2024-10-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför ställer så många kvinnor upp på detta? Vi har porr, vi har OF-konton, vi har golddiggers, vi har prostituerade, vi har influencers som lever på att suga kuk i MENA - varför är så många kvinnor luderaktiga? Vem tvingar dem? Varför inte ta ett vanligt jobb? Det är mycket av ovan skrivna som gör att inställningen till slika anmälningar som TS handlar om, blir ifrågasatta...
Det rör sig om några tusen kvinnor totalt. Inte mycket, men syns i media.
Att Aftonbladet var snabbast på bollen beror nog på tips från någon initierad ”väninna”, som därigenom kunde casha in litet sminkpengar.
Citera
2024-10-16, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Det rör sig om några tusen kvinnor totalt. Inte mycket, men syns i media.
Att Aftonbladet var snabbast på bollen beror nog på tips från någon initierad ”väninna”, som därigenom kunde casha in litet sminkpengar.

Oavsett vad ni kallar dessa kvinnor så har KM rört sig i dessa kretsar och med stor sannolikhet även våldtagit...något jag verkligen hoppas kommer utredas grundligt...och och om bevisen är tillräckligt starka hoppas jag att han döms till fängelse och aldrig mer sätter sin fot på en fotbollsplan igen. Game over.
Citera
2024-10-16, 16:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Om man istället vänder på steken och leker med tanken att KM till fakto har förgripet sig och våldtagit en svensk tjej i 25-års åldern...vilket straff tycker ni han då bör få i Sverige? jag personligen tycker minst 3 års fängelse....

Är det en "äkta" våldtäkt med våld/tvång och penetration så skulle jag vilja se livstid, men det sker ju inte i Sverige, så hårdast tänkbara straff då...
Citera
2024-10-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Kan det har varit så att kvinnan följde med men inte ville ligga men stjärnan kunde inte ta ett nej? Dessa fotbollsproffs är nog inte vana att brudar säger nej.
då hade han väl bara kunnat skicka ut henne och kallat in nästa i kön än att sätta sin karriär (och liv) på spel
Citera
2024-10-16, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Är det en "äkta" våldtäkt med våld/tvång och penetration så skulle jag vilja se livstid, men det sker ju inte i Sverige, så hårdast tänkbara straff då...

Håller med. blir väldigt intressant att följa detta case.

Lite kuriosa: jag har en neger i min bekantskapkrets som vid grabbträffar alltid skryter om alla de svenska tjejer han penetrerat etc...just saing! det verkar vara något som ligger i deras natur
Citera
2024-10-16, 16:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hans advokat Marie-Alix Canu-Bernard, även kallad ankan, har inte fattat att en kamera aldrig kan
avgöra om samtycke erhållits enligt svensk lagstiftning.
Hon får en chock när hon läser in sej på svensk lag och aktuella domar.

Kan bli en rude awekeing. Enligt hennes lag:
Citat:
France. In the French penal code, any act of sexual penetration, whatever its nature, committed against another person or on the perpetrator, by violence, constraint, threat or surprise, is rape. Rape is punished by a maximum of fifteen years' criminal imprisonment.
https://eige.europa.eu/gender-based-violence/regulatory-and-legal-framework/legal-definitions-in-the-eu/france-rape?language_content_entity=en

Sedan för Sverige:
Citat:
Rape may also be committed when the victim has not been compelled, but the perpetrator has improperly exploited the fact that a person is in a helpless state, owing to, for instance, unconsciousness, sleep, intoxication or other influence of drugs, illness, bodily injury or mental impairment.
https://eige.europa.eu/gender-based-violence/regulatory-and-legal-framework/legal-definitions-in-the-eu/sweden-rape?language_content_entity=en

Lär bli att plugga på för henne. Om nu detta går vidare.
Citera
2024-10-16, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Oavsett vad ni kallar dessa kvinnor så har KM rört sig i dessa kretsar och med stor sannolikhet även våldtagit...något jag verkligen hoppas kommer utredas grundligt...och och om bevisen är tillräckligt starka hoppas jag att han döms till fängelse och aldrig mer sätter sin fot på en fotbollsplan igen. Game over.
Det kanske skulle bli en eyeopener för den upphaussade fotbollseliten. Risken är att lilla Sverige blir svartlistat i de promiskuösa sportkretsarna.
Citera
2024-10-16, 16:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Det kanske skulle bli en eyeopener för den upphaussade fotbollseliten. Risken är att lilla Sverige blir svartlistat i de promiskuösa sportkretsarna.
Iofs ingen förlust
Citera
2024-10-16, 16:34
Medlem
Aftonbladet och Expressen verkar tappat intresset för nyheten, hoppas de åker dit för förtal iallafall.
Citera
2024-10-16, 16:36
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Aftonbladet och Expressen verkar tappat intresset för nyheten, hoppas de åker dit för förtal iallafall.

Förtal? Han är anmäld för våldtäkt, det är inget förtal, blir han friad så får man rapportera på det.
Ingen har väl skrivit att han är våldtäktsman eller? Det är väl inte Aftonhoran / exet som anmält för våldtäkt?

Använd huvudet för i helvete
Citera
2024-10-16, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h

Nä, men finns inget nytt att skriva om innan han tas in på förhör etc....därför inga nya rubriker ännu...men det kommer!!!!
Citera
2024-10-16, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan bli en rude awekeing. Enligt hennes lag:

Sedan för Sverige:

Lär bli att plugga på för henne. Om nu detta går vidare.

hon har nog koll.

Stod t.o.m. i https://www.leparisien.fr/sports/football/direct-affaire-mbappe-suivez-les-dernieres-informations-sur-lenquete-16-10-2024-IKZXAOM5CJC6VCC4OAXX WO5HIU.php
om Sveriges sedan 2018 nya lagar om vad som gäller kring våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in