2024-10-15, 21:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Du skulle aldrig överleva det även om du verkligen var ute efter en Dumpenträff. Du hade fått ägna resten av livet åt att försöka övertyga samhället om din oskuld. Dumpen = Social död

Går ju att ha en redaktion i ryggen, som också är där och dokumenterar träffen. Men vad det skulle ”avslöja” ser jag inte.

Vad som vore avslöjande är om man lockar dit någon annan till träffen med Dumpen, så att Dumpen falskeligen anklagar någon. Men ett etiskt dilemma, minst sagt.
Citera
2024-10-15, 21:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad som vore avslöjande är om man lockar dit någon annan till träffen med Dumpen, så att Dumpen falskeligen anklagar någon. Men ett etiskt dilemma, minst sagt.

Jag väntar på den första gäddan med maskeraddräkt på sig eller i alla fall en mask Kommer 242 och Sara stå kvar och prata med någon som ser ut som en fantasifigur och omöjligt kan identifieras?
Citera
2024-10-15, 21:35
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Har ingen här kommenterat detta ännu?

Polis sexchattade med ”14-åring” – döms efter Dumpens fälla

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polis-sexchattade-med-14-aring-doms-efter-dumpens-falla/

Verkar vara #208:
https://dumpen.se/2023/03/31/polisgaddan-napp-208-malmo/
Om du backar tråden så har det diskuteras mycket om 208. Gå in på Dumpen facebook så kan du se och läsa om honom. 208 är fd polisman nu!
Citera
2024-10-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Har ingen här kommenterat detta ännu?

Polis sexchattade med ”14-åring” – döms efter Dumpens fälla

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polis-sexchattade-med-14-aring-doms-efter-dumpens-falla/

Verkar vara #208:
https://dumpen.se/2023/03/31/polisgaddan-napp-208-malmo/

Sjukt fall. Gäddan använde polisens utrustning som groomingverktyg för att zooma in barnet, men zoomade ju istället in Patrik Sjöberg och drog sig ur när han såg att det inte var ett barn som kom till träffen.
Citera
2024-10-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Du förstår väl själv att det är en prefabricerad lögn IFALL det inte skulle komma en pojke? Karln är fullblodsnarcissist, såklart han har tänkt ut en plan b, om än en patetisk.

Tänker att lögnen var ogenomarbetad. Jag menar, har jag mördat någon kl 21 och vill skaffa mig alibi genom att vid misstanke mot mig hävda att jag besökte simhallen just då, så funderar jag ju ut vilka motargument som eventuellt kan komma, tex att polisen kanske säger att simhallen inte var öppen då, så jag kollar upp öppettiderna som är 06-20 och alltså är den storyn olämplig att köra.

Samma sak här. Gäddan tänker att han ska låtsas att han lurat Dumpen att han ska göra ett reportage, varför då inte fundera över vilka frågor Dumpen kan ställa angående det, exempelvis varför gäddan inte ringde dem istället?

Antingen är ju gäddan småkorkad som inte klarar av att tänka i flera steg och därför formulerar en lögn i klass med en tioåring, eller bara extremt dåligt förberedd och då kunde han lika gärna struntat i lögnen.

Senast redigerad av Florman 2024-10-15 kl. 21:53.
Citera
2024-10-15, 22:05
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Om du backar tråden så har det diskuteras mycket om 208. Gå in på Dumpen facebook så kan du se och läsa om honom. 208 är fd polisman nu!

Jo jag har sett en del tidigare i denna tråd.
Jag antog att någonting var nytt eftersom det blev en ny färsk artikel i Expressen.

Det som är nytt verkar vara att domen har fallit och blivit offentlig.
https://dumpen.se/wp-content/uploads/2024/10/Malmo-tingsratt-B-14834-23-Dom-20241011.pdf

Denna gädda har också tack vare sina insatser tydligen förärats med en egen tråd.
(FB) Polis gick i Dumpens fälla, Malmö (mars 2023)
Citera
2024-10-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Kan ändå tänka mig att han är en skicklig och skarp journalist. Snygg räddning när han frågade Patrik hur djupt han sjunkit sedan han hoppade så högt.

Nja, det vet jag inte. Han säger ”hur långt har du sjunkit sedan du hoppade så högt”. Det den här bögen menade var ju ”lågt”, men han är inte så dutti med orden som han vill ge sken av… en äcklig nolla som jag önskar all olycka.
Citera
2024-10-15, 22:16
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Jag väntar på den första gäddan med maskeraddräkt på sig eller i alla fall en mask Kommer 242 och Sara stå kvar och prata med någon som ser ut som en fantasifigur och omöjligt kan identifieras?

Tänk om Aschberg börjar med en ny serie som kallas för "fiskarjägarna" som har ett koncept likt Trolljägarna fast där Robban istället låstas vara en kåt peddo som jagar efter pedofiljägare. Robban skulle nog bli illa tvungen att återanvända hårddiskar med barnporr som finns i hans källarförråd, i syfte att få ett het scoop i detta livsviktiga uppdrag att rädda sina kollegor från att bli uthängda på sidor som Dumpen.

Skämt åsido. Journalist-gäddan är onekligen den mest vidrigaste och självgoda gäddan i Dumpens historia. Hans aura skriker arrogans och tvestjärtsmanér, ett språkbruk vars nivå knappast imponerar de obildade kretinerna. Om Sjöberg sjönk "långt" ner så har lilla Henke fallit otroligt långt ner i avgrunden.
Senast redigerad av BrunkeMundt 2024-10-15 kl. 22:27.
Citera
2024-10-15, 22:19
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tänker att lögnen var ogenomarbetad. Jag menar, har jag mördat någon kl 21 och vill skaffa mig alibi genom att vid misstanke mot mig hävda att jag besökte simhallen just då, så funderar jag ju ut vilka motargument som eventuellt kan komma, tex att polisen kanske säger att simhallen inte var öppen då, så jag kollar upp öppettiderna som är 06-20 och alltså är den storyn olämplig att köra.

Samma sak här. Gäddan tänker att han ska låtsas att han lurat Dumpen att han ska göra ett reportage, varför då inte fundera över vilka frågor Dumpen kan ställa angående det, exempelvis varför gäddan inte ringde dem istället?

Antingen är ju gäddan småkorkad som inte klarar av att tänka i flera steg och därför formulerar en lögn i klass med en tioåring, eller bara extremt dåligt förberedd och då kunde han lika gärna struntat i lögnen.

Han har ju uppenbart hört lite formuleringar här och där, har åsikter, säkert snackat med vänner, läst ETC etc, och fått lite meningar och ord att sprätta ur sig. Kanske också nervöst spelat upp konfrontationen i huvudet efter att han artigt dejtrunkat färdigt i duschen. Ingen betvivlar att han hittat på det han säger i förhand, det som inte stämmer är ju exakt allt annat.

Varför skulle han sexchatta med en unge som kanske är Dumpen, tvinga barnet att skicka massor av bevis att det inte är Dumpen, tjata om att han inte känner sig trygg och vill sluta prata för att barnet inte kan bevisa tillräckligt hårt att det inte är Dumpen, sen åka på dejt i förhoppningen att "intervjua" Dumpen.

#494 får väl ingen intervju sådär? Vad ska de ens säga varandra i intervjun? Ska de prata med varandra om hur oetiskt det är att låtsas vara barn och fiska pedofiler, medan 494 Wallraffar snuskgubbe och sållar rädda och ledsna/kåta barn tills han äntligen har Patrik och Sara som hoppar fram, istället för en skakig 14-åring i stringtrosor?
Senast redigerad av Ond.hicka 2024-10-15 kl. 22:21.
Citera
2024-10-15, 22:20
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
(nedsättande, skämtsamt) mansbröst som är större än normalt på grund av övervikt eller medicinsk orsak såsom gynekomasti

Möjligtvis det förstnämnda.

Gynekomasti tror jag med. Inget testosterone i kroppen. Bara östrogen.
Citera
2024-10-15, 22:35
Medlem
MorgNThorgs avatar
Har vi någon rebus på senaste #495? De säger Lennart i filmen? Och det lystrar han på. Något mer?
Citera
2024-10-15, 22:44
Avslutad
Undrar hur man ska tolka det faktum att det endast är bilden på #493 som är borttagen från arbetsgivarens (svenska kyrkan) hemsida? Tänker han jobba kvar?
Även om många gäddor inte går att avskeda så brukar de ju bli utköpta eller sluta självmant, eftersom t om de själva fattar att de inte kan visa sig på arbetsplatsen igen.
#493 känns dock tillräckligt galen för att bara dyka upp som vanligt och låtsas som ingenting.
Dock är han ju chef, men respekten från hans underordnade är nog som bortblåst. Hånskrattande bakom ryggen är nog mer sannolikt.

För övrigt så anser jag att #495 kan tacka sin lyckliga stjärna för att han blev publicerad så snart efter allas vår #494, den största dåren i Dumpens historia, vilket betyder att #495 är bortglömd senast imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in