2024-10-14, 10:15
Medlem
PROLIFICs avatar
Rebus #494

Tilltalnamn: samma som fotbollsspelande Larsson som hade dreads en gång i tiden
Förnamn två: samma som journalisten Magnusson som bl. a. varit programledare för Vem vill bli miljonär?
Förnamn tre (och som han själv ibland verkar använda i kombo med tilltalsnamnet i sociala medier): Kunganamn som han delar med artisten Linnros
Efternamn: Samma som katten i Bamse

Född: året efter 1978, årets första månad, dag 10+7

Skriven i närförorten som är förknippad med AIK
Senast redigerad av PROLIFIC 2024-10-14 kl. 10:23.
Citera
2024-10-14, 10:18
Medlem
#494. Vilken dryg jävel, herregud. Jag skulle säga den mest dryga gäddan hittills.
Citera
2024-10-14, 10:31
Bannlyst
Nu har jag läst skinkryttarens loggar också. Jag blev allt vilseledd när jag såg mängden material samtidigt som gäddan skulle vara skinkryttare. Fick inte ihop det alls. Fast det räcker med att ödsla någon minut av sin med att beta av loggen så faller allt på plats.

Pastejpackaren hugger värre än en piraya i blodigt vatten gång på gång, konstant efter den eftertraktade barnrumpan. Så anledningen till den långa loggen är att han drabbas av rädsla/panik för att det kan vara dumpen i andra ändan.
Citera
2024-10-14, 10:34
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag tror att 494 kommer lämna landet.

Tajland nästa?
Citera
2024-10-14, 10:38
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Ja, alltså. Jag fattar inte heller. Hade de game när de var yngre? Är det så att de verkligen inte förstår nätetikett och så totalt saknar allt vad estetiskt sinne heter? Obegripligt. Jag håller på och går igenom #494 nu. Han är en lismande groomare som är väldigt mån om att framstå som schysst och hjälpsam. Man behöver ju inte tycka om hans utseende, men det har än så länge inte kommit några grodselfies där han ser ut att vara döende, ingen missfärgad penis och inte gubbpattar. Trots att han är en ihärdig och manipulativ jävel så är han ju lite mer med på banan så att säga. Lite mer uppkopplad och van vid kommunikation via nätet antar jag.

Typiskt för en proffsig groomare är att lägga skuld på barnet. ”Jag mår dåligt nu pga dig” är så vidrigt och genomtänkt ifall man har lust att skada ett barn för livstid.

Skulle säga att denna chat borde användas i utbildningssyfte.
Citera
2024-10-14, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Ja, alltså. Jag fattar inte heller. Hade de game när de var yngre? Är det så att de verkligen inte förstår nätetikett och så totalt saknar allt vad estetiskt sinne heter? Obegripligt. Jag håller på och går igenom #494 nu. Han är en lismande groomare som är väldigt mån om att framstå som schysst och hjälpsam. Man behöver ju inte tycka om hans utseende, men det har än så länge inte kommit några grodselfies där han ser ut att vara döende, ingen missfärgad penis och inte gubbpattar. Trots att han är en ihärdig och manipulativ jävel så är han ju lite mer med på banan så att säga. Lite mer uppkopplad och van vid kommunikation via nätet antar jag.
Han verkar väldigt speciell, även gällande det digitala. Han har angett på sin facebook att han är tillsammans med sig själv (sitt andra konto) och att han bor i den där skotska (eller Wales/Irland) byn med världens längsta, mest svåruttalade namn. Han har också en ”spexig” profilbild. Den typen av beteende känner jag igen från gymnasiet där de skoltrötta killarna höll på så och angav att de jobbar på ”Din mamma/SÄPO/Al Qaida” och är födda i Flensburg/Transsylvanien/Kongo eller liknande och tyckte att de var skitroliga. T.o.m. de killarna har tagit bort allt sånt från sina profiler idag, men #494 som är nästan 15 år äldre har kvar det. Det säger en hel del om hur svårt han har det med det sociala, att han inte förstår att han som 45-årig journalist inte kan ha en facebook som ser ut att tillhöra en 17-åring. Tänk att vara en jämnårig kollega till honom, få en vänförfrågan, och sen mötas av en profil fylld av pubertal humor som alla andra växte ifrån för 25 år sedan.
Citera
2024-10-14, 10:59
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Stämmer det där om Barnens Ö verkligen? Innebär det att han varit i Barnens Ö's verksamhet? Det är ju i så fall väldigt allvarligt om han varit på ett ställe där han haft väldigt stort urval av småpojkar att förgripa sig på, särskilt när de är borta från sina föräldrar.

Han finns ju inte med i nuvarande anställda och hittar honom inte på gamla listor. Men han kan ha varit tillfälligt anställd under sommaren.
Citera
2024-10-14, 11:01
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatbur
Vad är grejen/härskartekniken med att fråga om Saras namn två gånger? Han vet men låtsas inte veta?

Kanske inte finns en logisk förklaringen då han uppenbarligen är stressad och hans hjärna går på högvarv. Men är ändå nyfiken på detta beteende.

Är inte det för att signalera att Dumpen inte är trovärdig, eller värd att ta på allvar? PoS är "nobodies"?

Som du säger, en härskarteknik.

Han försöker sig på flera utvägar. Är inte en av dem att han påstår att det går att fiska gäddor på ett mer etiskt sätt?
Citera
2024-10-14, 11:07
Medlem
SegerHelg88s avatar
Förresten, tror ni journalisten är en top eller en bottom? Han ser ut som att vara en redig powerbottom, men man vet ju aldrig.
Citera
2024-10-14, 11:19
Medlem
Rekas avatar
Ser att #188 har Cebu som nicknamn. Det kan ju vara en slump men Cebu är väl sexköparnas vattenhål i Filippinerna. Stor risk att 188 köpt minderåriga där.

https://dumpen.se/2023/01/26/far-jag-suga-pa-din-tunga-napp-187-stockholm/
Citera
2024-10-14, 11:23
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Han spelar också ut ett tämligen brett språkregister (”Du, Patrik Sjöberg, hur lågt har du sjunkit sedan du hoppade så högt?” / ”De delikatesser man har på sin tallrik”).

Tja, #494, hur lågt har du sjunkit sedan du hoppade ner från dina höga hästar?

Citat:
Ursprungligen postat av Fatbur
#494. En av de mest obehagliga och manipulativa gäddorna. Ni som ansåg att han vann detta borde verkligen titta igen.

Först smyger han, därefter försöker han fly, sedan framställer han sig själv som en fiskare. Sedan greppar han efter otaliga halmstrån innan han till slut landar i nonsens om barns sexualitet 'som de har rätt till'.

Han säger också 'hur långt (ej lågt) kan du sjunka', vilket bara gör honom än mer löjeväckande.

I sin uppblåsta tillvaro tror han att han har bra argument, medan han i själva verket bara gräver gropen djupare åt sig själv.

Jag anser iallafall inte att han vann detta, i meningen trovärdig, övertygande story. Han framstår som patetisk och försöker sig på ett fåfängt försvarstal. Däremot menar jag att #494 lyckas med sina ordkaskader (inte utan talartalang) att bringa Sara och och Patrik ur deras annars så överlägsna fattning. Det är dock en klen tröst för ett gäddhjärta - hans egentliga uppsåt står i öppen dager.

Det fetade: Tack för rättningen! Tänk att jag kunde höra så illa, när Patrik dessutom upprepade ”långt”. Så givetvis, än mer löjeväckande där. Själv lär gäddan hursomhelst sjunka lågt nu (vilket han i och för sig gjorde redan genom att inlåta sig i chattkonversation).
Senast redigerad av Lessler 2024-10-14 kl. 12:20.
Citera
2024-10-14, 11:25
Medlem
Rekas avatar
Vilken seg chatt för att vara fikus. Bög-gäddor brukar ju vara väldigt tidseffektiva annars.

Ungefär så här:
Gädda: Hej, ålder?
Barn: Hej, 14.
Gädda Ok. Jag är 37. Kan vi träffas?
Barn: Ja
Gädda: Ok,MacDonalds vid esplanaden kl 19:00 ikväll?
Barn: Ok
Gädda; ok

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in