2024-10-15, 15:54
Avslutad
Kan det har varit så att kvinnan följde med men inte ville ligga men stjärnan kunde inte ta ett nej? Dessa fotbollsproffs är nog inte vana att brudar säger nej.
Citera
2024-10-15, 15:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur känd är den här fransk-afrikanen i Sverige? Vet fotbollsintresserade vem han är?

Fotbollsintresserade vet definitivt vem han är. Sedan allmänt känd bland även icke. Jo kvinnor vet nog vem han är sett till hur rik han är.

Han har dock inte blivit någon profil lik Beckham. Ikon av något slag.
Citera
2024-10-15, 15:56
Medlem
KjellKjellborns avatar
Fnask som är ute efter en quick buck.
Citera
2024-10-15, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Vad menar du är skillnaden? Båda kan ju förstöra en människas liv.

Helt empatistört svar alltså. Jag tror att alla kvinnor, och män, som någon gång blivit våldtagna, gärna skulle byta bort det mot nästan vad som helst annat. Att bli anklagad för våldtäkt är ingenting i jämförelse. Det åsamkar dig ingen fysisk skada, det kan inte göra dig gravid eller steril, det kan inte ge dig någon könssjukdom, det är inte värsta sortens kroppslig kränkning och du kan inte dö av det.

Det är nog jättesynd om alla tusentals män, enligt er, som blir falskt anklagade för våldtäkt. Men du tar nog hellre det än att bli våldtagen ändå. Du säger att hela ens liv förstörs. Är det verkligen så? T o m dömda våldtäktsmän där bevis finns får inte sina liv förstörda. De jobbar, gifter sig, går vidare, får en ny chans av samhället. Mason Greenwood är närmast hjälteförklarad av ”horan får skylla sig själv”-män. En holländsk OS deltagare var dömd för våldtäkt av barn. Deras liv är inte förstörda.

Men offrens då? Som kanske inte kan ha en normal relation igen på många år? Som blivit fysiskt skadad. Kanske gravid. Visst man överlever oftast, om det inte är som i Indien brutala gängvåldtäkter tills kvinnan dör. Men det blir ett livslångt trauma. Att våldta någon är den absolut lägsta formen av mänskligt beteende. Då är man avskrap, djur beter sig bättre. Att hålla på och låtsas som att våldtäkter inte sker utan att det bara är hemska tjejer som vill sätta dit reko killar, är inte så himla mycket bättre ärligt talat.
Citera
2024-10-15, 16:01
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Vilket hotell var det?

BBC svarar.

Mbappe visited Sweden with friends from Wednesday to Friday last week and stayed at the Bank Hotel in the centre of Stockholm. On the Thursday, the 25-year-old went to the Chez Jolie restaurant and later the V nightclub before he and his entourage headed back to their hotel in a black van.
Citera
2024-10-15, 16:02
Medlem
Citat:
Nu förstår jag inte vad du menar? Det var du som sa att det är en skillnad, jag lyfte fram en likhet.

Män kan också bli våldtagna, då du borde kunna ha någon form av empati i alla fall. Jag tvivlar starkt på att du lika gärna skulle bli gruppvåldtagen i ett fängelse som få en falsk anmälan mot dig. Att det vore samma sak för dig.
Citera
2024-10-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Ett problem är också att vi inte vet vem BO är medan vi vet vem som är MGM.
BO kan ju ha en historik av tvivelaktiga anmälningar eller ingenting alls för den delen.

Vi vet la absolut ingenting i nuläget.
Citera
2024-10-15, 16:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellKjellborn
Fnask som är ute efter en quick buck.
Hur får man pengar vid våldtäkt?
Citera
2024-10-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur känd är den här fransk-afrikanen i Sverige? Vet fotbollsintresserade vem han är?

Ja, han är en av fotbollens omslagsgubbar. Snäppet under Messi och C. Ronaldo i kändisfaktor.
Citera
2024-10-15, 16:04
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Helt empatistört svar alltså. Jag tror att alla kvinnor, och män, som någon gång blivit våldtagna, gärna skulle byta bort det mot nästan vad som helst annat. Att bli anklagad för våldtäkt är ingenting i jämförelse. Det åsamkar dig ingen fysisk skada, det kan inte göra dig gravid eller steril, det kan inte ge dig någon könssjukdom, det är inte värsta sortens kroppslig kränkning och du kan inte dö av det.

Det är nog jättesynd om alla tusentals män, enligt er, som blir falskt anklagade för våldtäkt. Men du tar nog hellre det än att bli våldtagen ändå. Du säger att hela ens liv förstörs. Är det verkligen så? T o m dömda våldtäktsmän där bevis finns får inte sina liv förstörda. De jobbar, gifter sig, går vidare, får en ny chans av samhället. Mason Greenwood är närmast hjälteförklarad av ”horan får skylla sig själv”-män. En holländsk OS deltagare var dömd för våldtäkt av barn. Deras liv är inte förstörda.

Men offrens då? Som kanske inte kan ha en normal relation igen på många år? Som blivit fysiskt skadad. Kanske gravid. Visst man överlever oftast, om det inte är som i Indien brutala gängvåldtäkter tills kvinnan dör. Men det blir ett livslångt trauma. Att våldta någon är den absolut lägsta formen av mänskligt beteende. Då är man avskrap, djur beter sig bättre. Att hålla på och låtsas som att våldtäkter inte sker utan att det bara är hemska tjejer som vill sätta dit reko killar, är inte så himla mycket bättre ärligt talat.
Det är nog du som har svårt med empatin om du inte kan se att det innebär ett oerhört stort lidande att anklagas för våldtäkt. Det är också andra sidan av myntet, ju större skada våldtäkten orsakar desto mer graverande är anklagelsen. För en skyldig person är det givetvis inget att ta hänsyn till. Men om man är oskyldig?
Citera
2024-10-15, 16:08
Medlem
Citat:
Det är nog du som har svårt med empatin om du inte kan se att det innebär ett oerhört stort lidande att anklagas för våldtäkt. Det är också andra sidan av myntet, ju större skada våldtäkten orsakar desto mer graverande är anklagelsen. För en skyldig person är det givetvis inget att ta hänsyn till. Men om man är oskyldig?

Då blir man friad. Alltså snälla. Du har jämfört att det är värre att utsättas för någon övergående teknikalitet i en domstol med att bli våldtagen. Det räcker, jag orkar inte. Men det är bra då vet jag du föredrar att bli våldtagen framför oskyldigt anklagad. Det skulle aldrig jag göra kan jag säga. 1000 ggr hellre anklagelsen.
Citera
2024-10-15, 16:09
Medlem
Jag förstår mig seriöst inte på många män i den här tråden. Har ni aldrig varit på klubb? Att gå på klubb, hamna i ett sällskap som sen när klubben tar slut flyttar till en efterfest är helt normalt. Det är i princip vad varenda kotte gör som går på klubb. Hur kan det vara ett samtycke till sex? Man festar bara vidare med samma sällskap på ett annat ställe då klubben stänger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in