Citat:
Återigen: jag är inte intresserad av att diskutera sakfrågor med dig. Det jag kan tänka mig att göra är att beskriva min position i stora drag, för att mer neutrala läsare ska förstå hur hysterisk och irrationell din sort är. Bristen på kontaktyta mellan vad jag skrev och dina rabieshundsattacker lär antagligen få mer neutrala läsare att känna åtminstone viss sympati för mitt "realistiska" (i den betydelse ordet har inom internationella relationer) perspektiv.
Om du har ett genuint intresse av att förstå vilka incitament jag talar om är det bara att läsa Mearsheimers samlade texter i ämnet, eller se någon av hans 1567837563789333 onlinevideor.
Om du har ett genuint intresse av att förstå vilka incitament jag talar om är det bara att läsa Mearsheimers samlade texter i ämnet, eller se någon av hans 1567837563789333 onlinevideor.
Jag förstår att du inte är "intresserad av att diskutera sakfrågor" då det knappast finns något försvar för ditt, och mearsaheimers, "resonemang".
https://euideas.eui.eu/2022/07/11/john-mearsheimers-lecture-on-ukraine-why-he-is-wrong-and-what-are-the-consequences/
Åny, om "realister" som mearsheimer hade fått råda när det begav sig, och analogt med den psykotiske dvärgen i kremls "resonemang", så hade det givetvis varit bäst om de allierade under WW2 hade "gillat läget" och inte lagt sig i genom att motsätta sig den Böhmiske korpralens "rimliga" krav på "lebensraum" och annektering av andra länder. Om så inte hade skett så hade det inte funnits något Ukraina att bråka om överhuvudtaget (och inget bolsjevikiskt ryssland heller). Alla hade levt i högsta välmåga under det välvilliga tredje rikets ledning (förutom en del slaviska Untermenschen, inklusive den psykotiske dvärgen i kreml, men det hade väl endast varit positivt)?
Allt ryssen kan göra är att fortsätta dö som kanonmat.