2024-07-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitturtittur
Lustigt hur man kan avgöra om nån är smart eller inte via en FUP. William är en skärpt och välutbildad kille som efter en skilsmässa kanske var lite för naiv och insåg inte att Patricia var för bra för att vara sann. Men det är lite den Norrländska mentaliteten vi har här uppe. Vi tror gott om folk tills motsatsen är bevisad. Lägg där till kärlek och känslan att vara älskad igen efter en skilsmässa så tror jag nog att många "vassa knivar" skulle ha gått i samma fälla. Det är ingen som försöker lägga locket på, tror mer berörda försöker lägga det bakom sig och gå vidare här i livet. William var nog inte heller den enda som blev duperad av Patricias bländande skönhet och vältalighet.

…jag har inte kommit fram till något bara från fup… ett annat ord kan vara i god tro. Klart hon visade sina bästa sidor.
F. Ö svarade jag bara en som ansåg W som indirekt skyldig till gud vet vad eftersom han försvarade henne ’ liiite för länge’.
Kolla vad Bneji skriver några inlägg upp #568.
Citera
2024-07-21, 13:20
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Många intressanta nyanser här i de senaste inläggen om Patricia (och hennes liv).
Inväntar fortsatt att någon granne, barndomsvän, ex kompis eller kollega ska lägga in några rader om hur hon var som person innan vansinnesdådet mot exmaken, som hon dessutom har 3 barn med.
Snart kommer hon få sina första permissioner utan ledsagare =kunna åka hem 48h.
Senast redigerad av Nyfikenpalast 2024-07-21 kl. 13:23.
Citera
2024-10-05, 00:59
Bannlyst
Detta var sannerligen ett intressant fall. Juristmamman får dille, vässar knivarna och går hem till exet och utövar amatörkirurgi. Sedan försvinner hon från platsen och lyckas med konststycket att göra av med både kläder och knivar som aldrig återfinns? Det tyder ju på att hon kan områdena däromkring som i sin egen ficka. Vilken hemsk och usel liten varelse hon verkar vara. Den andra mannen i Norrland verkar ju helt pantad om man ser till hur han har åsikter om både barn och annat och tom pratar med en av ungarna om flytten upp utan att biologiska pappa vet något. Satan vad sjukt alltså. manipulerad kan man ju bli hur mycket man vill men han har ju ändå ansvar för sina handlingar och ord. Konstigt att han fick vara i huset innan det var sålt också med Juristmamman. lite vek exmannen som inte satte stopp för sånt skit tycker jag. soppa alltså.

Är det någon som vet något om umgänget med barnen efter detta? Var sitter hon? Hinseberg eller ystad? Inte kul för de barnen, fan alltså.
Citera
2024-10-05, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
Många intressanta nyanser här i de senaste inläggen om Patricia (och hennes liv).
Inväntar fortsatt att någon granne, barndomsvän, ex kompis eller kollega ska lägga in några rader om hur hon var som person innan vansinnesdådet mot exmaken, som hon dessutom har 3 barn med.

Ja det hade varit kul med försthandsinfo från de som vet. Samtidigt förstår man dem, hon kommer ju ut en dag och en sådan vill du ju inte ha efter dig. De lägger väl locket på och håller sig så långt bort det bara går.
Citera
2024-10-15, 19:29
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast

Intressant att PS är kompis med IK på fejan.
Galenskap smittar?
(FB) Läkare på Sahlgrenska dömd till fängelse (2024-10-12)
Citera
2024-10-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Intressant att PS är kompis med IK på fejan.
Galenskap smittar?
(FB) Läkare på Sahlgrenska dömd till fängelse (2024-10-12)
Såg också det.
Någon som har fup som man kan läsa?
Hur många år fick hon? Vem tar hand om barnen?
Citera
2024-10-15, 20:45
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenslisa
Såg också det.
https://easyupload.io/zrzx2u (länken är giltig i 30 dagar)
alt.
https://www.upload.ee/files/17261650/Goteborgs_TR__B_2952-22_Patricia_Selberg__Mordforsok_.zip.html (länken är giltig i 120 dagar efter den senaste nedladdningen)
Citera
2024-10-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
https://easyupload.io/zrzx2u (länken är giltig i 30 dagar)
alt.
https://www.upload.ee/files/17261650/Goteborgs_TR__B_2952-22_Patricia_Selberg__Mordforsok_.zip.html (länken är giltig i 120 dagar efter den senaste nedladdningen)
Tack!
En sak jag inte förstår, vad är motivet till hennes handling? Varför mörda sin exmake?
Citera
2024-10-15, 21:26
Medlem
Citat:
Såg också det.

Både tingsrätten och hovrätten dömde till 12 år. Vad jag läst i tråden sitter hon i Härnösand.
Hon hade ju alla barnen med sin ex-man dvs BO, så han har nog vårdnaden fullt ut.

Motivet som jag uppfattade det var att när corona-restriktionerna upphörde fick hon problem. Då kunde hon inte jobba hemifrån dvs alternera mellan Göteborg där barnen fanns och nya boendet med nya mannen som bodde i ´norrland´. När hon valde Norrland förstod hon att barnens pappa aldrig skulle gå med på att barnen flyttade norrut med henne.
Så om han inte fanns… 👀 tack vare Fup vet vi hur det resonemanget slutade.
Citera
2024-10-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Både tingsrätten och hovrätten dömde till 12 år. Vad jag läst i tråden sitter hon i Härnösand.
Hon hade ju alla barnen med sin ex-man dvs BO, så han har nog vårdnaden fullt ut.

Motivet som jag uppfattade det var att när corona-restriktionerna upphörde fick hon problem. Då kunde hon inte jobba hemifrån dvs alternera mellan Göteborg där barnen fanns och nya boendet med nya mannen som bodde i ´norrland´. När hon valde Norrland förstod hon att barnens pappa aldrig skulle gå med på att barnen flyttade norrut med henne.
Så om han inte fanns… 👀 tack vare Fup vet vi hur det resonemanget slutade.
Jag blir helt stum… besluta att begå mord pga flytt…?!
Citera
2024-11-15, 19:29
Medlem
Citat:
Jag blir helt stum… besluta att begå mord pga flytt…?!

Hon såg det nog som att barnen skulle få ett jättebra liv om hon bara fick flytta iväg med dem till Norrland, där hon ville börja ett nytt liv med sin nya man. Med den delade vårdnad hon hade, kunde hon inte flytta. Jag tror inte att hon ville exmannen något illa, men han stod i vägen för hennes planer, och för sig själv motiverade hon det nog med att det var för barnens bästa. Att det var enda sättet att ge barnen ett bra liv. För att "rädda" sina tre barn var hon tvungen att offra en person.

Man ska kanske inte ställa diagnoser på folk om man inte har utbildning för det, men jag skulle ändå säga att hennes sätt att tänka tyder på en personlighetsstörning.

Det otäcka med hela historien är att det bara var tillfälligheter som gjorde att hon misslyckades.
Citera
2024-12-01, 23:02
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Det här fallet är väldigt intressant då det aldrig tar slut. Det handlar ju om en mamma som vill ha mer tillgång till sina barn men som får mindre i varje fall betydligt mindre under en lång period. Hon vill säkert få mer i framtiden? Om ni har möjlighet så lyssna på rättegången. FUPen är intressant men att höra de inblandade är intressant. Det är konstigt att ingen vill berätta om mer personliga saker om fallet. Om inte förr så när Patricia är ute som det kan kanske komma ut lite? Det här fallet kan man göra en intressant dokumentär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in