Citat:
Ursprungligen postat av
withnonam3
GIT där man hämtar open source och annat har jag ingen aning om. Varför skulle jag vilja veta det?
Jag har absolut brist på förståelse när det gäller sånt som inte är av betydelse. Det du kallar för viktig kunskap och förståelse av ämnet är för min del onödigt vetande,WOTAM och flexande av idioti snarare än kunskap. Speciellt Blockchain kontra DLT och vilken infrastruktur som är bakom GIT.
Det är ju bra att du erkänner dig okunskap inom ämnet.
Citat:
Jag lägger mer fokus på Bollinger, Volym, Trender och åt vad politiker och byråkrater säger/gör. Du vet, sånt som betyder något.
Då kan du fortsätta skriva om kaffesump, TA och andra relaterade ämnen och inte komma med påståenden om "blockkedjor".
Citat:
Jag erkänner alltså att jag inte lallar med definitioner och att jag äger HBAR,Ethereum och Bitcoin mfl. En är blockchain,en är DLT och en är båda två. Alla åker in under benämningen Blockchain och gemensam nämnare är att finansmarknaden är tydligt intresserad av teknologin, vad den kan betyda, oavsett ditt eller någon annans klyveri om det specifikt är Blockchain, DLT eller båda. Whatever?
Nej, DLT är inte en blockkedja. Precis som att en valfri länkad lista inte är en blockkedja, även fast en blockkedja är en länkad lista.
Merkle trees, som är en särskild sorts binärt träd med hashade noder, har existerat i flera decennier och har vissa tillämpningar. Nuförtiden har oinsatta människor börjat kalla dessa för "blockkedjor". Kryptokillar utan bildning börjar haka på och tror att blockkedjor nu kommer att revolutionera världen, och det är genant att läsa.
Citat:
Nä men visst Santander,VISA och de här i testprojektet utforskar ju inte Blockchains för att just du säger att Blockchains inte är DLT eller tvärtom fast 99.9% av övriga världen sveper med bred term och gör samma vurpa (enligt ditt lallande) med orden.
Underbar argumentation....
Om du med 99,9% menar 0,01% så har du rätt. Det finns ingen insatt i ämnet som hävdar att DLT är ekvivalent med blockkedjor (läs stycket ovan).
Eftersom du inte ens förstår hur Git fungerar så är det tydligt att du är helt ute och cyklar i ämnet, precis som du medgav ovan.
Lite allmänbildning för dig och andra läsare:
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Merkle_tree
In cryptography and computer science,
a hash tree or Merkle tree is a tree in which every "leaf" node is labelled with the cryptographic hash of a data block, and every node that is not a leaf (called a branch, inner node, or inode) is labelled with the cryptographic hash of the labels of its child nodes. A hash tree allows efficient and secure verification of the contents of a large data structure. A hash tree is a generalization of a hash list and a hash chain.
The concept of a hash tree is named after Ralph Merkle, who patented it in
1979.