2024-10-13, 15:06
Avslutad
Jag är en man på 38 år och har varit ofrivilligt singel i hela mitt liv. När man var i unga 20-års åldern så var jag på en hel del hemmafester, krogbesök och allt sånt där men det ledde inte till något. Ärligt talat så var jag väldigt ful på den tiden (om jag la upp bild hade ni hållit med mig). Så nu i efterhand inser jag att det var väldigt lönlöst av mig att ens försöka hitta någon på den tiden.

Min värsta fulhet försvann efter 30 och idag tycker jag att jag ser relativt normal ut även fast jag är långt ifrån någon avelshingst. Däremot så är ju typ alla ens i närheten av min ålder upptagna. Och man träffar ju naturligt inte så många nya människor längre heller. Hemmafesterna och krogbesöken existerar knappt längre. På nätet får jag inga svar.

När man var 25 fick man höra "det blir enklare efter 30" men nej det blir ännu svårare ju äldre man blir. Eller "Det kommer snart bara ta det lugnt" men nej nu kan jag inte ta det lugnt längre. Jag är snart medelålders och har inte ens varit intim med en tjej på över 15 år. Jag har glömt bort hur det känns. Och på samma gång blir jag nervös av bara tanken på att ha sex. Kvinnor idag är ju inte direkt oerfarna och de blir nog inte så våta av att vara med en oerfaren 38-åring.

Är det försent för mig nu?
Citera
2024-10-13, 15:08
Avslutad
Nej, det är inte försent.
Citera
2024-10-13, 15:13
Medlem
lakritcs avatar
Har du pengar, jobb och bostad är det aldrig för sent som man.

Ang. erfarenhet så kan du ju åka till Berlin och gå på Artemis.
Citera
2024-10-13, 15:14
Medlem
Det är väl inte försent, men du får väl se till att hålla tyst om din bakgrund bara.Du får säga att du haft lite korta förhållanden de senaste åren.
Citera
2024-10-13, 15:19
Medlem
TjackOhejs avatar
Det är aldrig försent!
Jag träffade min nuvarande i din ålder så jag är ett levande exempel.
Citera
2024-10-13, 15:34
Medlem
Du får leta IRL istället, annars är det nog kört. Och sexet behöver du väl inte gå runt och våndas över? Inte direkt så att folk blir sexmästare av en massa ligg!?
Citera
2024-10-13, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Har du pengar, jobb och bostad är det aldrig för sent som man.
Ja det har jag ju. Men kvinnorna har ju inte tillgång till mina bankkontoutdrag.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du får leta IRL istället, annars är det nog kört. Och sexet behöver du väl inte gå runt och våndas över? Inte direkt så att folk blir sexmästare av en massa ligg!?
Ja men frågan är vart jag ska leta idag i denna ålder? Du ska bara se vad kvinnorna på Familjelivs forum skriver om män som mig med ingen/låg sexuell erfarenhet.
Citera
2024-10-13, 15:54
Bannlyst
Ja det är det verkligen
Citera
2024-10-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Ja det har jag ju. Men kvinnorna har ju inte tillgång till mina bankkontoutdrag.

Ja men frågan är vart jag ska leta idag i denna ålder? Du ska bara se vad kvinnorna på Familjelivs forum skriver om män som mig med ingen/låg sexuell erfarenhet.

Delta i föreningsliv, ABF-kurser och olika arrangemang som din hemstad har, allt som gör att du möter människor!

Folket på Familjeliv har fel. Det är snarare positivt med någon som inte har så mycket sex, dessa personer tenderar nämligen att vara väldigt engagerade när de väl har sex
Citera
2024-10-13, 16:06
Medlem
Felstavat

Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb

Kan du inte skaffa en kk först för att slippa ångesten kring din sexuella erfarenhet? Om du kan tänka dig en milf är nog utbudet stort. Ensamstående mammor är nog glada att få sex utan en massa relationstjafs då barnen går före. Dessutom många där som ser andra kvaliteter hos män än bland dem som inte har barn. Att vara oerfaren är inte alls något problem så länge det inte är ett problem för dig.

För ett bra förhållande rekommenderar jag allmänt att engagera dig i föreningslivet, testa nya hobbies, och låt det växa fram. Men att först komma över dessa issues. Det gör du bara med en kvinna som inte tar dig för pengarna. Och/eller med hjälp av en psykolog. Att hitta någon som tar dig för pengarna är så klart möjligt men leder dig inte närmare det du egentligen vill, som det låter.
Senast redigerad av Halleluljah 2024-10-13 kl. 16:08. Anledning: Felstavat
Citera
2024-10-13, 16:11
Medlem
Du är en stor red flag. En man i din ålder som aldrig haft en relation är onaturligt.

Ställ in dig på ett liv i ensamhet
Citera
2024-10-13, 16:41
Medlem
pn222jws avatar
TS prova med tjejer/kvinnor som inte "gjort det"... försök med lite äldre kvinnor...jag småchattade med en tjej 45 - 50 som var snygg - och oskuld fortfarande....försök att inte gripas av panik - jag kan förstå att det är jobbigt men allt kommer till den som väntar.
Senast redigerad av pn222jw 2024-10-13 kl. 16:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in