2024-10-15, 16:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ska något hända när en person sover så ska det vara bestämt och överenskommet innan att det är okej att göra så. Oavsett vem som gör vad. Svårare än så är det inte.

Men du har ingenting för att försöka förneka fysiologi eller ords betydelse, eller biologiska realiteter. Själva ordet ’våldtäkt’ betyder ’att ta (någon) med våld’. Att ’ta någon’, framifrån, bakifrån osv, brukar betyda att penetrera, inte att bli penetrerad.

Så ja våldtäkt innebär att penetrera någon mot dennes vilja. Det omvända händer liksom inte lika lätt, utan det är den som penetrerar som detta gäller i 99 % av fallen. I vissa länders lagstiftningar är det bara penetration av penis som klassas som våldtäkt, det kan t o m vara så att bara män kan lagföras för detta.

Så då bekräftar du ju min tes. Tycker du att det är rimligt? Ska en tjej som suger av en kille utan att ha fått samtycke alltså inte dömas för våldtäkt enligt dig men en man som stoppar in sin penis i en kvinnas mun utan samtycke ska dömas för våldtäkt?
Citera
2024-10-15, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KjellKjellborn
Fnask som är ute efter en quick buck.
Ja typ så, en som såg sin chans att knulla kändis och sen ångra sig och polisamälan det som en våldtäkt.

är såna anmälningar offentliga än? så man kan se vem han satte på?
Citera
Avslutad
Citat:
Helt empatistört svar alltså. Jag tror att alla kvinnor, och män, som någon gång blivit våldtagna, gärna skulle byta bort det mot nästan vad som helst annat. Att bli anklagad för våldtäkt är ingenting i jämförelse. Det åsamkar dig ingen fysisk skada, det kan inte göra dig gravid eller steril, det kan inte ge dig någon könssjukdom, det är inte värsta sortens kroppslig kränkning och du kan inte dö av det.

Det är nog jättesynd om alla tusentals män, enligt er, som blir falskt anklagade för våldtäkt. Men du tar nog hellre det än att bli våldtagen ändå. Du säger att hela ens liv förstörs. Är det verkligen så? T o m dömda våldtäktsmän där bevis finns får inte sina liv förstörda. De jobbar, gifter sig, går vidare, får en ny chans av samhället. Mason Greenwood är närmast hjälteförklarad av ”horan får skylla sig själv”-män. En holländsk OS deltagare var dömd för våldtäkt av barn. Deras liv är inte förstörda.

Men offrens då? Som kanske inte kan ha en normal relation igen på många år? Som blivit fysiskt skadad. Kanske gravid. Visst man överlever oftast, om det inte är som i Indien brutala gängvåldtäkter tills kvinnan dör. Men det blir ett livslångt trauma. Att våldta någon är den absolut lägsta formen av mänskligt beteende. Då är man avskrap, djur beter sig bättre. Att hålla på och låtsas som att våldtäkter inte sker utan att det bara är hemska tjejer som vill sätta dit reko killar, är inte så himla mycket bättre ärligt talat.
Våldtäkt är ett vidrigt brott. Har ej läst igenom men om folk förminskar det är de riktigt illa. Dock gör du även det gällande falska anklagelser. Vet en som blev falskt anklagad, blev friad efter en rättsprocess men han är fortfarande sjukskriven 2 år efter, träffar psykolog, daglig ångest osv. Finns folk i kretsar som trots hans frikännande ändå ser han som skyldig. Det kan göra enorm skada.
Citera
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Män kan också bli våldtagna, då du borde kunna ha någon form av empati i alla fall. Jag tvivlar starkt på att du lika gärna skulle bli gruppvåldtagen i ett fängelse som få en falsk anmälan mot dig. Att det vore samma sak för dig.
Jag har inga problem med att känna empati för både män och kvinnor, vet inte varför du tänker så. Konsekvenserna av att bli anklagad beror på hur omgivningen reagerar, t ex partner, familj och vänner, arbetsgivare, myndigheter. Om allt detta stöd skulle försvinna så är valet du ställer upp inte så lätt.
Citera
2024-10-15, 16:16
Avslutad
Nej, våldtäkt idag är inget vidrigt brott, eftersom de nedvärderat det och låtit det innefatta saker som inte är våld. Ingen har blivit "täkt av våld" här. Negerkuk är säkert inte så trevligt, men det skulle hon tänkt på innan hon tog den i mun, fitta och arsle.
Senast redigerad av qaaq 2024-10-15 kl. 16:18.
Citera
2024-10-15, 16:18
Avslutad
Varför skriver alla att han skulle ha sex med transor?
Citera
2024-10-15, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskytangopapa
Vi vet la absolut ingenting i nuläget.

Bästa inlägget i hela tråden!

Komiskt hur många användare härinne som ska förklara precis hur det har gått till, är ni dumma i huvudet?

Hur kan man ens veta något eller ta någons parti om man inte punktmarkerat dessa personer under hela kvällen/natten?
Senast redigerad av sportnorden12345 2024-10-15 kl. 16:22.
Citera
2024-10-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så då bekräftar du ju min tes. Tycker du att det är rimligt? Ska en tjej som suger av en kille utan att ha fått samtycke alltså inte dömas för våldtäkt enligt dig men en man som stoppar in sin penis i en kvinnas mun utan samtycke ska dömas för våldtäkt?

Om det där händer i ett förhållande så utgår jag från att killen i fråga gjort klart att han gärna vill att detta ska hända, och alltså samtycker. Att gå fram och suga av en sovande främling utan dennes vetskap eller samtycke ja, det är våldtäkt.

Men sluta nu att tjafsa om en massa ofrivilliga avsugningar och annat trams (as if). Ska du jämföra män och kvinnor då får du ta det enda jämförbara exemplet, och det är när även män blir penetrerade mot sin vilja. Då tror jag att även du skulle bli upprörd.
Citera
2024-10-15, 16:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foobar2000
Varför skriver alla att han skulle ha sex med transor?

Baserat på hans tidigare "flickvän".
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ines_Rau
Citera
2024-10-15, 16:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellKjellborn
Fnask som är ute efter en quick buck.

Men om de är prostituerade så skall han ju självklart betala vad det kostar om han anlitat deras tjänster. Då har han ju fått vad han ville; dyrt sex utan känslomässigt engagemang.
Citera
2024-10-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markusahlqvist
Våldtäkt är ett vidrigt brott. Har ej läst igenom men om folk förminskar det är de riktigt illa. Dock gör du även det gällande falska anklagelser. Vet en som blev falskt anklagad, blev friad efter en rättsprocess men han är fortfarande sjukskriven 2 år efter, träffar psykolog, daglig ångest osv. Finns folk i kretsar som trots hans frikännande ändå ser han som skyldig. Det kan göra enorm skada.

Jag har aldrig anklagat någon varken falskt eller sant, jag är starkt emot falska anklagelser om våldtäkt, såklart. Hur kan detta vara konstigt. Det kan göra stor skada både för en drabbad person och för trovärdigheten i framtida, sanna anklagelser. Även kvinnor är ansvariga för sina beslut, så är det.

Dock tycker jag att det stora samhällsproblemet på detta tema är alla våldtäkter som faktiskt sker. Men det finns ju andra som engagerar sig mot den lavinartade (tydligen) mängden falska anklagelser. Så det är väl bra. Vi kan inte alla göra allt.
Citera
2024-10-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Jag har inga problem med att känna empati för både män och kvinnor, vet inte varför du tänker så. Konsekvenserna av att bli anklagad beror på hur omgivningen reagerar, t ex partner, familj och vänner, arbetsgivare, myndigheter. Om allt detta stöd skulle försvinna så är valet du ställer upp inte så lätt.

Det är ungefär som att jämföra vad som är värst, att bli mördad eller att bli oskyldigt anklagad för mord.

Trots alla problem det senare medför, så väljer man nog ändå det. Då har man ändå sitt liv kvar liksom. Det finns ju grader i helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in