2024-10-13, 15:57
Avslutad
Pernilla Pernsjö kämpar med att förstå sin sons involvering i grov kriminalitet, inklusive en ledande roll i det våldsamma Foxtrotnätverket, trots att han haft en god uppväxt i en trygg familj.
Trots otaliga försök från familjen att hjälpa Alfred, genom olika behandlingar och insatser, har han fortsatt på en kriminell bana vilket lett till en lång fängelsedom.
Pernilla har skrivit en bok om sin erfarenhet med Alfreds kriminalitet, ”Älskade jävla unge”, för att dela med sig av sin historia och potentiellt stötta andra i liknande situationer, samtidigt som hon betonar Alfreds goda sidor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rPmlQR/sonen-blev-gangkriminell-nu-lever-pernilla-i-standig-sorg

Vad är era tankar kring detta?
Senast redigerad av sagutyren 2024-10-13 kl. 16:51.
Citera
2024-10-13, 16:00
Medlem
7hhhs avatar
Konstigt att ungen blev ett jävla mongo med en sådan förälder. "Vi har försökt allt", och i samma mening "hans domar blev allvarligare och allvarligare".

Misslyckad förälder.
Citera
2024-10-13, 16:04
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Konstigt att ungen blev ett jävla mongo med en sådan förälder. "Vi har försökt allt", och i samma mening "hans domar blev allvarligare och allvarligare".

Misslyckad förälder.

Det är lätt att döma andra. Vilka befogenheter tror du att en förälder har när det gäller en "vuxen" unge som själv väljer att vara kriminell?
Citera
2024-10-13, 16:09
Medlem
FarliKorvs avatar
Konstigt att hon skriver en bok om sin son som heter "Jävla Unge"
Konstiga föräldrar skapar konstiga barn.

"Alfred var ofta hundvakt när han var yngre"

Hahaha
Senast redigerad av FarliKorv 2024-10-13 kl. 16:12.
Citera
2024-10-13, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Konstigt att hon skriver en bok om sin son som heter "Jävla Unge"
Konstiga föräldrar skapar konstiga barn.

Tycker det står rätt tydligt att boken heter "Älskade jävla unge". Vilket jag antar är rätt träffande för hur en förälder känner sig i den här situationen.
Citera
2024-10-13, 16:15
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Tycker det står rätt tydligt att boken heter "Älskade jävla unge". Vilket jag antar är rätt träffande för hur en förälder känner sig i den här situationen.
Kärringen är knäpp, knäppisar skapar nya knäppisar.
Citera
2024-10-13, 16:19
Medlem
Majasmokers avatar
Till slut måste man acceptera att man födde ett loooserbarn & helt enkelt överge det. Självklart lär det göra ont i hjärtat men dumt att bränna ut sig själv. Bättre försöka glömma att ens gener tillsammans med den andres gener blev en dålig kombination.
Citera
2024-10-13, 16:20
Medlem
Klandalfs avatar
Grabben är ju psykiskt störd, psykopatiska drag etc.

Borde institutionaliserats.
Citera
2024-10-13, 16:23
Medlem
zombie-nations avatar
Kan bara gissa att hon som en jag känner, har ett psykopatbarn och inget hon hade gjort hade förändrat det. Jag minns någons tråd om att man inte kan uppfostra barnet till att bli psykopat, men hittar den inte nu. Men det är så. Mammorna älskar sina barn, men barnen älskar bara sig själva.
Citera
2024-10-13, 16:27
Avslutad
Här ligger en hund begraven. Jag tror på kausalitet, och min erfarenhet säger dessutom att bristande föräldraskap är den starkaste faktorn när det går åt skogen för barn. Vad gäller muslimer är det "insh Allah"-traditionen i kombination med en medeltida patriarkalisk kultur i kombination med generationer av inavel som gör att de famjlegrant sågar av den perifera och bräckliga västerländska moraliska gren de som "flyktingar" sitter på. För inhemsk WT handlar det nästan uteslutande om kognitiva tillkortakommanden och för akademikerfamiljer handler det om psykiatri. Vad är det fråga om här?
Citera
2024-10-13, 16:38
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impudicus
Här ligger en hund begraven. Jag tror på kausalitet, och min erfarenhet säger dessutom att bristande föräldraskap är den starkaste faktorn när det går åt skogen för barn. Vad gäller muslimer är det "insh Allah"-traditionen i kombination med en medeltida patriarkalisk kultur i kombination med generationer av inavel som gör att de famjlegrant sågar av den perifera och bräckliga västerländska moraliska gren de som "flyktingar" sitter på. För inhemsk WT handlar det nästan uteslutande om kognitiva tillkortakommanden och för akademikerfamiljer handler det om psykiatri. Vad är det fråga om här?

Att bara läsa artikeln och se bilderna som tagits på kärringen förklarar väldigt mycket.
Att hon skriver en bok om detta och fläker ut sig i tidningen ... jösses.

En tok-kärring.
Citera
2024-10-13, 16:43
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impudicus
Här ligger en hund begraven. Jag tror på kausalitet, och min erfarenhet säger dessutom att bristande föräldraskap är den starkaste faktorn när det går åt skogen för barn.

Fast hur förklarar man att andras liknande uppväxt ledde till en redig unge? Jag tror faktiskt inte på att föräldrar kan styra barn längre. Jag tror de är som de är när de föds, och vissa har makten att stoppa galna barn, men de flesta inte.

Den ungen jag tänker på var inte utåtagerande, men han sögs ändå med i Foxtrot och började med otäcka saker som om det inte var något. Han hade varit hur trevlig som helst som barn.

Jag blev typ inte uppfostrad alls, nyckelbarn, men har aldrig velat bli kriminell.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in