2024-10-14, 13:30
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Vet inte om hans patetiska härskartekniker lyckades med något mer än att göra dem irriterade... Sen är det fullt OK att säga "långt" istället för "lågt" men rolig detalj kanske. Patrik kanske bara upprepade inte för den setaljen dock!

Ja, han skäms onekligen inte för att nyttja härskarteknik. För mig framstår det ändå som att han i stora stycken driver samtalet på ett sätt som är synnerligen ovanligt bland gäddorna.

Jo, men en lite rolig detalj. Patrik uppfattade nog ”långt” närmast som en förolämpning. Därav upprepningen, som jag tolkade det.

Visst, fullt OK med ”långt”. Tack! En snabb Google-jämförelse verkar emellertid ge vid handen att ”sjunka lågt” i fråga om moral åtminstone är vanligare än ”långt” som ändock förekommer. Sedan kan man ju också sjunka långt (ner mot botten) när livet bjuder upp till helvetesdans.

Gäddan sjönk lågt när han visade sexuellt intresse för vad han trodde var ett barn. Nu sjunker han förmodligen långt, långt.
Citera
2024-10-14, 13:34
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Typiskt för en proffsig groomare är att lägga skuld på barnet. ”Jag mår dåligt nu pga dig” är så vidrigt och genomtänkt ifall man har lust att skada ett barn för livstid.

Skulle säga att denna chat borde användas i utbildningssyfte.

Ja, verkligen. Hans chattloggar skulle funka fint i utbildningssyfte. Den klassiska slow groomern. Och det här skuldbeläggandet är ta mig fan så jävla vidrigt. Han kan pladdra på bäst han vill i konfrontationen men var och en kan själv läsa vilken utstuderad manipulatör han är. #494

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Han verkar väldigt speciell, även gällande det digitala. Han har angett på sin facebook att han är tillsammans med sig själv (sitt andra konto) och att han bor i den där skotska (eller Wales/Irland) byn med världens längsta, mest svåruttalade namn. Han har också en ”spexig” profilbild. Den typen av beteende känner jag igen från gymnasiet där de skoltrötta killarna höll på så och angav att de jobbar på ”Din mamma/SÄPO/Al Qaida” och är födda i Flensburg/Transsylvanien/Kongo eller liknande och tyckte att de var skitroliga. T.o.m. de killarna har tagit bort allt sånt från sina profiler idag, men #494 som är nästan 15 år äldre har kvar det. Det säger en hel del om hur svårt han har det med det sociala, att han inte förstår att han som 45-årig journalist inte kan ha en facebook som ser ut att tillhöra en 17-åring. Tänk att vara en jämnårig kollega till honom, få en vänförfrågan, och sen mötas av en profil fylld av pubertal humor som alla andra växte ifrån för 25 år sedan.

Jag har inte kollat på honom så mycket i sociala medier. Märkligt att han vill anonymisera sig i sociala medier på det där efterblivna sättet. Han verkar ju gilla att synas eftersom han är med på bild hos Sexexperterna. Han kan ju knappast få vara kvar där nu. Bilden han var med på är bortplockad nu.

V.g. gäller kollegor så kan man ju gissa sig till att det åtminstone är flera stycken som faktiskt inte kan se spektaklet vid en eventuell vänförfrågan. #494

Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Förresten, tror ni journalisten är en top eller en bottom? Han ser ut som att vara en redig powerbottom, men man vet ju aldrig.

På Snap kallade han sig "Stockholm bi top äldre Ddy"

Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Kanske pga Ägget #494 som skanstulls bron var avstängd imorse?
Hoppas kan man ju alltid för nästkommande barn som han ger sig på.

Ja, det kanske var #494 som var hindret på vägbanan. Han och cykeln.

Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Tack för dina fantastiska sammanfattningar! 👍❤️
De är ett nöje att läsa.

Tack så mycket.
Citera
2024-10-14, 13:36
Medlem
Jag antar att Journalistförbundet inte kan göra något åt detta, men misstänker att de inte är så förtjusta i att deras medlemmar raggar barm under förevändning att de skriver ett reportage.

Det är nog tur för gäddan att han inte jobbar på någon stor tidning, han skriver väl åt sådana där småtidningar som inte läses av folk, utan vars enda uppgift är att försörja skribenterna med presstödet Går ju inte att hitta en enda artikel av människan online, så några scoop har han knappast gjort. Men jag hoppas ändå att han får sparken och ersätts av AI. Går nog lika bra.
Citera
2024-10-14, 13:36
Medlem
494 är uppenbarligen på förnamnsbasis, "Christoffer", med Christoffer Röstlund på ETC. Han återkommer till honom flera gånger under konfrontationen. Vore väldigt intressant att rota i hur pass bra de känner varandra på riktigt.
Citera
2024-10-14, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
#494 har tydligen försökt förmå mailmaster att lägga in en automatisk blockering av alla inkommande mail som innehåller ordet Dumpen på mailservern så inga kollegor eller chefer ska bli kontaktade. Räknas det också som en sorts härskarteknik?

Dag 1 av väntande på hans dumpenreportage
Citera
2024-10-14, 13:51
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uff99
Killen närmast förkroppsligar en slags nidbild av vänstermediafolk i huvudstan, hela han. Jag tvingade mig se om klippet och att då som tankeexperiment bortse helt och fullt från pojkböjelserna han bevisligen har och japp, jag förnimmer per omgående ett snabbt stegrande hat.

Undrar även om "bi"-beskrivningen inledningsvis, kan det verkligen stämma.

Att han med framgång trixat eller hotat sig ur libidorelaterade "knipor" tidigare tycker jag mig se flera tecken på i chatten. Troligen lyckats manipulera föräldrar och anhöriga förr. Förväntar mig en dåres försvarstal med viss substans och enorma mängder ord redan nu under dagen - vi vet att Dumpen inte precis redogör svart på vitt hur fiskandet påbörjas osv. Kanske kan han kamma poänger där. Ändå tvärkört.

Sådär högljutt irriterande avbrytande bögigt som när gay boysen låtsas vara svart tjej. Fattades bara handklappandet.
Citera
2024-10-14, 13:51
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porr-Arne
Hur är man då? Jämför gärna med relationen Morfar och Pyret när du beskriver det.
Trevlig litterär referens där. De som vet de vet.

En powerbottom i detta sammanhanget är Pyret. Men nu betecknar han sig dock som ”Bi top daddy Sthlm” (minns inte det exakta epitetet som han använde), så jag gissar att han helst vill vara morfar. En morfar fast med radikalt motsatta politiska åsikter, mer urban jaktmark, fula glasögon och äggskalle. Äggmorfar.

Citera
2024-10-14, 13:52
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag antar att Journalistförbundet inte kan göra något åt detta, men misstänker att de inte är så förtjusta i att deras medlemmar raggar barm under förevändning att de skriver ett reportage.

Det är nog tur för gäddan att han inte jobbar på någon stor tidning, han skriver väl åt sådana där småtidningar som inte läses av folk, utan vars enda uppgift är att försörja skribenterna med presstödet Går ju inte att hitta en enda artikel av människan online, så några scoop har han knappast gjort. Men jag hoppas ändå att han får sparken och ersätts av AI. Går nog lika bra.

Googla hans tilltalsnamn och efternamn + journalist så kommer det upp en eftersläpning från LinkedIn där man ser aktuell arbetsgivare. Hans nuvarande journalistiska alster får inte nån större spridning så att det är inte så märkligt att inget dyker upp. Dock hittar jag inget gammalt heller. #494
Citera
2024-10-14, 14:15
Medlem
olasvenssons avatar
Underbart att det var en journalist från gammelmedia som åkte dit. Detta är bästa som har hänt. En journalist som älskar att packa bajs på barn.

Citera
2024-10-14, 14:35
Medlem
Donatellis avatar
Någon som mejlat hans chef om fisketurer ?
Citera
2024-10-14, 14:47
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatelli
Någon som mejlat hans chef om fisketurer ?
Han har säkert redan tjatat hål i huvudet på chefen om hur allt är ett missförstånd och att han blir uthängd för att han är gay.
Skulle inte förvåna mig ett skit om mediachefen inte gör ett smack.
Citera
2024-10-14, 14:47
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Underbart att det var en journalist från gammelmedia som åkte dit. Detta är bästa som har hänt. En journalist som älskar att packa bajs på barn.

Hans nuvarande arbetsplats är dock en ytterst perifer del av media-Sverige. Han jobbar för en intresseorganisation och deras publikationer. Han verkar ha en bakgrund på SVT och SR men vad han gjort där är oklart. Han är ett manipulativt as så är det. Men rätt ska vara rätt. Han är inte längre en del av s.k. gammelmedia. #494
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in