2024-10-13, 09:40
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Så fungerar det i dag. Om inte polisen har säkrat platsen går inte sjukvårdarna in. Egenintresset är väldigt stort hos människan.

Man borde kommit på en väg runt det på något vis. Kanske att en slags väktare eller någon sådan åker med i ambulansen och säkrar upp vid platsen.

För folk hinner förblöda som det är upplagt nu.
Hade jag varit ambulanssjukvårdare så nog hade jag ändå försökt att komma fram till offret, jag är varken dumdristig eller hjälte men har sunt förnuft.
Jag tycker att de som satt overksamma bör skämmas.
Citera
2024-10-13, 09:42
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Hade jag varit ambulanssjukvårdare så nog hade jag ändå försökt att komma fram till offret, jag är varken dumdristig eller hjälte men har sunt förnuft.
Jag tycker att de som satt overksamma bör skämmas.

Jo. Det blir ju en konstig situation som uppstår ur det.
Citera
2024-10-13, 09:50
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jo. Det blir ju en konstig situation som uppstår ur det.
Jag hade givetvis inte rusat fram och in som en idiot om risken finns att en knivman är där men jag hade försiktigt smugit fram och spanat, kanske med ett tillhygge i handen.

Provat att rycka upp dörren och backat undan osv tills jag försäkrat mig om att kusten är klar.
En helt annan sak om det varit fråga om skjutvapen istället för kniv.

Nä de var brottsligt fafatta.
Citera
2024-11-19, 12:13
Medlem
F0ck-its avatar
Dåren Bengtsson har gått runt samhället förra veckan med ett kamerateam och anklagat Malåborna för att ha satt dit honom.
Det blir intressant att se den dokumentären när den kommer. Vet inte vilka det var som filmade, SVT?

Tydligen har han börjat om med ex-frun och dom är på väg att flytta upp till Malå igen. Byn Rökå har nämnts. Varför vill han hit om han nu anser sig vara ditsatt av folket i Malå?
Citera
2024-11-20, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F0ck-it
Dåren Bengtsson har gått runt samhället förra veckan med ett kamerateam och anklagat Malåborna för att ha satt dit honom.
Det blir intressant att se den dokumentären när den kommer. Vet inte vilka det var som filmade, SVT?

Tydligen har han börjat om med ex-frun och dom är på väg att flytta upp till Malå igen. Byn Rökå har nämnts. Varför vill han hit om han nu anser sig vara ditsatt av folket i Malå?
Hur då "ditsatt av folket i Malå"? Är det något slags konspiration?
Citera
2024-11-20, 10:53
Medlem
F0ck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstroLindgren
Hur då "ditsatt av folket i Malå"? Är det något slags konspiration?

Ingen aning vad han menar med det. Men han blev ju utpekad direkt efter att mordet skett och personer vittnade ju mot honom. Vi får vänta och se vad han säger i dokumentären när den kommer.

Han är självklart inte ditsatt, han kom snarare billigt undan.
Citera
2024-11-20, 11:23
Medlem
Citat:
Ingen aning vad han menar med det. Men han blev ju utpekad direkt efter att mordet skett och personer vittnade ju mot honom. Vi får vänta och se vad han säger i dokumentären när den kommer.

Han är självklart inte ditsatt, han kom snarare billigt undan.
Men varför lämnade hela familjen Malå? Det var väl bara farsan som åkte dit? Med så många barn i skolan etc måste ju vara ett jävla meck. Tror du verkligen att de återvänder?
Citera
2024-11-20, 11:35
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Men varför lämnade hela familjen Malå? Det var väl bara farsan som åkte dit? Med så många barn i skolan etc måste ju vara ett jävla meck. Tror du verkligen att de återvänder?
På sin nuvarande bostadsort har de inte ställt till spektakel. Någon fejd med grannar och lite högljutt är det värsta som finns att säga om dom på den orten. Det kan vara med guds försyn de inte kör över ett barn eller ett husdjur o området. För de bränner på som biltjuvar inne e villakvarter och kör så nonchalant och ouppmärksamt man inte är helt säker på att de är nyktra.
Citera
2024-11-20, 15:11
Medlem
F0ck-its avatar
Citat:

Frun gick ifrån honom när det blev kännt att han hade ihop det med kvinnan som nu sitter i fängelse. Sen när allt det här drog igång så tog hon barnen och lämnade Malå. Antagligen för att det var jobbigt att bo i ett litet samhälle där barnens pappa var mordmisstänkt.

Dom har ju varit här och flyttat grejer från ett hus till ett annat och enligt han själv så tänker dom bo här. Ryktet säger att han är tillsammans med frun igen. Men det lär väl märkas tids nog tänker jag.
Citera
2024-11-20, 16:29
Medlem
Citat:
Frun gick ifrån honom när det blev kännt att han hade ihop det med kvinnan som nu sitter i fängelse. Sen när allt det här drog igång så tog hon barnen och lämnade Malå. Antagligen för att det var jobbigt att bo i ett litet samhälle där barnens pappa var mordmisstänkt.

Dom har ju varit här och flyttat grejer från ett hus till ett annat och enligt han själv så tänker dom bo här. Ryktet säger att han är tillsammans med frun igen. Men det lär väl märkas tids nog tänker jag.
Kanske inte bara var fruns eget beslut att flytta söderut? Gissar att socialtjänst varit inblandade med tanke på barnen. Men det gör ju också en flytt tillbaka nu så kort tid låter orimlig? Nä, familjen blir nog kvar där nere. Men huset måste väl tömmas och säljas. Med sju barn att försörja lär det väl behöva frigöras kapital.
Citera
2024-11-21, 07:11
Medlem
F0ck-its avatar
Citat:
Kanske inte bara var fruns eget beslut att flytta söderut? Gissar att socialtjänst varit inblandade med tanke på barnen. Men det gör ju också en flytt tillbaka nu så kort tid låter orimlig? Nä, familjen blir nog kvar där nere. Men huset måste väl tömmas och säljas. Med sju barn att försörja lär det väl behöva frigöras kapital.

Ryktet säger att frun ärvt ett hus av sin far (?) Och att det ska nu säljas + huset dom har i Malå för att köpa ett annat hus i Malåkommun.
Vilket låter skitdumt kan jag tycka. Behåll huset du ärvt och stanna där.

Gubben och äldsta sonen är iaf i ett hus i en liten by som heter Brännberg. Det är info som kommer från boende i byn. Så dom kommer åtminstone att bo här. Om resten av familjen kommer efter återstår att se. Men jag tycker det vore dumt av frun att återvända med unghopen.
Citera
2024-11-21, 09:19
Medlem
Citat:
Ryktet säger att frun ärvt ett hus av sin far (?) Och att det ska nu säljas + huset dom har i Malå för att köpa ett annat hus i Malåkommun.
Vilket låter skitdumt kan jag tycka. Behåll huset du ärvt och stanna där.

Gubben och äldsta sonen är iaf i ett hus i en liten by som heter Brännberg. Det är info som kommer från boende i byn. Så dom kommer åtminstone att bo här. Om resten av familjen kommer efter återstår att se. Men jag tycker det vore dumt av frun att återvända med unghopen.
Hur är det med försörjning? Varifrån kommer medel att klara vardagen? Det måste ju också spela in för val av bostadsort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in