2024-10-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucemus
Folk är så rökta att de tror en pizzeria köper stulen ost av någon tjackpundare, om de nu köper stöldgods köper de i pallar av logistikedjor och chaffisar som är med på det inte 10 ostar av Rolle som ska ha sin andra fix för dagen.
Jo det finns uppenbarligen restauranger och liknande som köper eller byter "saker" mot stulen mat. Vad tror du personen annars skulle med ost för 1500 till? Favoritlunch: ett stort block med ost.
Citera
2024-10-15, 20:31
Medlem
Eponumoss avatar
Har inte dessa stölder redan uppmärksammats i media?

Stöldligor åt mer tvivelaktiga butiksägare.

Någon timme efter stölden är varorna uppackade och på hyllan igen, men i en annan butik.
Citera
2024-10-15, 20:59
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Folk är så rökta att de tror en pizzeria köper stulen ost av någon tjackpundare, om de nu köper stöldgods köper de i pallar av logistikedjor och chaffisar som är med på det inte 10 ostar av Rolle som ska ha sin andra fix för dagen.
Mindre nogräknade servicebutiker har ju köpt choklad av tony och benny förut. Tror knappast att pizzabutiker har högre moral.
Det har ju förekommit egenslakt i källare tex.
Citera
2024-10-15, 21:24
Medlem
Sinraths avatar
Fattar inte varför portning av folk som gjort liknande inte är lättare. En skärm som rullar med alla som är förbjudna att besöka butiken borde vara vid entrén med deras porträtt och namn. Alla får ringa polis eller väktare om dom beträder butiken och straffskalan skall höjas avsevärt varje gång det sker.

Har man bara en matbutik inom räckhåll får man helt enkelt beställa varorna på nätet och hämta påsen utanför butiken. Så slipper vi allt jävla tjafs om rättigheter till att handla mat och sådant.
Citera
2024-10-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Skall inte det var cheddar?

Dessutom brukar väl inte bagarna sno själva utan köpa stöldgods av tex kött och choklad.

Nej. Du borde köpa en pizza en gång. Dom där jävla ställena finns överallt.
Citera
2024-10-15, 21:37
Avslutad
Kanske någon lokal tjackis med ett ursvenskt namn. Kanske därför han släpptes såpass snabbt? Vem fan äter hushållsost. Det smakar knappt ingenting, och man känner nästan bara en geggig degliknande massa i truten 🤮. Inte heller många matställen, pizzerior, hamburgekjedjor anväder sån ost.
Citera
2024-10-16, 00:15
Medlem
Venators avatar
Citat:

Det är väl ändå inte så att en normal pizzeria förbrukar den mängden att de köper pallvis? Jag har två gånger kommit in på pizzerior i jaktkläder och fått frågan om jag inte har älgkött att sälja eller känner en eftersöksjägare som kan sälja trafikdödad älg. Kan en pizzabagare ställa den frågan till en random snubbe de aldrig sätt förut kan de väl köpa 15 kilo ost av någon släkting/stamkund/känd tjuv.
Citera
2024-10-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Skall inte det var cheddar?

Dessutom brukar väl inte bagarna sno själva utan köpa stöldgods av tex kött och choklad.
Cheddar på pizza är du efter eller?
Citera
2024-10-16, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det är väl ändå inte så att en normal pizzeria förbrukar den mängden att de köper pallvis? Jag har två gånger kommit in på pizzerior i jaktkläder och fått frågan om jag inte har älgkött att sälja eller känner en eftersöksjägare som kan sälja trafikdödad älg. Kan en pizzabagare ställa den frågan till en random snubbe de aldrig sätt förut kan de väl köpa 15 kilo ost av någon släkting/stamkund/känd tjuv.
Du kan inte lägga vilt på en pizza utan att det märks kom igen nu
Citera
2024-10-16, 00:35
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Du kan inte lägga vilt på en pizza utan att det märks kom igen nu

Vaddå? Påstår du att jag ljuger? Jag vet ju vad jag fått för fråga. Älg kan du absolut lägga på en pizza som "oxfilé".

Med risk för att närma mig OT i tråden har vi ju också detta fall:
I hög fart körde de båda männen på motorvägen med två får fastspända i spännband i släpvagn. Sedan slaktades de utan bedövning på en pizzeria. Nu åtalas de för bland annat djurplågeri och övergrepp i rättssak

https://www.hallandsposten.se/nyheter/halland/far-slaktades-pa-pizzeria.469434c6-ef02-428b-ba3b-49919b2bbabf
Kommer man undan med smaken av gammal tacka på pizzan så är ju en påkörd älg eller lite stulen ost är ju en bagatell i det perspektivet. Men grattis till alla som tror att de får "oxfilé" på pizzan.
Citera
2024-10-16, 00:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Om man nu ska stjäla ost, varöfr stjäla hushållsost som är den absolut billigaste osten? Om den nu är till en pizzeria, varför då inte passa på att stjäla en ost som tex Grevé eller Herrgård?

Tämligen säkert en större affär med erbjudanden i stora kyldiskar.

Här skulle det ha varit Gäsene Special eller liknande. Hh-osten är borta.

Som snattare kan man inte stå vid en hylla med glasdörr och plocka 15 kg.

Hyllor funkar om de har varor långt ner och man vill ha en flaska sprit, men sådant finns bara på Röda Näsan.
Citera
2024-10-16, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Tack för att du berättar, jag har ju undrat vart allt viltkött försvinner. Jakthundarna kan ju inte äta så enorma mängder, men det säljs alltså svart obesiktigat till restauranger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in