2024-10-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat
Det är lite märkligt hur svenskor lyckas bli våldtagna av kändisar på ett hotellrum sent på kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så du dömer Mbappé på förhand - vilken chock! Du är en sådan som inte lyssnar på sunt förnuft utan går enkom på känslor. Om kvinnor fortsätter insistera med att inte anmäla direkt så får de skylla sig själva att den eventuella äktheten i deras påståenden minskar drastiskt. Kan du vara så snäll att sluta tugga fradga och visa mig var jag förespråkat våldtäkt, ditt förbannade våp?!

Fast det här va ju gaslighting deluxe. Av tråden att döma så är det majoriteten män som gör känsloargument medans personen du svarar till är väldigt saklig. Dessutom har statestik att backa upp sina argument med. Till skillnad mot majoriteten av män härinne som skriker hora och att kvinnor falskt anklagar män för våldtäkt. Va lite jävla logisk och följ forskning och inte ditt kvinnohat
Citera
2024-10-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrenskraftig
Fotbollsproffset skriver ju direkt att det är fake news bland annat pga tajmingen, nyheten kom dagarna innan förhandlingen där PSG är motparten.

Så om nu PSG ligger bakom det här så borde hon ha fått betalt. Om den teorin stämmer är det intressant vilka fynd som har gjorts vid dokumentation om ”skador”, verkliga eller inte, och av alla klädesplagg som hämtats in. Om anmälan är fake news då borde rimligen inte finnas skador.

Om det är PSG med diverse gängkriminell inblandning osv som ligger bakom detta, då kunde de fått sköta detta hemma i Frankrike och inte blanda in Sverige. Ska vi få en debatt full av kränkta män som är arga på samtyckeslagen men struntar i våldtäkter bara för att Mbappé, hans agenter och PSG ska bråka om några hundra miljoner Euro hit eller dit. Det får de verkligen sköta själva.
Citera
2024-10-15, 18:06
Medlem
Han har makt, pengar och får ligga hur mycket som helst. Söker efter ännu mer endofiner och passar på i Sverige . Supa, knarka och knulla. Han har säkerligen hört hur Sverige är och han tog flyget hem innan hon hann anmäla.
Med största sannolikhet var hon en golddigger och såg sin chans. Men att bli våldtagen för det, nej!
Ack för inte förglömma han är ju trots allt en sandneger, ådrorna gär inte bort så lätt...
Citera
2024-10-15, 18:18
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men Mbappé har inget dåligt rykte. Han är inte känd för att vara otrogen, gå till prostituerade eller driva bordeller i sitt vardagsrum med 15 åriga tjejer. Som en del andra fotbollsmiljonärer.

Jag tycker också det verkar konstigt. Men det är väl bara att vänta och se vad som kommer fram.
Var det inte Mbappé som smög runt med transor?
Citera
2024-10-15, 18:19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Och såg jag precis, du anklagar potentiella våldtäktsoffer för att ge sig själva skador i underlivet..!? Allt för att kunna sätta dit en man. Snacka om grandios självbild och skruvad världsbild. Uppdiktat utifrån ett djupt hat du av någon anledning har mot kvinnor.

Att kvinnor skulle ge sig själva skador i underlivet med flit är ungefär lika troligt som att män skulle göra det. Så vad säger du? Vem vill du sätta dit felaktigt tillräckligt mycket för att vara beredd att lemlästa dig själv? Offra en pungkula kanske?

För det första; vet vi om det ens finns några skador i underlivet på det påstådda våldtäktsoffret? Jag har inte läst detta någonstans utan är väl mer en trådsanning som du självklart hakat på... Anser du det omöjligt att en kvinna skulle kunna skada sig själv i underlivet för att underbygga sin sak? Försök resonera utifrån vad vi vet och inte vad du fantiserar om...
Citera
2024-10-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt

Fanns nåt sånt rykte ja. Jag vet inte, han kanske är bög. Det är inte precis så accepterat varken inom herrfotbollen i stort eller i Paris förorter kan jag tänka mig så han kanske inte är öppen med det i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Så är det inte i det här fallet. Om man är upprörd över att samtycke krävs så gillar man inte när man behöver andra människors samtycke, är min slutsats.

Det går emot all rättssäkerhet och normal praxis att lägga bevisbördan på den anklagade, istället för att som i normala fall där åklagaren skall bevisa att brott har begåtts.
Det är det stora problemet här. Tjejer kan ljuga ihop en historia för att sätta dit en kille de inte gillar eller för att få pengar.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Eftersom att du istället för ordet kvinna beskriver kvinnor som luder, horor och gold diggers så är det en ganska uppenbar lögn att påstå att du högaktar kvinnor. Typ dagens skämt. Eller årets.

Förstår att du i din rosaskimrande feministborg inte kan se nyanserna i varandet hos människor - älskar du alla? Jag har skrivit vad jag anser - högaktar kvinnor som förtjänar detta - lögnaktiga luder, av båda kön, gör det inte - förstår du?
Citera
2024-10-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
varför skriver folk "transa" i tråden. Personen Mbappé dejtade ett tag var ju transgender vilket jag förstått (efter att ha sökt på ordet) är en person som opererat sig, i det här fallet från en man till en kvinna, medan en transa är en som klär ut sig till motsatt kön? Eller kallas båda grupperna för transa?
Citera
2024-10-15, 18:25
Medlem
Citat:
För det första; vet vi om det ens finns några skador i underlivet på det påstådda våldtäktsoffret? Jag har inte läst detta någonstans utan är väl mer en trådsanning som du självklart hakat på... Anser du det omöjligt att en kvinna skulle kunna skada sig själv i underlivet för att underbygga sin sak? Försök resonera utifrån vad vi vet och inte vad du fantiserar om...

1. Ingen aning

2. Det var du som hakade på det påståendet och la till att i så fall har ludret gjort det själv.

3. Ja det är otänkbart att en kvinna skulle skada sig själv i underlivet. Oavsett anledning. Verkligen inte för att kunna göra en falsk anmälan om våldtäkt. Tror man det är man på riktigt dum i huvudet.
Citera
2024-10-15, 18:28
Bannlyst
Citat:

Mitt intryck är att det kan uppstå "skador" även om vaginabäraren gav samtycker och njuter av samlaget.
Citera
2024-10-15, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Exakt. Då utgår man väl inte från det minst troliga, det visar ju bara sin bias.

Inte ens åklagaren finner att bevisningen är särskilt övertygande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in