2024-10-14, 20:18
Medlem
JerryCottons avatar
Hassan förtjänar fan en tapperhetsmedalj!
Citera
2024-10-14, 20:24
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Ingen fara Jag förstod det

Tack, ursäkt för uppeldad i svar.
Citera
2024-10-14, 20:32
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Detta jag nu skrev är med reservation för att Pia inte talar sanning om hur allt gått till, utan att det ev är socialen som, efter utredning, gett ex-mannen ensam vårdnad.

Då ber jag pojkarnas pappa om ursäkt i så fall.

Men snälla!
Be gärna barnen om ursäkt?

Efter deras mammas härjande, som alltid finns kvar på medier?
Citera
2024-10-14, 20:33
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Men snälla!
Be gärna barnen om ursäkt?

Efter deras mammas härjande, som alltid finns kvar på medier?

Nu får det räcka.
Det blir alltid påhopp vad jag än skriver här.
Citera
2024-10-14, 20:36
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Nu får det räcka.

Jag hoppade inte på dig, men förstår dig inte.
Citera
2024-10-14, 21:13
Avslutad
Citat:
Nu får det räcka.

Pia har suttit I en live med sönerna bakom sig och skrikit att hon vill ut o supa. Skolan har lämnat orosanmälningar för att hon inte tar hand om barnen, de får sköta sig själva. Och det var när de var mindre. Hon har uppträtt hotfullt mot skolpersonal.
Socialtjänsten ombad pappan att skydda barnen från mamman, annars riskerade även han att förlora dem
HAN betalade hennes skulder till kronofogden på över 160.000 sist hon riskerade vräkning, trots att de var skilda sedan länge. För att hsn såg nyttan i att barnens mamma hade någonstans att bo...

Utredningen från Socialtjänsten har legat uppe på hennes LinkedIn......där står ändå bara fragment av sån ingen

Pia är INTE lämplig förälder
Citera
2024-10-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Pia har suttit I en live med sönerna bakom sig och skrikit att hon vill ut o supa. Skolan har lämnat orosanmälningar för att hon inte tar hand om barnen, de får sköta sig själva. Och det var när de var mindre. Hon har uppträtt hotfullt mot skolpersonal.
Socialtjänsten ombad pappan att skydda barnen från mamman, annars riskerade även han att förlora dem
HAN betalade hennes skulder till kronofogden på över 160.000 sist hon riskerade vräkning, trots att de var skilda sedan länge. För att hsn såg nyttan i att barnens mamma hade någonstans att bo...

Utredningen från Socialtjänsten har legat uppe på hennes LinkedIn......där står ändå bara fragment av sån ingen

Pia är INTE lämplig förälder

Ok, är allt detta sant, så är det ju inte bra...

Jag började läsa om Pia/Gräddrumpan för något år sedan, ev lite senare, så allt har jag väl inte tagit del av...

MEN, jag tolkar det till viss del, i alla fall, som att stor sorg ligger bakom att hon blivit som hon blivit...
Och, DET är tragiskt...
Citera
2024-10-14, 21:29
Avslutad
Citat:
Ok, är allt detta sant, så är det ju inte bra...

Jag började läsa om Pia/Gräddrumpan för något år sedan, ev lite senare, så allt har jag väl inte tagit del av...

MEN, jag tolkar det till viss del, i alla fall, som att stor sorg ligger bakom att hon blivit som hon blivit...
Och, DET är tragiskt...
Må så vara..men hon är skuld till sitt beteende. Man kan inte använda sorg och trauma som ursäkt för att utsätta sina barn för bristande omsorg . Har själv en hel hög med trauman men jag har tagit ansvar och arbetat med dem
Är absolut inte nån världsmästare på Föräldraskap men mina barn går före allt annat
Och aldrig att en vinare skulle gå före elräkning eller att jag skulle hota soc om de kom hem för att se hur barnen har det.

Hon är vuxen men beter sig som en obstinat tonåring..sorg eller ej så utsätter hon sina barn för än mera sorg och trauma
Citera
2024-10-14, 21:34
Medlem
Citat:
Må så vara..men hon är skuld till sitt beteende. Man kan inte använda sorg och trauma som ursäkt för att utsätta sina barn för bristande omsorg . Har själv en hel hög med trauman men jag har tagit ansvar och arbetat med dem
Är absolut inte nån världsmästare på Föräldraskap men mina barn går före allt annat
Och aldrig att en vinare skulle gå före elräkning eller att jag skulle hota soc om de kom hem för att se hur barnen har det.

Hon är vuxen men beter sig som en obstinat tonåring..sorg eller ej så utsätter hon sina barn för än mera sorg och trauma

Det du skriver är sant, men man kan också nå en gräns där man inte längre kan hantera saker...
Citera
2024-10-14, 21:37
Avslutad
Citat:
Det du skriver är sant, men man kan också nå en gräns där man inte längre kan hantera saker...
Fortfarande är det inte pappan som gjort något fel

Kastar man sig in i en sån här diskussion bör man ha lite koll.
Det är tur både för barnen och Pia att pappan funnits. Vill man inte ha hjälp kan man inte tvinga någon
..och hon har fått många chanser
Citera
2024-10-14, 21:47
Medlem
Citat:
Fortfarande är det inte pappan som gjort något fel

Kastar man sig in i en sån här diskussion bör man ha lite koll.
Det är tur både för barnen och Pia att pappan funnits. Vill man inte ha hjälp kan man inte tvinga någon
..och hon har fått många chanser

Jag anser inte att jag helt utan någon som helst 'koll' har 'kastat mig in i den här diskussionen', utan jag har bara uttryckt en åsikt där jag försöker se lite bortom vad de allra, allra flesta verkar göra här.

Men nu är jag en aning trött på att ständigt bli klankad på, så nu kanske jag behöver en liten paus...
Och, ev, ni från mig, efter vad jag upplever...
Citera
2024-10-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Hassan förtjänar fan en tapperhetsmedalj!
- För lång och otrogen tjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in