2024-10-13, 16:26
Medlem
olcadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Det är upp till Ukrainska folket om de vill slåss eller inte, jag har inget emot att stödja deras kamp men det blir löjligt när internetkrigare i Sverige som aldrig är nära fronten säger ”VI” ska kriga, fegt.

Som exempel kan vi ta finska vinterkriget, Finland blev erbjuden en deal de inte tog där de skulle få behålla Karelen.
De stred, vann första kriget till stor kostnad då Ryssland var illa förberett.
Ryssland kom igen till uppföljningskriget och Finland förlorade och tvingades avstå Karelen med mera.

De förlorade massa människor och det slutade med att de fick ge upp mer land än om de bara gått med på en deal från början.

Nyans, det är allt jag efterfråga från de som har Aftonbladet som sin ledsagare.

Ibland är det bättre att avsluta ett krig med människor som lever helt enkelt.
Vem har sagt att "vi" ska kriga och vem har sagt att Aftonbladet styr USA:s regering?

Det är fritt fram för Ryssland att sluta kriga, men det vill du förstås inte att de gör.
Citera
2024-10-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Vem har sagt att "vi" ska kriga och vem har sagt att Aftonbladet styr USA:s regering?

Det är fritt fram för Ryssland att sluta kriga, men det vill du förstås inte att de gör.

Nu hittar du på och lägger ord i min mun, oärligt beteende.

Jag vill gärna att Ryssland slutar krigar och Trump är den enda som ens har en chans att få det att hända. Han är intresserad av fred till skillnad från vapenindustrin som äger de andra kandidaterna.

Du är beviset på hjärntvätten TS pratar om av svenskarna.
Citera
2024-10-13, 16:35
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Berätta mer, om det här förgiftade blodet och ohyra.

Från NBC.

https://www.nbcnews.com/politics/2024-election/trump-says-immigrants-are-poisoning-blood-country-biden-campaign-liken-rcna130141

Citat:
They let — I think the real number is 15, 16 million people into our country. When they do that, we got a lot of work to do. They’re poisoning the blood of our country...

Det här är ganska normalt för Trump, och rasister och nazister älskar det.

De hoppas på ett tusenårsrike under fridsfursten och rasens räddare.

Men det kommer förmodligen inte hända. Legal invandring under Trump var inte mindre än under andra presidenter, och illegal invandring är det väl tveksamt om Trump vill stoppa. Någon måste ju göra skitjobben. Trump skulle nog förlora i popularitet bland farmare om han försökte.
Citera
2024-10-13, 16:38
Avslutad
Filmen the apprentice om Trumps bakgrund, är extremt osmickrande för honom. Säger inte att det är ett beställningsjobb från Demokraterna. Men..men.. filmen kan bli det som fäller honom. Sant eller inte, det är ett osmickrande porträtt. Trump framstår som extremt narcissistisk.Ja,jag har sett filmen. Har inget att klaga på skådespelarinsatserna.
Det som stannar kvar är inte våldtäkten, utan hur han nästan totalt sviker sin mentor döende i aids. För att inte själv hamna i dålig dager.
Senast redigerad av DrGiggles 2024-10-13 kl. 16:42.
Citera
2024-10-13, 16:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
...
Det första Trump gjorde som president 2016 var att anställa sina polare på Wall Street för att skapa förutsättningar att den rika 1% blir ännu rikare.
Vi vet nu när ett otal böcker kommit ut om de åren att Trump rörde sig mot att skapa krig, för det är genom krigen 1% tjänar pengar, att få igång gruv och stål industrin handlar inte om att värna jobb utan att bygga vapen...

Han är ju träsket. Det är märkligt att fattiga rednecks tror att Trump tänker på dem, eller kommer att ge dem ett bättre liv.
Citera
2024-10-13, 16:43
Avstängd
Det bottnar i en amerikansk politisk propagandakampanj mot Trump som började så fort han anmälde sig som presidentkandidat 2015.
Innan dess var har en populär person inom MSM, ledde egen TV såpaserie osv.
Problemet var att han hotade med rensa upp i "träsket" i Washington och det var första ggr en blivande president hade detta som valfråga.
"Deep state" gick bananas och Hillary Clinton spann en lömsk plan för att sänka DT - anklaga honom för utländsk påverkan m.m.
Sedan har det bara rullat på......
Citera
2024-10-13, 16:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag ställer några frågor till dig och du gör två utläggningar om något helt annat. Du kör bara din agenda. Men utifrån det det du säger, tillhör väl även du en sekt på samma sätt. Nu är jag inte ens en Trump-fan, inte heller en Harris-fan. Utan förklarar bara varför man röstar på Trump.
Nope. Jag besvarade klart och tydligt vad jag anser om Trump och cancelleringar.
Vilket absolut klargör varför folk inte ska rösta på Trump.

Det kommer inte att löna sig att jiddra med mig i andra utsvävningar - så lägg även ner detta likaväl som melodrama.
Att mitt svar sen inte faller dig på läppen är mer än förutsägbart.

Jag ämnar dock korrigera mig själv. Trump är så förtjust i diktatorer så jag blandade ihop dem.
Hans senare beundran gällde Xi Jinping.

Men jag tar gärna en sväng åt Kina med tanke på Trumps ständiga DUBBELMORAL.

"– Han är en briljant kille. Han styr med järnhand över 1,4 miljarder människor, säger Trump."
"Vid flera tillfällen under talet hyllade Trump Kinas president Xi Jinping som han beskrev som en ”smart” och ”resolut” man." Expressen.

Redan 2020 älskade de varandra.
"Trump said that he and the Chinese president “love each other,” despite accusing the country of engaging in “predatory practices” in its trade relationship with the U.S."
https://www.politico.com/news/2024/07/20/trump-xi-rally-shooting-00169967

Hur ska han ha det ang handel och tull?
Ska den inhemska produktionen öka så att det gynnar amerikanarna?

Det liknar fan mer “God Bless Trump.”

Hans biblar “God Bless the USA” importerades från Kina. 120 000 biblar mellan februari och mars.

"Trump has long blasted China’s trade practices. His ‘God Bless the USA’ Bibles were printed there

"The estimated value of the three separate shipments was $342,000, or less than $3 per Bible, according to databases that use customs data to track exports and imports. The minimum price for the Trump-backed Bible is $59.99, putting the potential sales revenue at about $7 million."
https://apnews.com/article/trump-god-bless-usa-bible-china-32a80611605d4052d8238064bbcace4c
Citat:
De du kallar högerextrema och kristna fanatiker är inte en majoritet av han väljare, Det borde till och med du fatta. Men eftersom du inte gör det, ser jag nog dig som totalt inskränkt och som verkar se vänsterextremism som ett ideal, så är du förstås själv en extremist från andra sida.

Jag ger fullständigt fan i antalet men att de är många som hoppas på Trump är jag helt övertygad om.
Att beblanda sig med en enda är en för mycket.

Jag påminner dig igen.
Att opponera sig mot att högerextremister, konspirationsteoretiker, förintelseförnekare samt militanta Proud Boys som rör sig runt Trump och Vance:

Gör mig inte till en vänsterextremist.

Det är exakt den utomordentligt imbecilla retoriken jag opponerade mig emot i förra inlägget - Så höj ribban.
Citat:
Du kanske borde lyssna på vad andra människor säger och inte bara det som passar dina extrema åsikter.
Berätta vad som är extremt i mina åsikter när jag nämnt att Trump är en hycklare som nyss försökt sig på censur, att han beundrar diktatorer och att högerextrema rör sig runt Trump.
Att han vill benåda dömda Proud Boys och andra högerextremister som deltog i Jan 6 är knappast breaking news heller.
Citat:
Det är sådana som du som skapat Trump, så du får väl se han som din egen skapelse.
Sorry - men Trump är en grav narcissist vars livsluft är att beundras av andra och det sköter Magakulten om galant.

Jag hade nog snarare hamnat i en stupstock på nåt torg om jag bott i USA, för allmän bespottning.

Trump avskyr nämligen de som inte beundrar honom och höjer honom till skyarna.

Ett av otaliga utspel från honom var att gapa i versaler
"I HATE TAYLOR SWIFT!".

För att även hon inte avgudar honom.
Senast redigerad av develi 2024-10-13 kl. 16:54.
Citera
2024-10-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vilket alltså inte betyder att de vill bli tagna på fittan, som du skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av throwawayaccount1
Han sa att tjejer i princip vill bli tagna på fittan av rika män.

Citat:
Nej, han säger att när man är rik och känd så gör det att kvinnorna blir lösare och i princip vill/låter sig bli tagna på fittan av samma rika män.

Du missade en liten detalj, jag fetade den så det blir lätt för dig att förstå vilken.
Citera
2024-10-13, 16:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Du missade en liten detalj, jag fetade den så det blir lätt för dig att förstå vilken.

God kväll.

Ja, men det är en feltolkning av vad han sade, och om du inte menade att de vill det, varför då skriva så?

Kolla upp uttrycket "i princip" för exempel på hur det används.
Citera
2024-10-13, 16:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Du är snudd på korkad om du inte förstår det logiska i att människor reagerar när en dåre blir vald till presidentkandidat. Det finns många dårar i världen och Donald Trump var iof ingen nyhet för 10 år sedan. Upprördheten handlar naturligtvis om att han sätts på en maktposition. Resultatet har vi ju sett. Eller ja, vi andra, inte du uppenbarligen.
Trump är ingen dåre, däremot så är han rak o ärlig.
Citera
2024-10-13, 17:03
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sen när blev en person med grav narcissism rak och ärlig?
Intressant frågeställning, är du rak och ärlig?
Citera
2024-10-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja, men det är en feltolkning av vad han sade

Anser du.

Det märks tydligt att ni från Smygehuk inte upplevt världen i speciellt stor utsträckning när detta är bortom er vildaste fantasi, att kvinnor skulle vara intresserade av rika män och därmed ge medgivande till sexuella inviter och beteende.

Men visst, vi kör på din ihåliga slutsats;

Berätta vad han faktiskt menar, och backa gärna upp det med bevis på beteendet du anser det stämmer överens med värderingarna han har.

Misstänker att du är vänsterbliven och därmed självutnämndt innehar tolkningsföreträde men motbevisa mig gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in