2024-10-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag tror det anses "värre" "fulare" bara genom att det är penis som förs in någonstans.

T.ex. tror jag undermedvetet hos många att det ses som värre om en man stoppar in sin penis i en sovande kvinnas mun än om en kvinna tar en sovandes mans penis i sin mun.

Ska något hända när en person sover så ska det vara bestämt och överenskommet innan att det är okej att göra så. Oavsett vem som gör vad. Svårare än så är det inte.

Men du har ingenting för att försöka förneka fysiologi eller ords betydelse, eller biologiska realiteter. Själva ordet ’våldtäkt’ betyder ’att ta (någon) med våld’. Att ’ta någon’, framifrån, bakifrån osv, brukar betyda att penetrera, inte att bli penetrerad.

Så ja våldtäkt innebär att penetrera någon mot dennes vilja. Det omvända händer liksom inte lika lätt, utan det är den som penetrerar som detta gäller i 99 % av fallen. I vissa länders lagstiftningar är det bara penetration av penis som klassas som våldtäkt, det kan t o m vara så att bara män kan lagföras för detta.
Citera
2024-10-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Återigen tar du till penetration som exempel vilket ytterligare bevisar min hypotes.
En kvinna som suger på min penis utan mitt samtycke har ju begått en våldtäkt men det tar du inte som
exempel och jag är helt säker på att du inte tog penetrationsexemplet i min röv med dildo av en slump utan att det är just penetration som är centralt.

Det är det enda exemplet som brukar fungera för att belysa för män i den här typen av trådar att de faktiskt också vet och förstår vad samtycke är. När det gäller dem själva så vet ni alltid exakt vad samtycke är.
Citera
2024-10-15, 15:32
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Tänk om det var tvärtom, Mbappe som blev våldtagen istället vad hade hänt då?
Inte omöjligt eftersom att han attraheras av män. Män har möjlighet att övermanna honom. Inga kvinnor skulle klara av det.

Förmodligen är det någon som sett dollartecken när hans entourage klivit in.
Citera
2024-10-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
"Stackars Assange" har aldrig på ett logiskt sätt förklarat varför han var tvungen att "fly" till England. Men hans fanboys behöver ingen logik. Men nu handlar den här tråden om Mbappe.

Du kan antingen snacka skit om saker du inte attar eller vill fatta eller läsa den enorma Assange-tråden som behandlar det och allt annat kring härvan inklusive Sveriges del som skämde ut sig totalt i fallet Assange. Stämmer att detta handlar om Mbappe.
Citera
2024-10-15, 15:38
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det säger ändå något om vilken ocean som finns här mellan kvinnor och män. Kvinnor är rädda för att bli utsatta för våldtäkt. Män är rädda för att bli anklagade för våldtäkt. Det är en viss skillnad.
Vad menar du är skillnaden? Båda kan ju förstöra en människas liv.
Citera
2024-10-15, 15:42
Medlem
jardins avatar
Vilket hotell var det?
Citera
2024-10-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ja jag håller med. Har man inte våldtagit någon så behöver man inte oroa sig för våldtäktsanklagelser.

Hela den här tråden är dock full av män som kallar kvinnor för horor som får skylla sig själva, samtidigt som de stoltserar med att de inte bryr sig om samtycke.

Ibland gör man dumma saker när man är full. Och nu pratar jag nödvändigtvis inte om Mbappe, utan snarare om de unga flickor som efter timmars gnidande på en nattklubb följer med dessa killar hem.

Det finns många fruktansvärda män därute, men att fler kvinnor (i debatten) inte inser faktumet att unga tjejer tenderar att ”ångra sig” efter samlag på fyllan, det skrämmer mig nog mer än de riktiga våldtäktsmännen.
Citera
2024-10-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Vad menar du är skillnaden? Båda kan ju förstöra en människas liv.

Ja, det svaret sätter ju verkligen fingret på skillnaden. Herre gud.
Citera
2024-10-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinfantasi
Ibland gör man dumma saker när man är full. Och nu pratar jag nödvändigtvis inte om Mbappe, utan snarare om de unga flickor som efter timmars gnidande på en nattklubb följer med dessa killar hem.

Det finns många fruktansvärda män därute, men att fler kvinnor (i debatten) inte inser faktumet att unga tjejer tenderar att ”ångra sig” efter samlag på fyllan, det skrämmer mig nog mer än de riktiga våldtäktsmännen.

Sinnessjukt dumma svar jag får här alltså. Du är rädd för en ung, full tjej på krogen men inte för våldtäktsmän? Ska hon våldta dig eller? Eller är du på något sätt tvingad att ha sex med stupfulla tonåringar du inte känner?
Citera
2024-10-15, 15:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Hur känd är den här fransk-afrikanen i Sverige? Vet fotbollsintresserade vem han är?
Citera
2024-10-15, 15:50
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ja, det svaret sätter ju verkligen fingret på skillnaden. Herre gud.
Nu förstår jag inte vad du menar? Det var du som sa att det är en skillnad, jag lyfte fram en likhet.
Citera
2024-10-15, 15:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Det här kommer att bli en Assange följetång, varför tror folk något annat?

Tänk om det bli nästan exakt som Assange. Den härvan grundade sig ju i att Assange inte använde gummi. Kvinnorna var rädda för skit han var smittad av och det startade alltså men att han skulle testa sig.

Nu Mbappé som är känd att knulla transor, och inte heller han ville använda gummi. Kanske. Men det vore nog lite för mycket det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in