2024-10-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jag är nöjd med SD-siffror. Smolket i bägaren är MP-s framfart.

Helt obegripligt att ett parti som MP klarar spärren. Ute i Europa åker dom ut, eller sjunker kraftigt.

Sverige är tvärtom landet.

Förmodligen är det bytet av språkrör som spelar in på MP, Skatboet framstår som snäll och ärlig även om politiken är katastrof. Du får nog ställa in dig på 7,0% till 7,5% för MP nu och även inför valet 2026. Dom är och förblir stora i Sverige och har stöd av massmedia.
Citera
2024-10-14, 19:27
Medlem
I stort godkänner jag Sentios siffror men där finns alltid en tendens att slå uppgångar och nedgångar lite för kraftigt.

SD står starkt och min magkänsla säger 21% vilket är bättre än valet 2022 som gav 20,54%.

Men M är underskattat, naturligtvis är inte resultat på 17% korrekt utan det skall vara minst 19,5%. Inte för att jag vill det utan för att jag är realist.

Flera av M:s ministrar är duktiga och tuffe Uffe är den vuxne i rummet.

Att S är på långsam nedgång känns rätt.
Citera
2024-10-14, 19:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Sentio, Oktober:

SD 22,6% (+0,9)
M 17,7% (+0,4)
Kd 5,1% (+0,3)
L 2,9% (-0,8)

S 29,9% (-2,2)
V 8,4% (+0,3)
Mp 7,0% (+1,5)
C 4,5% (-0,5)

Blågula blocket: 48,3% (+0,8)
Rödgröna röran: 49,8% (-0,9)

Räntorna går neråt, värdet på bostäder går uppåt, priset på mat sjunker sakta, vatten och gasmagasinen är fulla så elpriserna kommer gå att hållas nere under vintern om nu inte det nya systemet som dras igång 29/10 förstör allt.

Skulle elpriserna vara låga hela vintern så kommer tidögänget gå framåt och även SD medans S och resten av röran fortsätta tappa.

Kan vi samtidigt få ner arbetslösheten och se lite ljusning där så kommer vi få en tidöregering igen 2026.
Citera
2024-10-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Räntorna går neråt, värdet på bostäder går uppåt, priset på mat sjunker sakta, vatten och gasmagasinen är fulla så elpriserna kommer gå att hållas nere under vintern om nu inte det nya systemet som dras igång 29/10 förstör allt.

Skulle elpriserna vara låga hela vintern så kommer tidögänget gå framåt och även SD medans S och resten av röran fortsätta tappa.

Kan vi samtidigt få ner arbetslösheten och se lite ljusning där så kommer vi få en tidöregering igen 2026.
Priset på mat har ökar hela tiden..Elpriset kommer att öka på vintern.
Citera
2024-10-14, 19:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Enligt Godel och SVT så ser elpriserna ut att bli lägre denna vinter men sen får vi se vad det nya systemet gör.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-prognos-lagre-priser-pa-el-i-vinter

Vad det gäller matpriserna så har de gått ner en viss del men det finns mycket kvar att göra här. Får vi ner inflationen så kommer också matpriserna att sjunka.
Citera
2024-10-14, 20:33
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manteufel
Jag tror inte det stämmer att mp ligger så högt!
Jag spår i min kaffesump att vid nästa val åker dom ur tillsammans med C och
sossarna kommer fortsätta sjunka och
landar kanske runt 25%😎

Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jag är nöjd med SD-siffror. Smolket i bägaren är MP-s framfart.

Helt obegripligt att ett parti som MP klarar spärren. Ute i Europa åker dom ut, eller sjunker kraftigt.

Sverige är tvärtom landet.

Mp rider på Bolundeffekten så att säga. Dessutom kan Lind faktiskt föra ett samtal och bete sig som en stabil mogen människa. Sedan kan man tycka illa om politiken. Tror Mp börjar söka sina grön-liberala rötter igen (glöm köttskatt och asfaltstoop). Tror till och med att dom kan om dom trycker dom värst mongosarna och svansen vänster ut, kunna äta ihjäl C.

MP dubbelt så stora som C nästa val. Vem bettar emot?
Senast redigerad av Trevligt.konto 2024-10-14 kl. 20:45.
Citera
2024-10-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Jag såg en prognos på nyheterna att elpriserna denna vintern kommer bli lägre än förra vintern. Det kommer att göra folk mindre missnöjda.
Citera
2024-10-14, 21:10
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Vad det gäller matpriserna så har de gått ner en viss del men det finns mycket kvar att göra här. Får vi ner inflationen så kommer också matpriserna att sjunka.
Nej, matpriserna sjunker inte för att inflationen sjunker. Däremot minskar ökningstakten.
Citera
2024-10-14, 21:46
Medlem
Om Sentio kunnat rätt mäta tendensen, bortse från exakt procent, utan TENDENSEN, så får jag intrycket att medias storm mot SD beträffande bröllopsgästen på intet sätt har sänkt SD.

Vad tror flashbacks experter?
Citera
2024-10-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om Sentio kunnat rätt mäta tendensen, bortse från exakt procent, utan TENDENSEN, så får jag intrycket att medias storm mot SD beträffande bröllopsgästen på intet sätt har sänkt SD.

Tror många tröttnat på hysterin mot SD.
Något som var bra under debatten var att Jimmie fick ut att S förslag om RICO, som ältats senaste veckorna, är en gammal SD motion som jag tror att gemene man inte vetat.
Citera
2024-10-15, 00:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Förmodligen är det bytet av språkrör som spelar in på MP, Skatboet framstår som snäll och ärlig även om politiken är katastrof. Du får nog ställa in dig på 7,0% till 7,5% för MP nu och även inför valet 2026. Dom är och förblir stora i Sverige och har stöd av massmedia.

Ja hon är ju trevligare och resonabel. Men de kommer ju antagligen bara öka på bekostnad av andra rödgröna-partier. En bra tid nu har det mest varit svängningar inom blocken; inte rörelser över blockgränsen.
Citera
2024-10-15, 06:02
Medlem
ariberts avatar
Citat:

Folk i gemen skiter i att att en MC-gubbe bevisade Åkessons bröllop medföljande som respektive.
Svenska folket har andra bekymmer att tänka på. Det skjuts och sprängs var och varannan dag i Sverige och det är en allmän om trygghet i riket.
Välfärdssystemet som vi betalar världens högsta skatter för har krackelerar, och vill man ha något utfört så får man vända sig till det privata.
Drevet mot Åkessons bröllop kommer att få samma effekt som "järnrnrörsdrevet" för några år sedan, folk blev förbannade SD fick reklam och ökade i opinionen. Samma sak kommer att hända nu. Tack vare Åkessons hypade bröllop kommer SD att öka minst 1% i opinionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in