2024-10-15, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
VA?

Trump var liksom inte den första presidenten som inte lyckades skapa fred i Mellanöstern. Varför har inte Biden gjort det, om det är så enkelt?

Den väpnade konflikten mellan Ryssland och Ukraina började i februari 2022, då var Biden president. (Hade du otur när du tänkte nu?)

Och det var väl något positivt? Utan de snabbt utvecklade vaccinerna hade dödsoffren för pandemin + personerna med nedsatt hälsa efter genomgången infektion blivit många fler, och nedstängningarna hade varit tvungna att fortsätta mycket längre, och orsaka mycket större ekonomiska skador än de gjorde.

Dessutom är det så, att många som egentligen är DEMOKRATER i själ och hjärta nu överväger att rösta på Trump ändå, för att de ser att de har fått det sämre ekonomiskt under Bidens regeringsid. (Detta har framkommit i amerikanska opinionsundersökningar.)

Problemet är vad han påstår.
Den väpnade konflikten i Ukraina började 2014 Ryssland gjorde sin fullskaliga invasion 2022. Trump hävdar han kan avsluta kriget på några dagar men när han var president gjorde han inget för att avsluta den konflikt som resulterade i kriget.

Tvärtom agerade han på ett sådant sätt att många uppfattade Nato som svagt och splittrat.

Samma sak i Mellanöstern.
Citera
2024-10-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Trump skapade betydligt mer fred i Mellanösten än vad ngn amerikansk president i modern tid har klarat av. Och genom Abraham-avtalen så bidrog han även till fred i regionen, och bättre relation mellan USA och olika nationer i Mellanösten. Dessutom så tog Trump mer eller mindre död på IS under tiden han var POTUS.

Trump var den första presidenten som skickade militärt stöd till Ukraina. Och det var ingen stor konflikt mellan Ryssland och Ukraina under tiden med Trump i Det vita huset, även om krigen mellan Ryssland - Ukraina startade egentligen i 2014.

Mkt kan sägas om Trumps agerande under covid. Men egentligen så är det väldigt lite en sittande president kunde gjort för att hindra spridningen av Kinaviruset.

När det gäller vad han gjorde under covid så kan man undra hur mycket han prioriterade folkhälsan när han drev igen operation warp speed för att snabbt utveckla vaccin.
Han hade definitivt fokus på att framstå som handlingskraftig inför valet 2020.
Citera
2024-10-15, 12:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Problemet är vad han påstår.
Den väpnade konflikten i Ukraina började 2014 Ryssland gjorde sin fullskaliga invasion 2022. Trump hävdar han kan avsluta kriget på några dagar men när han var president gjorde han inget för att avsluta den konflikt som resulterade i kriget.

Tvärtom agerade han på ett sådant sätt att många uppfattade Nato som svagt och splittrat.

Samma sak i Mellanöstern.

OK, men under Trumps tid var det INGEN som trodde att Putin skulle gå så långt. Det var knappt att folk trodde på det när invasionen hade börjat. Men nu är Trump snart vid makten igen, så då kan det bli lite ordning på Putte!
Citera
2024-10-15, 12:26
Medlem
tcfmogs avatar
Har att göra med att han är en outsider som inte gjort karriär inom politiken. Då blir man med automatik ett hot. Har inget med hans åsikter att göra egentligen.
Citera
2024-10-15, 12:44
Medlem
Yeshims avatar
Citat:
Enda sen Donald J. Trump i juni 2015 meddelade sin kandidatur för presidentposten 2016 så har allt från massmedia, talk shows, politiker (huvudsakligen Demokrater), etc, etc hånat och aktivt motarbetat honom. Och när han väl vann presidentvalet i 2016, så var det liksom bara en tidsfråga innan 3. världskriget skulle starta.

Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? Är det för att Demokraterna/vänstern kunde inte tackla att Hillary (som liksom skulle bli USAs första kvinnliga president) förlorade mot en kandidat som Trump? Är det för att många anser honom som racist för hans stränga politik mot illegala invandrare? Är det för att han inte tror på klimatförändringar, och drog USA ut ur Parisavtalet? Är det för att Trump ställde upp som kandidat för Republikanerna, och inte Demokraterna? Ser man på Trumps politik under tiden han var president, så vill jag nästan påstå att den var mer liberal än konservativ.

DJT var populär bländ massmedia, och amerikaner flest innan han i juni annonserade att han skulle gå för presidentposten - då ändrade allt sig. Men varför?

För att han utmanar makteliten och den djupa staten som har makt över stora delar av MSM.

MSM:s lögner debunkas en och en på The American Debunk där de även förklarar HUR varje hoax skapades.

Ett bra och viktigt exempel är The Fine People Hoax där man hävdade att Trump hade hyllat neo-nazister och vita nationalister som till och med vänster-fact-check-sidan Snopes debunkat. Detta var den lögn som Joe Biden startade sin valkampanj med.

The American Debunk - The Fine People Hoax
Snopes - The Fine People Hoax

Det viktigaste är inte vad som sägs. Det viktigaste är VEM som säger vad och VEM som kan kopplas till VEM. Om du inte känner till personen som säger vad och vilka incitament den har så vet du egentligen ingenting om varför något sägs eller skrivs.
Citera
2024-10-15, 13:45
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du avrundar alltså med att du är en lögnhals, det var vad det kokar ner i.

Jag har KONSTANT gett dig svar att yttrandefrihet är för alla.

Jag har även påvisat att den som försökt begränsa yttrandefriheten via att vilja dra licensen från media är Trump.

Loser.
Nej du har inte gett det svaret. Du har aldrig svarat på frågan utan svarat på annat, som du gör ganska konsekvent.

Frågan var om du skulle försvara deras rätt till yttrandefrihet, om man försökte diskriminera eller cancellera dem för den?
Den är förstås inte svår att svara på. Ändå svarar du på annat eller tar upp annat.

Så det kokar ned till att du inte skulle försvara yttrandefriheten för alla.
Citera
2024-10-15, 15:54
Medlem
Yeshims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det är nog du som inte kan engelska om det är din tolkning av det som sägs.
Du borde titta på dina länkar en gång till och den här gången lyssna på vad de säger.

Jag är inte en betalande kund hos NYT så kan inte se den där länken.

Du kan se den gratis på Archive Today
Citera
2024-10-15, 16:24
Medlem
Yeshims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Men vad anser du om demokraternas retorik riktad mot medier som X och liknande?
Misinformation och disinformation?

Känns inge bra det där.

Och det senaste påhittet malinformation: Information som förvisso är sann men som kan skada

Samtidigt översätter Google translate malinformation som "felaktig information"

Den som är kvick kan gå in på Wikipedia nu och läsa på och därefter säga att jag precis gav malinformation eftersom jag manipulerade definitionen genom att utesluta att malinformation även används för manipulation
Citera
2024-10-15, 16:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej du har inte gett det svaret. Du har aldrig svarat på frågan utan svarat på annat, som du gör ganska konsekvent.

Frågan var om du skulle försvara deras rätt till yttrandefrihet, om man försökte diskriminera eller cancellera dem för den?
Den är förstås inte svår att svara på. Ändå svarar du på annat eller tar upp annat.

Så det kokar ned till att du inte skulle försvara yttrandefriheten för alla.
Du borde få ett diplom för en veritabel ordsallad med noll kvalitet - med försök att pådyvla mig åsikter jag inte ens har.

Vet du vad trådens topic är?
Donald Trump och varför han är avskydd.

Han är ännu mer avskydd för min del sen han alldeles nyss vill dra in licensen för media - vilket mer stinker maktutövande och vilja till censur.

Därför fick han kritik av FCC för att det är stick i stäv med yttrandefriheten.

Du borde bekymra dig mer om den gubben än att försöka förvränga mina åsikter.
Du har fått otaliga svar som vittnar om att jag inte är emot yttrandefriheten.
Senast redigerad av develi 2024-10-15 kl. 16:51.
Citera
2024-10-15, 16:56
Medlem
Citat:
Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? Är det för att Demokraterna/vänstern kunde inte tackla att Hillary (som liksom skulle bli USAs första kvinnliga president) förlorade mot en kandidat som Trump? Är det för att många anser honom som racist för hans stränga politik mot illegala invandrare? Är det för att han inte tror på klimatförändringar, och drog USA ut ur Parisavtalet? Är det för att Trump ställde upp som kandidat för Republikanerna, och inte Demokraterna? Ser man på Trumps politik under tiden han var president, så vill jag nästan påstå att den var mer liberal än konservativ.
Jag tror att det fetade spelar en ganska stor roll faktiskt. Det fanns en tid när Trump lika gärna hade kunnat kandidera för demokraterna. Sedan tillkommer ju vetskapen hos vänstern att det på många sätt var Obama som fick Trump att kandidera genom att håna Trump i ett tal under en offentlig middag.
Citera
2024-10-15, 17:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du borde få ett diplom för en veritabel ordsallad med noll kvalitet - med försök att pådyvla mig åsikter jag inte ens har.

Vet du vad trådens topic är?
Donald Trump och varför han är avskydd.

Han är ännu mer avskydd för min del sen han alldeles nyss vill dra in licensen för media - vilket mer stinker maktutövande och vilja till censur.

Därför fick han kritik av FCC för att det är stick i stäv med yttrandefriheten.

Du borde bekymra dig mer om den gubben än att försöka förvränga mina åsikter.
Jag förklarar bara, att genom att inte svara, är du egentligen för att man diskriminerar och cancellerar människor som har vissa åsikter, som man inte tycker man ska få ha. Annars skulle du enkelt kunnat svara. Typisk kvinnlig debatteknik egentligen. Aldrig några raka svar.

Du försöker att göra det till en fråga om vad Trump sagt. Lite whatabout Trump, hela tiden.

Trådens ämne är Vad är skälet bakom allt detta hatet mot Donald J. Trump?. Inte ens det fick du rätt. Du klarar ingenting. Det är det jag är och nystar i och det är du som kör en verbal ordsallad, där du svarar det jag säger med andra saker. Jag är förstås väldig konsekvent i det jag säger.

Så jag menar fortfarande att de handlar om att han säger saker, som ni anser man inte får tycka. Jag menar även att det är den synen på vilka åsikter man får ha, som man försökt och försöker tvinga på samhället, som är orsaken till att Trump finns och att man röstar på honom. Man hatar åsiktsfascismen som han står mot och han går inte att cancellera. Det är skälet bakom allt detta hatet mot Trump. Slutsatsen: Fel åsikter och går inte att cancellera.

Det spelar ingen roll hur många gånger du säger FCC, det rinner bara av. Det är vad man hatar mest. Inte att han säger det, utan att han kan säga det utan att bli cancellerad. Det skapar en enorm frustration.

Om du nu tror att du kan visa att jag har fel, får du väl för guds skull försöka hålla dig till det jag säger, inte Trump. Det är inte han du debatterar mot här.
Citera
2024-10-15, 17:38
Avslutad
Oaktat vad presidenter gör så skulle svaret gå att få genom att ställa frågan; varför var Barack Obama oförtjänt omtyckt?
Det handlar även om tex Barack Obamas personlighet. Medan politiker såsom George Walker Bush och Donald Rumsfeld var folkvalda terrorister både till vad de gjorde och i sina beteenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in