2024-10-11, 18:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-muppen
Ingen som har något riktigt skvaller av FB karaktär om Ebba? Typ nakenbilder od?
Hon måste väl betat av ett par ex genom åren kan jag tänka.

Annan fråga, har hon oproportionerligt liten haka? Tänker andra proportioner oxå kan avvika.

Hur som är hon fin, en god människa och bra politiker.
Även fast min favorit politiker är Orban (Ungern).

Orban är nog en politiker som Ebba ser upp till.

Rent objektivt är väl inte "nakenbilder" skvaller heller?

Ett (hypotetiskt) skvaller kan väl vara av typen: "Jag såg Ebba på Ica igår med ojämnt smink. Ansiktet såg "oproportionerligt" ut. Kan hon ha drabbats av en stroke eller tog sminket slut efter halva ansiktet?"
Citera
2024-10-12, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Tycker det är bra gjort.
Värre är kanske att gå på
Jimmies fest ev covid ground zero
Vad var bra gjort?
Citera
2024-10-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu vet vi inte vilket parti som de gängkriminella tycker är enklast att infiltrera, men KD är nog ett enkelt mål för dem. Ebbas omdöme tycks inte vara på topp.
Det är ju lite roligt när man läser i tidningen att Ebba inte skulle gått på festen om hon hade vetat att det var kriminella som var bjudna, om inte jag minns fel är väl Ebba själv dömd för grovt brott 😂
Citera
2024-10-12, 10:13
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Det är ju lite roligt när man läser i tidningen att Ebba inte skulle gått på festen om hon hade vetat att det var kriminella som var bjudna, om inte jag minns fel är väl Ebba själv dömd för grovt brott 😂
Har tiden ens löpt ut på hennes villkorliga dom?

– Jag har skrivit på ett strafföreläggande och erkänner ett brott som jag i själ och hjärta anser mig oskyldig till, säger Ebba Busch. Jag tror att Ebba inte anser sig kriminell för att hon själv tycker hon är oskyldig. Min tanke blir att det inte är helt ovanligt att kriminella säger sig vara oskyldiga.
Citera
2024-10-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Har tiden ens löpt ut på hennes villkorliga dom?

– Jag har skrivit på ett strafföreläggande och erkänner ett brott som jag i själ och hjärta anser mig oskyldig till, säger Ebba Busch. Jag tror att Ebba inte anser sig kriminell för att hon själv tycker hon är oskyldig. Min tanke blir att det inte är helt ovanligt att kriminella säger sig vara oskyldiga.
Två år, så sedan 2 juli 2023 kan hon förtala, snorta koks och lura gamla gubbar utan att riskera att åka i finkan 😂
Senast redigerad av Permastampe 2024-10-12 kl. 11:17.
Citera
2024-10-12, 10:36
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Två år, så sedan 21 juli 2023 kan hon förtala, snorta koks och lura gamla gubbar utan att riskera att åka i finkan 😂

Är detta något du kan bevisa? Annars är det DU som är den största jävla förtalaren, håll dej till sanningen din krake.
Citera
2024-10-12, 10:58
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Två år, så sedan 21 juli 2023 kan hon förtala, snorta koks och lura gamla gubbar utan att riskera att åka i finkan 😂
Härligt för henne! Dock skulle det grova förtalet ligga henne till last många år framöver om hon begick nya brott och det kommer för all framtid att läsas upp under en levnadsberättelse, om hon skulle hamna i tinget.
Citera
2024-10-12, 11:13
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Är detta något du kan bevisa? Annars är det DU som är den största jävla förtalaren, håll dej till sanningen din krake.
Ha ha ha, så om hen har fel på ett par dagar så tycker du det är förtal.

Det är hen inte. För hen sprider inga uppgifter som inte är kända, Ebbas förtals dom räknas som väl kända av allmänheten, så att tala om det är inte förtal. Dessutom skrivs uppgifterna i en tråd som just gäller skvaller om Ebba. Jag har oxå svårt att tro att det skulle orsaka Ebba skada genom att det datumet slog några dagar till hit eller dit, och det skrivs även på ett anonymt forum där läsarna vet att allt som skrivs kanske inte är sant.

Ebba valde att sprida icke allmänt kända uppgifter. Uppgifter som dessutom inte var relevanta i sammanhanget. Det vill säga de hade inget med personens roll som Esbjörns juridiska ombud att göra. Ebba valde att sprida uppgifterna på de sociala medieplattformar hon har i egenskap som partiledare för KD, plattformar kopplade till partiledaren Ebba, inte privat personen Ebba. Ebbas syfte var att kasta missaktning över det juridiska ombudet.

Förstår du skillnaden?
Citera
2024-10-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Sug på den du knallhatt👊🏻
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/e...erkanner-brott
Citera
2024-10-12, 12:55
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Sug på den du knallhatt👊🏻
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/e...erkanner-brott

Och varför tror du hon sa så, din knoppsoppa?
Citera
2024-10-13, 11:11
Bannlyst
Ebba är singel, va? Hon börjar ju bli till åren, men är förmodligen van vid att få höra komplimanger, så hon tror hon kan vänta 5-10 år till innan hon stadgar sig.

Den typen av kärringar kommer sitta ensamma med katter när de är 50.
Citera
2024-10-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders0311
Ebba är singel, va? Hon börjar ju bli till åren, men är förmodligen van vid att få höra komplimanger, så hon tror hon kan vänta 5-10 år till innan hon stadgar sig.

Den typen av kärringar kommer sitta ensamma med katter när de är 50.
Hon har ett förhållande med en kille på Åland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in