2024-10-15, 15:13
Medlem

Om man bortser från ett extremt punchable face och världens jobbigaste jävla röst, och bara läser/lyssnar på det han skriver och säger, samt kollar själva ansiktsuttrycken under konfrontationen så kan man inte bli annat än rädd faktiskt. #494 naturligtvis.

Det här är en riktigt farlig person som nog tyvärr kan avfärdas för snabbt för att vara en tönt; när han i själva verket är en fullblodsnarcissist.

100 % en människa som ger gaslightning ett ansikte — eventuella förhållanden drivs garanterat med detta liksom med mer och mindre maskerade hot beroende på tillfälle.
Han är den som kommer med hot om att ta livet av sig om nån vill göra slut, och att det i såna fall är dennes fel som fått honom till det.
(Däremot skulle han aldrig göra det på riktigt. Som den narcissist han är vill han självklart inte ta död på det enda han bryr sig om ...)

Ja ni fattar, precis en sån person.
Om jag känner honom eller vet vem han är? Absolut inte, men jag skulle ändå kunna äta upp en högersko ur mitt dyraste skopar om jag skulle ha fel.
Citera
2024-10-15, 15:14
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DouglasFeldman
#494 står helt klart för en utav de mer spektakulära konfrontationerna hittills, helt sjukt vad munnen går på den lille stjärtgossen. För övrigt har han ett utseende som för tankarna till Bob Gunton i filmen Demolition Man.

https://static.wikia.nocookie.net/voice-over-and-voice-acting/images/6/6e/Demolition_Man-Jefe_George_Earle.jpg/revision/latest?cb=20230310190024

Underbart

Vi skulle ha haft en Hall of Shame pinnad med dom bästa/äckligaste gäddorna.

Det Går Åt Helvete Med Frugan.. är lätt en av mina top 10.
Citera
2024-10-15, 15:25
Medlem
Donatellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
https://www.dagensmedia.se/digitalt/tech/journalist-hangs-ut-pa-dumpen/

Wtf… som om det är sant.. hahaha
Han tog det som försäkring ifall att..
Citera
2024-10-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
https://www.dagensmedia.se/digitalt/tech/journalist-hangs-ut-pa-dumpen/

#494 Jäkligt dålig artikel, det är ju bara om man följer Dumpen som man fattar vad som hänt. Trist att hon inte vågade citera Saras kommentar om att han borde tagit kontakt och kanske kryddat med några härliga citat och orimligheter ifrån journalisten, men de är ju branschkollegor, så det är väl för pinsamt.
Citera
2024-10-15, 15:45
Medlem
haresEars avatar
494 kommer aldrig få ett jobb igen. Trots namnbyte och annat, det är nog många som kommer kontakta den som anställer, blir tillsammans mm.

Skönt att ett sånt rövpillaräckel blev uthängd.
Så patetisk på att bortförklara sig, äckliga bajsfingrar
Citera
2024-10-15, 16:02
Medlem
Zebran99s avatar
Gädda 494 kommer att kunna bevara sin trovärdighet på arbetsplatsen tack vare sin manipulerande och strategiska natur, vilket kännetecknar honom som en typisk machiavellist. Hans förmåga att navigera sociala relationer och spela ut olika intressen mot varandra gör att han kan agera på ett sätt som gynnar honom, samtidigt som han ger sken av att vara pålitlig och kompetent. Denna skicklighet att manipulera omgivningen och använda sig av psykologiska spel gör att han framstår som en resursfull och trovärdig individ, vilket i sin tur stärker hans position inom organisationen.

Hans machiavellianska instinkter gör att han kan anpassa sig till olika situationer och personer, vilket gör det möjligt för honom att skapa allianser och vinna förtroende, även hos dem som kanske skulle misstro honom under andra omständigheter. Genom att alltid ha en plan och vara beredd att agera strategiskt kan han säkerställa sin plats och sitt anseende, oavsett vilka utmaningar han ställs inför.

Genom att använda Freuds koncept om överjaget, jaget och detet kan vi se hur Gädda 494 balanserar sina egna önskningar och ambitioner (detet) med sociala normer och krav på acceptans (överjaget) för att agera på ett strategiskt sätt. Hans förmåga att manipulera och påverka andra är inte bara ett uttryck för hans machiavellianska natur.
Citera
2024-10-15, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det måste vara första gäddan som följer efter dumpen? Krävs ju att ett fan kommer fram för att hälsa för att han ska dra, då var det inte aktuellt att stå och skrika om att dom håller på att förlora striden längre.

Pekka gjorde väl det? De drar tillbaka till bilen, sedan klipps det till en ny sekvens när de ska åka därifrån. Då har han sprungit efter dem och står och tittar in i bilen "Jamen, jamen, jamen, det kommer ju bli kaaaaos för mig med frugan!"
Citera
2024-10-15, 16:12
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebran99
Gädda 494 kommer att kunna bevara sin trovärdighet på arbetsplatsen tack vare sin manipulerande och strategiska natur, vilket kännetecknar honom som en typisk machiavellist. Hans förmåga att navigera sociala relationer och spela ut olika intressen mot varandra gör att han kan agera på ett sätt som gynnar honom, samtidigt som han ger sken av att vara pålitlig och kompetent. Denna skicklighet att manipulera omgivningen och använda sig av psykologiska spel gör att han framstår som en resursfull och trovärdig individ, vilket i sin tur stärker hans position inom organisationen.

Hans machiavellianska instinkter gör att han kan anpassa sig till olika situationer och personer, vilket gör det möjligt för honom att skapa allianser och vinna förtroende, även hos dem som kanske skulle misstro honom under andra omständigheter. Genom att alltid ha en plan och vara beredd att agera strategiskt kan han säkerställa sin plats och sitt anseende, oavsett vilka utmaningar han ställs inför.

Genom att använda Freuds koncept om överjaget, jaget och detet kan vi se hur Gädda 494 balanserar sina egna önskningar och ambitioner (detet) med sociala normer och krav på acceptans (överjaget) för att agera på ett strategiskt sätt. Hans förmåga att manipulera och påverka andra är inte bara ett uttryck för hans machiavellianska natur.

Det låter ju påläst och avancerat.... Men skyddar det också mot en brutal misshandel kl 02.40 på väg hem från krogen en Lördag natt om 2 år?
Senast redigerad av HazzardAlard 2024-10-15 kl. 16:14.
Citera
2024-10-15, 16:31
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Det låter ju påläst och avancerat.... Men skyddar det också mot en brutal misshandel kl 02.40 på väg hem från krogen en Lördag natt om 2 år?

Han är nog så pervers att han blir glad bara, om man sen bajsar på honom efteråt så ger han nog dricks också.
Citera
2024-10-15, 16:34
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsJustAFleshwound

Om man bortser från ett extremt punchable face och världens jobbigaste jävla röst, och bara läser/lyssnar på det han skriver och säger, samt kollar själva ansiktsuttrycken under konfrontationen så kan man inte bli annat än rädd faktiskt. #494 naturligtvis.

Det här är en riktigt farlig person som nog tyvärr kan avfärdas för snabbt för att vara en tönt; när han i själva verket är en fullblodsnarcissist.

100 % en människa som ger gaslightning ett ansikte — eventuella förhållanden drivs garanterat med detta liksom med mer och mindre maskerade hot beroende på tillfälle.
Han är den som kommer med hot om att ta livet av sig om nån vill göra slut, och att det i såna fall är dennes fel som fått honom till det.
(Däremot skulle han aldrig göra det på riktigt. Som den narcissist han är vill han självklart inte ta död på det enda han bryr sig om ...)

Ja ni fattar, precis en sån person.
Om jag känner honom eller vet vem han är? Absolut inte, men jag skulle ändå kunna äta upp en högersko ur mitt dyraste skopar om jag skulle ha fel.

Jag undrar hur påstridig, dominerande och jobbig han skulle vara för en 12-14-årig kille som han fick med hem och som ångrat sig och inte vill suga gubbkuk, ha bajssex eller nått annat äckligt. Jag tror att det slutat med ett övergrepp och grov våldtäkt.
Citera
2024-10-15, 16:35
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebran99

Tack för intressant inlägg – jag försökte sätta fingret på vad det var med honom. Så obehaglig typ!
Citera
2024-10-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Jag undrar hur påstridig, dominerande och jobbig han skulle vara för en 12-14-årig kille som han fick med hem och som ångrat sig och inte vill suga gubbkuk, ha bajssex eller nått annat äckligt. Jag tror att det slutat med ett övergrepp och grov våldtäkt.

Utan tvekan hade det slutat med ett fysiskt övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in