2024-10-14, 21:28
  #467329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ryska styrkor står fortfarande 9 km ifrån Pokrovsk. Jag har ingen aning om varför man körde fast.

Är närmare än så, Kyiv själva sa mindre än 7 km för 10 dagar sedan.

https://kyivindependent.com/russia-forces-less-than-7-km-away-from-pokrovsk-official-says/

Och denna uppdatering för några dagar sedan säger 4 km.

https://x.com/AMK_Mapping_/status/1844281195435315706

Nu kommer det dock dröja innan ryssarna på allvar försöker inta staden. Invänta tills de har en tillräckligt bredd front mot staden. Men nog kommer staden falla inom några månader.
Citera
2024-10-14, 21:31
  #467330
Medlem
Ryska trupper skadade Röda Korsets kontor i Cherson
Tatyana Oliynyk — Måndagen den 14 oktober 2024, 22:16

"På morgonen den 14 oktober besköt den ryska armén Cherson med artilleri, vilket resulterade i att det ukrainska Röda Korsets kontor skadades".

Källa : Ukrainska Röda Korset i Telegram

Bokstavligen : "I dag, runt 4 på morgonen, attackerade ryska trupper Cherson igen. Som ett resultat av artilleribeskjutning skadades det hyrda kontoret för Kherson regionala organisation av ukrainska Röda Korset."

https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/14/7479694/

De ryska "hjältarna" fortsätter med sina dagliga krigsbrott.
Citera
2024-10-14, 21:37
  #467331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Är närmare än så, Kyiv själva sa mindre än 7 km för 10 dagar sedan.

https://kyivindependent.com/russia-forces-less-than-7-km-away-from-pokrovsk-official-says/

Och denna uppdatering för några dagar sedan säger 4 km.

https://x.com/AMK_Mapping_/status/1844281195435315706

Nu kommer det dock dröja innan ryssarna på allvar försöker inta staden. Invänta tills de har en tillräckligt bredd front mot staden. Men nog kommer staden falla inom några månader.

Dessa kilometeruppgifter har jag inte sett tidigare men du vet omstridda områden har aldrig helt skarpa frontlinjer.
Nu strider ju Ukraina på ett annat sätt än vad Ryssland gör. Ukraina agerar hela tiden där Ryssland ser svagare ut. Det verkar vara den taktik som Syirski har utarbetat. Ukraina överraskade i Kursk och finner nog andra blottor nästa år.
Citera
2024-10-14, 21:47
  #467332
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det tråkiga är att det påverkar samhällsbyggnaden negativt och att det i sin tur påverkar utvecklingen negativt ja och att människor i arbetsläger presterar dåligt/omotiverat .

Inte helt enkelt att på sikt överblicka dom fulla konsekvenserna av den försvarspakten, som dessutom har kraftfullare åtagande än Natos Artikel 5. Men det lär ju komplicera USA:s förehavande i Stillahavsregionen och kanske även i Ukraina.
Citera
2024-10-14, 22:11
  #467333
Medlem
Silfverryggs avatar
Att ryssen nu måste dra in mordkorea i deras krig mot Ukraina är ett svaghetstecken från ryssens sida. Inte förvånande när den där vuxenbebisen och raketmannen fat-boy kim vill se våld överallt i stil med en 3-åring fullt ut i trotsåldern. Att se ryssen i händerna på länder som Kina, Nordkorea och Iran och se kreml lyda deras minsta lilla tecken... Fan vad patetiskt av ryssen.
Putin submitted to the State Duma a draft ratification of the Treaty on Comprehensive Strategic Partnership between Russia and North Korea. The document was signed on June 19, during his visit to Pyongyang.
https://t.me/ostorozhno_novosti/30377
Citera
2024-10-14, 22:14
  #467334
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssarna bombade sönder en By i Kursk. Bryr sig noll att dom dödar den egna befolkningen. Hela byn blev utraderad. Russki Mir:

https://x.com/PStyle0ne1/status/1845820195606085820

De ryska djuren förnekar sig aldrig. När de fega och primitiva ryska barbarerna inte mördar tillfångatagna ukrainare så begår dräggen krigsförbrytelser mot den egna civilbefolkningen i Kursk. Diktatorn Putin har lovat att "ersätta" civila ryssar som fått sina hus jämnade med marken av ryska dräggarmén med 15000 värdelösa rubel (ca 1600 kr). Inte konstigt att ryska befolkningen nu kastat in handduken och vill att ryska aporna ska dra sig ur Ukraina.
Citera
2024-10-14, 22:27
  #467335
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Inte helt enkelt att på sikt överblicka dom fulla konsekvenserna av den försvarspakten, som dessutom har kraftfullare åtagande än Natos Artikel 5. Men det lär ju komplicera USA:s förehavande i Stillahavsregionen och kanske även i Ukraina.

Inte direkt ? USA är ju fortfarande en stormakt . Ryssland fejkade stormakt så bra att de själva gick på bluffen . De flesta av oss i tråden var helt genuint förvånade när en liten nation som Ukraina stog upp och bitchslappade " Stormakten " Ryssland . Ingen hade egentligen räknat med att Ukraina skulle hålla ut så länge att hjälpen skulle hinna nå fram ( Många länder likt Tyskland förhalade hjälpen och hoppades på att problemet skulle lösa sig själv )
Citera
2024-10-14, 22:38
  #467336
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssarna bombade sönder en By i Kursk. Bryr sig noll att dom dödar den egna befolkningen. Hela byn blev utraderad. Russki Mir:

https://x.com/PStyle0ne1/status/1845820195606085820

Det är just därför som ukrainarna ska kliva in på ryskt territorium. Så att ryssarna bombar sönder sitt eget land. Det kan inte bli bättre.
Citera
2024-10-14, 22:39
  #467337
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ryska styrkor står fortfarande 9 km ifrån Pokrovsk. Jag har ingen aning om varför man körde fast.

Skojar du? Kinesdäck!
Citera
2024-10-14, 22:43
  #467338
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Inte direkt ? USA är ju fortfarande en stormakt . Ryssland fejkade stormakt så bra att de själva gick på bluffen . De flesta av oss i tråden var helt genuint förvånade när en liten nation som Ukraina stog upp och bitchslappade " Stormakten " Ryssland . Ingen hade egentligen räknat med att Ukraina skulle hålla ut så länge att hjälpen skulle hinna nå fram ( Många länder likt Tyskland förhalade hjälpen och hoppades på att problemet skulle lösa sig själv )

Det är så illa för ryssen att även kinesen känner att de måste blanda sig i något som inte angår dem.
Kinas försvarsminister Dong Jun sade att de kinesiska och ryska väpnade styrkorna bör fördjupa det strategiska samarbetet. Dong kom med förslaget efter samtal med sin ryske motsvarighet Andrej Belousov, uppger Kinas försvarsdepartement i ett uttalande.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010756656.html

Att ryssen behöver aktivt hjälp från både kinesen och mordkorea för att kunna rå på Ukraina? Vad i helvete?
Och då är ändå västliga länder inte aktiva på samma nivå som de asiatiska länderna.
Med andra ord: ryssen vill verkligen dra igång VK3 från deras sektor i och med att de kan inte besegra enkelt deras grannland.
Citera
2024-10-14, 22:48
  #467339
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssarna bombade sönder en By i Kursk. Bryr sig noll att dom dödar den egna befolkningen. Hela byn blev utraderad. Russki Mir:

https://x.com/PStyle0ne1/status/1845820195606085820
Altså, visst är ryssen avskum, men skal man köra fienden ur sitt territorium så tas inte sådana hänsyn av någon. Det gick åt en del byggnader och civila når dom allierade körde ur Nazi Tyskland från dom ockuperade områden också.
Citera
2024-10-14, 22:51
  #467340
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Putinisterna i allmänhet och de tre nämnda i synnerhet har så extremt smalrandiga filter, det är bara det påhittade Natoargumentet som som slinker in i deras obegåvade hjärnor.
Ovan text flyger långt långt över deras förstånd.
Obehagliga varelser!

Fullt medveten om att det är text de där tre kommunistiska folkmordvurmande putte-runkande kadyrovitiska muslimspermadrickande idioterna inte läser då det går emot deras världsbild. Texten var menat mer för allmänheten som har vett istället för ryssdynga innanför pannbenet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in