2024-10-14, 09:55
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej. Han är hatat för att han är ett hot emot världsfreden.
Väldigt många som varit pro-trump har blivit anti-trump den här gången pga hans vurmande för diktaturer.

Jag har inte sagt att ryssarna inte visste, jag säger att de inte har hittat baserna och ändå kontrollerar de större delen av 4 oblast som ligger vid den ryska gränsen. Vart är CIA baserna som ska ligga i dessa områden? Vart är biolabben som man påstod att Ukraina och USA hade? Inte ett enda har man lyckats hitta och avslöja.
Världen var en bra mycket lugnare plats medan Trump var president. Det kan man inte ljuga bort.
Citera
2024-10-14, 09:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Så om jag förstår dig rätt, så har som sitter brevid Trump på bussen en telefon i fickan som kan spela in ljud med bra kvalitet 2005.

Liksom 100tals miljoner andra.

Sen när denna vanliga man kom hem sparade han inspelning i 11 år.

Själv skulle jag sätta oddsen på under 1% att det var så det gick till.

Tror inte heller att Trump sa detta in i en mic som nån synligt höll upp.

Detta måste vara smyginspelning knappast med en mobil från 2005.Det är bra kvalité på ljudet.

Men vi har olika syn på verklighet.

Jag har absolut ingen aning om hur just denna inspelning gått till och det har jag aldrig hävdat heller.

Men jag förstår inte vad som är konstigt med en nån spelar in ett samtal med en kändis. Det gör journalister i hela världen varje dag. Även 2005 gjorde man detta. Det fanns inspelningsutrustning på den tiden också.
Citera
2024-10-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ni på Dem-sidan har så mycket otur när ni tänker. Trump är den ende amerikanske presidenten som inte har startat något nytt krig i mammaminne... Annars brukar de alltid vilja starta ett krig någonstans, och lägga sig i främmande länders inre angelägenheter genom att avsätta ledare och liknande, för att gå till historien som en stor fältherre. (Naturligtvis följer de bara krigsoperationen i trygghet över videolänk i Vita huset. Det är 18-20-åriga pojkar, ofta från underprivilegierade familjer, som har lurats att ta värvning, som dör.)

Varför tror du att jag är på dem sidan? Jag brukade vara pro-trump och är fortfarande för republikanerna. Dock inte Trump republikanerna.
Det där tjatet med att han inte startat några krig håller inte längre. Världen är annorlunda nu, Han flirtar med Xi och Putin och vill att det ska råda storkrig i Europa, för det är resultatet som kommer bli om Putin får som han vill i Ukraina.
Att han dessutom gått ut med att säga att USA's allierade inte betyder något och deras militärallianser betyder nada är knappast ett smart drag. USA har skapat dessa försvarsallianser så at världen inte ska bli beroende av kärnvapen överallt. Med Trump kommer de flesta nationerna snarare ta upp kärnvapenprogram för att kunna skydda sig emot Trumps polare.

Bara för att du lurade din son att ta värvning för att främja sin karriär gör inte att alla tänker som du.
Citera
2024-10-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Världen var en bra mycket lugnare plats medan Trump var president. Det kan man inte ljuga bort.

Den är inte lugn nu. Och med Trump kommer den bli värre eftersom han vill låta diktatorer göra som de vill med sina svagare grannar. Och även strunta i militärallianser som USA ingått sedan andra världskriget. Han är en jävla galning med storhetsvansinne.
Citera
2024-10-14, 10:10
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, du överdriver och ägnar dig år melodrama.

Jag skrev att din analys är rätt vag eftersom du gillar Trump och försvarar honom som din högra arm.
Men skriv för all del, jag gillar inte censur som Trump däremot gör.

De i tråden som beskrivit varför de antingen hatar, avskyr eller ogillar Trump har däremot besvarat frågeställningen av TS.

GOPare kan rösta på Trump för att de röstar republikanskt - men kan likaväl avsky honom.

Maga däremot röstar Trump för att de avgudar honom.

Därför kan det finnas ett mörkertal - eftersom flera inom GOP nu kampanjar för Harris.
Men alla kanske inte vill utsättas för en shitstorm och offentliggör inte sin åsikt, det finns reps som beskrivit detta i media.
Fast jag försvarar inte Trump, så det du påstår är inte sant. Du gör som Trump då. Samma narcissism? Eller kan du hitta något där jag gör det? Du hittar bara på saker eller ljuger. Inte heller skapar jag något drama. Eller kan du motivera det påståendet. Knappast. Du bara drar saker ur arslet. Din analysförmåga verkar dessutom vara noll. Alla det du säger bygger på vad andra sagt att man ska anse.

Jag förklarar varför man röstar på honom, trots det han säger. Jag menar även att det är sådana som du, här som där, som skapat honom. Du säger du är mot censur, ändå verkar du inte gå till anfall mot cancelleringar och lögner som inte får ifrågasättas eller åsikter som man anser att man inte får ha, som faktiskt skapat honom. Det gäller saker som abort, synen på kön, invandring, transfrågor, utrikespolitik och annat. Man debatterar inte emot utan går till anfall mot de har en annan åsikt och försöker tysta dem.

Man har upphöjt vissa åsikter inom liberalismen, till något man måste anse och försöker tvinga på andra dem. Man har skapat en form av åsiktstabun. En totalitär rörelse. Det enda man inte försvarar är yttrandefriheten som själva demokratin och liberalismen bygger på. De här åsikterna, har man blandat med marxistiska idéer om kollektiv där man ställer grupp mot grupp och skapar hat mellan dem och därigenom splittrar samhället. Alla som går mot de här åsikterna angriper man, trots att man egentligen är inkonsekventa. Man är för religionsfrihet och angriper de som kritiserar islam, trots dess uppenbara brister, men angriper själva konservativa kristna och som du, framställer dem som onda.

Det är för att Trump går mot det här som man hatar honom. Inte hans lögner och överdrifter. Utan för de åsikter han står bakom.

Så jag försvarar inte Trump, utan de som röstar på honom och deras rätt till yttrandefrihet och rätt att ha åsikter, som går mot det man anser att man måste tycka. Jag förstår varför de röstar på honom, för man förtrycker deras rätt att framföra sina egna åsikter och att kunna debattera dem som civiliserade människor. Om man tillät det, skulle Trump inte finnas helt enkelt. Det är det här som faktiskt skapat honom och det som du inte vill debattera.
Citera
2024-10-14, 10:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

Bara för att du lurade din son att ta värvning för att främja sin karriär gör inte att alla tänker som du.

Det där var otroligt lågt. Du var troligen MALAJ i det militära, om de ville ha dig alls.
Citera
2024-10-14, 10:17
Medlem
Citat:
Då har du inte sett klippet från 2023..
Försvunna katter handlar det om, video på en som stjäl en katt.

Hearingen var det flera som vittnade om att dom vred nacken av ankor i stadens park framför barn och picknickande familjer.

Än en gång korkat och idiotiskt av Trump att ta upp det.

Varför tror du då att Polischefen och Borgmästaren i Springfield samt den Republikanska guvernören i Ohio ALLA förnekar att detta har hänt?
Citera
2024-10-14, 10:18
Medlem
Citat:
Det där var otroligt lågt. Du var troligen MALAJ i det militära, om de ville ha dig alls.

-"Mamma varför måste jag ta ett jobb där jag kan bli dödad?"
-"Käften, det är tufft och coolt!"
Sedan sitter du på FB och gråter över att ens val i livet får konsekvenser.

Men Får Trump som han vill kommer nog din son dö på en åker någonstans i kriget mot Ryssen när de återhämtat sig och nu har en än större armé Ryssarna + ukrainarna mot resten av Europa. Grattis.
Citera
2024-10-14, 10:26
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Så om jag förstår dig rätt, så har som sitter brevid Trump på bussen en telefon i fickan som kan spela in ljud med bra kvalitet 2005.

Liksom 100tals miljoner andra.

Sen när denna vanliga man kom hem sparade han inspelning i 11 år.

Själv skulle jag sätta oddsen på under 1% att det var så det gick till.

Tror inte heller att Trump sa detta in i en mic som nån synligt höll upp.
Hur kan folk här ha så kort minne?
Den som spelade in samtalet var reportern Billy Bush som är kusin till förre president George W Bush.
Han arbetar alltså som reporter både i TV och radio så naturligtvis var det en vanlig intervju.
Det syns om inte annat på dom två var helt ensamma på bussen...
Citera
2024-10-14, 10:31
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Svara på frågan du då. Varför tror du att Demokraterna är så emot att folk ska behöva registrera sig och visa Id (så att funktionärerna kan kontrollera de röstberättigades identitet samt att de bara röstar en gång)? I Sverige får ingen rösta utan att a) stå med i röstlängden och b) visa Id. Och det vet jag efter att ha varit funktionär vid många val. Man kontrollerar Id, kontrollerar att personen finns i röstlängden, och därefter prickar man för så att personen inte kan rösta flera gånger. Därefter lägger man rösten i valurnan.

USCH VAD RASISTISKT ATT VERIFIERA ATT DU ÄR BERÄTTIGAD ATT RÖSTA!!! raaww uaaaaaaaaah (/s)
Citera
2024-10-14, 10:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha!

Du har uppenbart ingen koll på vad han tjatar om på rally.
Jag har väl för bövelen inte tagit upp att han får mindre i tull!
Så varför tycker du då det är så hemskt och fruktansvärt?

Sen att du saknar koll på Biden/Harris tariffs mot Kina och deras mål att öka dem är inte förvånande då ditt fokus ligger på Vances användande av T-shirts i poolen och Trumps sedvänjor. Nivån blir liksom sällan högre än så.
Senast redigerad av Japhy 2024-10-14 kl. 10:45.
Citera
2024-10-14, 10:49
Medlem
Trumps främsta strategi vid motgång är att attackera andra verbalt, vilket tyder på mycket låg intelligens. Vill vi att västvärldens största maktfaktor ska styras av en emotionellt instabil gubbe som gång på gång sagt att han inte tror på demokrati?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in