Citat:
Ursprungligen postat av
Lessler
Han spelar också ut ett tämligen brett språkregister (”Du, Patrik Sjöberg, hur lågt har du sjunkit sedan du hoppade så högt?” / ”De delikatesser man har på sin tallrik”).
Tja, #494, hur lågt har du sjunkit sedan du hoppade ner från dina höga hästar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fatbur
#494. En av de mest obehagliga och manipulativa gäddorna. Ni som ansåg att han vann detta borde verkligen titta igen.
Först smyger han, därefter försöker han fly, sedan framställer han sig själv som en fiskare. Sedan greppar han efter otaliga halmstrån innan han till slut landar i nonsens om barns sexualitet 'som de har rätt till'.
Han säger också 'hur långt (ej lågt) kan du sjunka', vilket bara gör honom än mer löjeväckande.
I sin uppblåsta tillvaro tror han att han har bra argument, medan han i själva verket bara gräver gropen djupare åt sig själv.
Jag anser iallafall inte att han vann detta, i meningen trovärdig, övertygande story. Han framstår som patetisk och försöker sig på ett fåfängt försvarstal. Däremot menar jag att #494 lyckas med sina ordkaskader (inte utan talartalang) att bringa Sara och och Patrik ur deras annars så överlägsna fattning. Det är dock en klen tröst för ett gäddhjärta - hans egentliga uppsåt står i öppen dager.
Det fetade: Tack för rättningen! Tänk att jag kunde höra så illa, när Patrik dessutom upprepade ”långt”. Så givetvis, än mer löjeväckande där. Själv lär gäddan hursomhelst sjunka lågt nu (vilket han i och för sig gjorde redan genom att inlåta sig i chattkonversation).