Citat:
Ursprungligen postat av
TVBIE
Kul tråd. Vilket näringsvärde har osten som månen är gjord av?
Du verkar inte tro på att Nordkorea sänt soldater till Ukraina? Du finner frågeställningen inadekvat? Ost har förresten ett relativt gott näringsvärde. Utifrån uniformsdiskussionen att nordkoreanerna dykt upp i uniformer från andra världskriget så är det ingen nackdel, utan det har förmodligen stärkt deras stridsvärde enbart det. Uniformer från andra världskriget håller ofta en väldigt bra kvalitet, inte minst ur förmåga att få hålla värmen, det är ofta tjocka plagg. Väta är dom plaggen dock ofta inte bra på att avvisa, men det är absolut inga dåliga kläder. Stövlar från WWW2 är absolut inga dåliga saker, utan håller ofta väldigt bra kvalitet. Ryska soldaterna dom har inte bättre uniformer enbart för att deras uniformer är några årtionden bättre.
Kylan kommer snart och jag tror färre nordkoreaner kommer frysa ihjäl. Nordkorea har omfattande volymer av kort och mellandistansmissiler, något jag tror att dom kommer få använda sig av mot ukrainska soldater. Det har i kriget visat sig felaktigt att utrustning av enklare snitt skulle varit mindre effektiva. WWW2 pansarvagnarna som ryska soldater använt har visat sig mera effektiva än många trott, skattet har fastnat i halsen på dom som i början hånat ryssarna för sina äldre pansarvagnar. Även gemenskapen mellan ryska soldaters utseende och trashankar, vem har sagt att utseendet är avgörande i strid? Skrattet har fått ätas upp, eftersmaken har varit bitter.
Nordkoreanerna har också stridsvagnar av äldre snitt, och ett luftförsvarssystem. Sarin, antrax och smittkoppor, det hade varit mycket effektivt om nordkoreanerna satte in sina kemiska och biologiska vapen. Jag skulle inte förringa nordkoreanerna, särskilt om deras diktator börjar sända in större volymer i 10 000 -tals eller hundratusentals nordkoreaner.
Just ordet stridsvärde har jag använt för det indikerar på hur nordkoreanska soldater kommer påverka utfallet i kriget. Någon har jämfört med italienare och rumäner under www2, som odugliga oh ej bidragande utan tärande. Jag vet faktiskt inte vilket ben jag ska stå på i frågan.