2024-10-15, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
Undrar hur man ska tolka det faktum att det endast är bilden på #493 som är borttagen från arbetsgivarens (svenska kyrkan) hemsida? Tänker han jobba kvar?
Även om många gäddor inte går att avskeda så brukar de ju bli utköpta eller sluta självmant, eftersom t om de själva fattar att de inte kan visa sig på arbetsplatsen igen.
#493 känns dock tillräckligt galen för att bara dyka upp som vanligt och låtsas som ingenting.
Dock är han ju chef, men respekten från hans underordnade är nog som bortblåst. Hånskrattande bakom ryggen är nog mer sannolikt.

För övrigt så anser jag att #495 kan tacka sin lyckliga stjärna för att han blev publicerad så snart efter allas vår #494, den största dåren i Dumpens historia, vilket betyder att #495 är bortglömd senast imorgon.

Han är arbetar inom kyrkan som chef för en kyrkogård. Hur många anställda kan en kyrkogård ha egentligen?! Det är mest folk som ligger under jorden där. Är väl dom han är chef över.
Citera
2024-10-15, 22:52
Medlem
Bandoliers avatar
Det finns en risk med att vi inte diskuterar gäddorna som bara avviker från konfrontationen utan ett ljud.

Om de faller i glömska på grund av det så kommer fler och fler gäddor att göra likadant
Många aktiva gäddor är nog här inne och läser och tänker: "Hmm. Det verkar löna sig att inte öppna käften. Bra att veta om jag skulle åka dit"

Det skulle ju sänka underhållningsvärdet.
Citera
2024-10-15, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Han är arbetar inom kyrkan som chef för en kyrkogård. Hur många anställda kan en kyrkogård ha egentligen?! Det är mest folk som ligger under jorden där. Är väl dom han är chef över.

I den aktuella församlingen så är det åtminstone 5 stycken kyrkogårdsvaktmästare, samt 4 stycken säsongsanställda, plus en kyrkogårdsadministratör som han bossar över.
Senast redigerad av ScottFree 2024-10-15 kl. 23:01.
Citera
2024-10-15, 23:02
Medlem
Journalistgäddan var väldigt läskig.

Dock så tror inte jag att han kommer få så stora konsekvenser i sitt sociala liv. Han är ju homosexuell och toleransen bland bögar för att ragga väldigt unga killar är mycket hög.

Även heterosexuella tenderar att vara mer överseende när det tilltänka offret är en ung kille istället för en ung tjej, oavsett gärningspersonens kön. Mest överseende tenderar samhället att vara om det är en vuxen kvinna som söker sexuell kontakt med en underårig pojke. Det kan det till och med skämtas om.
Citera
2024-10-15, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
I den aktuella församlingen så är det åtminstone 5 stycken kyrkogårdsvaktmästare, samt 4 stycken säsongsanställda, plus en kyrkogårdsadministratör som han bossar över.

10 anställda och en chef för sköta om en kyrkogård?! Har svårt att tänka mig att det är stressigt och mycket att göra på en kyrkogård där kunderna är begravda under jord.

Låter helt klart som någon samhall/arbetsträningsplats.
Citera
2024-10-15, 23:18
Medlem
Tänk om Sara och Patrik kunde hållit masken och spelat med i 494:as charad. Det kunde blivit en legendarisk konfrontation.

"I vilken tidning publicerar du artikeln?"
Citera
2024-10-15, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
10 anställda och en chef för sköta om en kyrkogård?! Har svårt att tänka mig att det är stressigt och mycket att göra på en kyrkogård där kunderna är begravda under jord.

Låter helt klart som någon samhall/arbetsträningsplats.

Japp, kyrkan verkar ha gott om pengar fortfarande!
Men frågan är vad #493 ska göra? Tänker han verkligen visa sig där igen efter de synnerligen vidriga saker han skrev? Mjölkisar, flickfittor m m. Bara dyka upp och säga ”tjena grabbar, har helgen varit bra”?

Just detta fenomen, att endast gäddans bild blir borttagen från en arbetsgivares hemsida har jag nog inte sett innan. I regel så är hela personen bortplockad från sidan inom någon dag eller två.
Men kyrkan är ju som vi vet förlåtande, och har historiskt sett varit full av peddos, så vem vet hur denna historien slutar?
Citera
2024-10-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Det finns en risk med att vi inte diskuterar gäddorna som bara avviker från konfrontationen utan ett ljud.

Om de faller i glömska på grund av det så kommer fler och fler gäddor att göra likadant
Många aktiva gäddor är nog här inne och läser och tänker: "Hmm. Det verkar löna sig att inte öppna käften. Bra att veta om jag skulle åka dit"

Det skulle ju sänka underhållningsvärdet.

#495 är ju tyvärr svår att diskutera, då han är färglös och trist rakt igenom. Men givetvis är han farlig och vidrig ändå. Som vanligt besitter han noll självdistans och säger bara "tack" när en snygg fjortonåring kallar honom för söt, fastän han är minst 65 år gammal ser ut som ett vrak i ansiktet. Själv påstår han sig "se bra ut".

Hur många sådana här världsfrånvända gubbskrällen finns det?
Citera
2024-10-15, 23:38
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#495 är ju tyvärr svår att diskutera, då han är färglös och trist rakt igenom. Men givetvis är han farlig och vidrig ändå. Som vanligt besitter han noll självdistans och säger bara "tack" när en snygg fjortonåring kallar honom för söt, fastän han är minst 65 år gammal ser ut som ett vrak i ansiktet. Själv påstår han sig "se bra ut".

Hur många sådana här världsfrånvända gubbskrällen finns det?

Det finns alldeles för många det är ett som är säkert. Men även om de är bara 1% av männen i den åldern så är det ofattbart att de kan fiskas upp via kik när peddona känner till Dumpen och är nojjiga
Citera
2024-10-15, 23:57
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Hassan får göra en geografisk sammanställning. Gothia Towers eller området därikring, huvudgatan längs med Liseberg måste ligga etta med kanske Knutpunkten i Helsingborg som god tvåa? Även Malmö Centralstation har varit plats för flera gäddors fall, bla den äcklige knarkaren från Rosengård. Hassan von Essen?
Det finns ju en gäddkarta som är ganska exakt. Högre precision än så känns inte nödvändigt att sammanställa. Om nu 2-3 stycken plockats på samma gata eller öppna plats beror det väl främst på att Dumpen valt att möta upp just där. Humlegården ligger bra till också.

Jag har ett par sammanställningar vilande dock som jag kommer vilja göra när jag får tid över. Den ena är stjärntecken/månader som kommer härnäst.
Citera
2024-10-16, 00:00
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Värdelös rebus, är det förbjudet att skriva ut vad idiotierna heter lr länka deras sociala medier?
Det stämmer att HasseDanderyds rebus var värdelös.

Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Det var ju en jättetydlig rebus?
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Rebus #494

Tilltalnamn: samma som fotbollsspelande Larsson som hade dreads en gång i tiden
Förnamn två: samma som journalisten Magnusson som bl. a. varit programledare för Vem vill bli miljonär?
Förnamn tre (och som han själv ibland verkar använda i kombo med tilltalsnamnet i sociala medier): Kunganamn som han delar med artisten Linnros
Efternamn: Samma som katten i Bamse

Född: året efter 1978, årets första månad, dag 10+7

Skriven i närförorten som är förknippad med AIK
Prolifics rebus däremot bör vara den som gäller. Den är tydlig och med info om födelsedag.
Citera
2024-10-16, 00:11
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Det finns ju en gäddkarta som är ganska exakt. Högre precision än så känns inte nödvändigt att sammanställa. Om nu 2-3 stycken plockats på samma gata eller öppna plats beror det väl främst på att Dumpen valt att möta upp just där. Humlegården ligger bra till också.

Jag har ett par sammanställningar vilande dock som jag kommer vilja göra när jag får tid över. Den ena är stjärntecken/månader som kommer härnäst.

Stjärntecken låter kul, även om jag själv inte tror på astronomi... *rimshot*

Gäddkartan är väl var de bor, hade varit kul att se var flest har konfronterats. Humlegården i Stockholm låter ju som den ligger i ledning i konkurrens med Gothia Towers/Liseberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in