Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Jag ställer några frågor till dig och du gör två utläggningar om något helt annat. Du kör bara din agenda. Men utifrån det det du säger, tillhör väl även du en sekt på samma sätt. Nu är jag inte ens en Trump-fan, inte heller en Harris-fan. Utan förklarar bara varför man röstar på Trump.
Nope. Jag besvarade klart och tydligt vad jag anser om Trump och cancelleringar.
Vilket absolut klargör varför folk inte ska rösta på Trump.
Det kommer inte att löna sig att jiddra med mig i andra utsvävningar - så lägg även ner detta likaväl som melodrama.
Att mitt svar sen inte faller dig på läppen är mer än förutsägbart.
Jag ämnar dock korrigera mig själv. Trump är så förtjust i diktatorer så jag blandade ihop dem.
Hans senare beundran gällde Xi Jinping.
Men jag tar gärna en sväng åt Kina med tanke på Trumps ständiga DUBBELMORAL.
"– Han är en briljant kille. Han styr med järnhand över 1,4 miljarder människor, säger Trump."
"Vid flera tillfällen under talet hyllade Trump Kinas president Xi Jinping som han beskrev som en ”smart” och ”resolut” man." Expressen.
Redan 2020 älskade de varandra.
"Trump said that he and the Chinese president “love each other,” despite accusing the country of engaging in “predatory practices” in its trade relationship with the U.S."
https://www.politico.com/news/2024/07/20/trump-xi-rally-shooting-00169967
Hur ska han ha det ang handel och tull?
Ska den inhemska produktionen öka så att det gynnar amerikanarna?
Det liknar fan mer “God Bless Trump.”
Hans biblar “God Bless the USA” importerades från Kina. 120 000 biblar mellan februari och mars.
"Trump has long blasted China’s trade practices. His ‘God Bless the USA’ Bibles were printed there
"The estimated value of the three separate shipments was $342,000, or less than $3 per Bible, according to databases that use customs data to track exports and imports. The minimum price for the Trump-backed Bible is $59.99, putting the potential sales revenue at about $7 million."
https://apnews.com/article/trump-god-bless-usa-bible-china-32a80611605d4052d8238064bbcace4c
Citat:
De du kallar högerextrema och kristna fanatiker är inte en majoritet av han väljare, Det borde till och med du fatta. Men eftersom du inte gör det, ser jag nog dig som totalt inskränkt och som verkar se vänsterextremism som ett ideal, så är du förstås själv en extremist från andra sida.
Jag ger fullständigt fan i antalet men att de är många som hoppas på Trump är jag helt övertygad om.
Att beblanda sig med en enda är en för mycket.
Jag påminner dig igen.
Att opponera sig mot att högerextremister, konspirationsteoretiker, förintelseförnekare samt militanta Proud Boys som rör sig runt Trump och Vance:
Gör mig inte till en vänsterextremist.
Det är exakt den utomordentligt imbecilla retoriken jag opponerade mig emot i förra inlägget - Så höj ribban.
Citat:
Du kanske borde lyssna på vad andra människor säger och inte bara det som passar dina extrema åsikter.
Berätta vad som är extremt i mina åsikter när jag nämnt att Trump är en hycklare som nyss försökt sig på censur, att han beundrar diktatorer och att högerextrema rör sig runt Trump.
Att han vill benåda dömda Proud Boys och andra högerextremister som deltog i Jan 6 är knappast breaking news heller.
Citat:
Det är sådana som du som skapat Trump, så du får väl se han som din egen skapelse.
Sorry - men Trump är en grav narcissist vars livsluft är att beundras av andra och det sköter Magakulten om galant.
Jag hade nog snarare hamnat i en stupstock på nåt torg om jag bott i USA, för allmän bespottning.
Trump avskyr nämligen de som inte beundrar honom och höjer honom till skyarna.
Ett av otaliga utspel från honom var att gapa i versaler
"I HATE TAYLOR SWIFT!".
För att även hon inte avgudar honom.