2024-10-15, 18:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
1. Ingen aning

2. Det var du som hakade på det påståendet och la till att i så fall har ludret gjort det själv.

3. Ja det är otänkbart att en kvinna skulle skada sig själv i underlivet. Oavsett anledning. Verkligen inte för att kunna göra en falsk anmälan om våldtäkt. Tror man det är man på riktigt dum i huvudet.

Okey, jag tror inte att hon eventuellt gjort det, men möjligheten finns - det är skillnaden i oss. Jag kan se vad som är möjligt men du bortser från människors idiotier och galenskap. Anser du att inte värre ting har skett än att en kvinna skulle kunna fixa små sår i sitt eget underliv? Sår och skador som enkom blivit en trådsanning, skall jag understryka!
Citera
2024-10-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Det går emot all rättssäkerhet och normal praxis att lägga bevisbördan på den anklagade, istället för att som i normala fall där åklagaren skall bevisa att brott har begåtts.
Det är det stora problemet här. Tjejer kan ljuga ihop en historia för att sätta dit en kille de inte gillar eller för att få pengar.

Jag sa inte att man ska dömas utan bevis. Det gör man inte heller. Det krävs bevisning.

Men jag tycker ärligt att kvinnor ska överväga ditt förslag (eller vem det nu var) om att använda kameror. Det skulle ju innebära helt ändrade förutsättningar både för att förhindra brott och också för bevisläget om brott inträffar.
Citera
2024-10-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bender99
Inte ens åklagaren finner att bevisningen är särskilt övertygande.

Och det är ju upp till dom att utreda. Jag har varken sagt bu eller bä om det här fallet men när pojkar skriker hora och att kvinnor falskt anmäler män så kommer jag säga ifrån och ha statistik som uppbackning. Det är inte ok att hata så som män gör på nätet utan att räkna med mothugg. Mäns kvinnohat dödar
Citera
2024-10-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Exakt. Då utgår man väl inte från det minst troliga, det visar ju bara sin bias.

Nej, det påvisar att man kan se ett fall utifrån flera infallsvinklar och inte enkom det uppenbara och troliga. Om det troliga alltid var "sanningen" så skulle statistiken visa på 100%, eller hur?
Citera
2024-10-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Om det nu har samröre med Mbappe så känns det väl mer logiskt att ännu en kvinna försöker få lite fame och pengar.
Det är fastslaget av polis och åklagare att det är just Mbapp'e..gan ville väl stretcha fisringen på en blek blondin som alla niggers..inget konstigare än så..
Citera
2024-10-15, 18:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnythejocker
Det är fastslaget av polis och åklagare att det är just Mbapp'e..gan ville väl stretcha fisringen på en blek blondin som alla niggers..inget konstigare än så..
Var kan jag läsa att polisen fastställt detta?
Citera
2024-10-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Att utgå från att kvinnor falskt anmäler män är ju falskt. Det sker ytters sällan men ändå är det va majoriteten av män tror. Då säger det väl kanske allt om män i så fall.

Nej, det är självklart inte vad majoriteten av män tror, detta har du drömt. Dessutom finns det mest sannolikt ett väldigt stort mörkertal.
Citera
2024-10-15, 19:02
Medlem
Citat:
Mason Greenwood är bevisad våldtäktsman och hans fru tog tillbaka honom och han har ett jobb där han tjänar miljoner. Den där beach volley spelaren från Holland var dömd för våldtäkt mot barn, han fick åka till OS. Ronaldo betalade bara sen var problemet ur världen. Deras liv är inte förstörda.

Vad säger detta om henne, MGs fru, menar jag?
Citera
2024-10-15, 19:05
Medlem
Den här tråden handlar väl om huruvida Mbappé gjort sig skyldig till våldtäkt eller inte.

Tråden handlar inte om ifall det finns manshatande kvinnor (vilket det gör) eller kvinnohatande män (vilket det också gör). De som är intresserade av en sån diskussion samt om hur många kvinnor som ljuger om våldtäkter osv kan väl starta en sån tråd?
Det är en sak att nämna det i sammanhanget men tråden har ju spårat ur och handlar nu enbart om detta.

Jag vill veta hur polisen så snabbt kunnat fastställa att det är Mbappé som är skyldig. Har de tillgång till hans DNA?

Personligen tror jag inte att han är skyldig. Han är alldeles för snygg för det
Jag tror att fler kvinnor ljuger om såna här saker än vad kvinnor generellt vill tro om sitt släkte.

Varför följer man som full kvinna ens med till någons hotellrum sent på kvällen/natten?
Citera
2024-10-15, 19:06
Avstängd
Citat:
De är våldtäktsmän. Greenwood har fångats på band, Ronaldo har erkänt.

Domstolar har bara monopol på rättsskipning, inte på sanningen. Sanningen är vad den är, oavsett vad folk vill tro eller vad en domstol dömer.
utredningen mot Mason Greenwood lades ner, han har friats från alla rättsliga anklagelser.
Citera
Maviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Maviel 2024-10-15, 19:07
Moderator
Vänligen håll er till att diskutera det aktuella fallet! Avsteg från detta medför obönhörligen varning för 0,03! Det räcker nu!

/Mod
2024-10-15, 19:07
Medlem
Får väl se hur de slutar. Men man hoppas ju så klart att de är han som gjort de och att få se vänsterpacket grina och få en rejäl käft smäll efter deras hyllning av honom när han varnade om Le Pen skulle komma till makten. Då slår karman tillbaka rätt rejält får man säga
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2024-10-15 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in