och barnens uttryckliga tillstånd, givet ingreppets art. Ett litet nålstick i fingret....?
Hur ska någon annan forskare kunna replikera forskningen?
Fanns där en fiskdamm? Hur mycket godis hade barnen proppat i sig? Var de uppspelta? Hur höga var cortisol nivåerna?

Borde inte blodprover tas under lugna och stillsamma förhållanden,
Redovisade Wakefield vilka, om några, sjukdomar eller allergier barnen eller deras syskon hade?

Det är väl på hela taget olämpligt att forska på sina vänner och bekanta.
Citera
2024-10-16, 11:30
Medlem
Citat:
Är vissa i populationen mera representativa än andra? Och om man med flit väljer ut dessa faller väl tanken med randomisering.

(Randomiseras till vad? ...jag förmodar att du med randomisering menar att endel av populationen randomiseras till en kontrollgrupp och den andra till att få något som man vill studera.)
Citera
2024-10-16, 15:24
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Läser du ens vad du länkar till? Det som man i studien kallar för placebo är ju allt annat än placebo. Deras s.k. "placebo" innehåller i själva verket exakt samma gift som MMR VaxPro-vaccinet förutom bara själva viruset. Och detta skall kallas vetenskap... Sicket jävla skämt!!
Placebo
Control children receive 0.5ml placebo-injection, containing exactly the same substances as for MMR VaxPro but without any virus

Fler exempel på liknande fusk kan man ta del av i dokumentären "Bought - Vaccine Industry" från 2015.
T.ex. att i HPV-vaccinstudier så fanns det aluminium i placebon!!

https://bitchute.com/video/qNJAyFw7utzn/
Documentary exposes the science fraud, corporate corruption and government collusion behind mass medications, toxic vaccines and deadly GMOs.

Samma gift?? Vilket då av:
Citat:
Sorbitol (E 420), sodium phosphate (NaH2PO4/Na2HPO4), potassium phosphate (KH2PO4/K2HPO4), sucrose, hydrolysed gelatine, medium 199 with Hanks’ salts, MEM, monosodium L-glutamate, neomycin, phenol red, sodium bicarbonate (NaHCO3), hydrochloric acid (HCl) (to adjust pH), and sodium hydroxide (NaOH) (to adjust pH)
från https://www.medicines.org.uk/emc/product/6307/pil#gref

I och för sig innehåller de diväteoxid som kan leda till döden.

Alltså bitch ute är ju som att citera Grönköpingsveckoblad om världsekonomin.
Citera
2024-10-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Samma gift?? Vilket då av:
från https://www.medicines.org.uk/emc/product/6307/pil#gref

I och för sig innehåller de diväteoxid som kan leda till döden.

Alltså bitch ute är ju som att citera Grönköpingsveckoblad om världsekonomin.
Det är ingen placebo... punkt slut.
Citera
2024-10-16, 17:13
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Det är ingen placebo... punkt slut.

Baserat på vaddå?? De ämna som räkans upp har ingen verkan mot virus, vilket är placebo som användningsområde inom tester, gör det aktiva ämnet någon verkan hos en grupp eller inte jämfört med en grupp som getts placebo!

Så jo det är placebo, punkt slut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in