2024-10-13, 02:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag har på 26/27 sidor inte fått ett enda logiskt svar om skälet bakom det här hatet mot DJT. Annat än en massa inlägg om att han är ett rövhål, en galning, farlig, narcissist, kriminell också vidare.

Trump är inte kriminell, allt detta är bara iscensatt av Demokraterna och övriga motståndare.

Så du påstår alltså Trump är den enda politikern som ljuger? Haha.
Men det är för att du är för seg i roten.

Trump är en dömd brottsling.
Han har nu ett belastningsregister.
Vid en ansökan till en vanlig tjänst skulle det ge problem.
Men att kandidera till president i usa möter inga hinder.
Världen är ur led.
Senast redigerad av develi 2024-10-13 kl. 02:49.
Citera
2024-10-13, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Troligen för att han inte är köpt.
Det är vad jag tror också. Han vill ju dra ned på militären tex och Blackrock,Vanguard och East street är INTE glada för dom vill ha alla skattepengar och mer krig.
Citera
2024-10-13, 02:43
Medlem
Citat:
Jag har på 26/27 sidor inte fått ett enda logiskt svar om skälet bakom det här hatet mot DJT. Annat än en massa inlägg om att han är ett rövhål, en galning, farlig, narcissist, kriminell också vidare.

Trump är inte kriminell, allt detta är bara iscensatt av Demokraterna och övriga motståndare.

Du är nog korkad eller efterbliven! varför inte läsa hans inlägg på X?
Citera
2024-10-13, 02:47
Medlem
PaoloRobertos avatar
För han vågar gå emot matrix och visa det de flesta är rädda för "sanningen.. Därför många "hatar" honom. Han är en Jesus i vår tid hatad men när han är död så kommer vi fatta att han var en av de goda

Många vill leva i sin lilla bubbla men trump säger det många inte vågar och då blir dom arga
Citera
2024-10-13, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lägg ner dina ytterst pinsamma försök. Det var bland det sämsta jag läst.

Det Trump gör, veckor innan val, är att hota om att dra in licens för media.
Det Trump kommer att ha, efter valet och om president, är samma skeva inställning.

Det Trump gör är att förhäva sig på yttrandefriheten och fick skarp kritik av FCC.

Nåt som han ständigt anklagar Harris för.

Haha, då har jag missat något. Att det orangea mästerverket skulle vilja dra in licensen för media är som sagt bara trams. Säga vad en vill om Trump, men han gör sannerligen yttrandefriheten en tjänst. Därtill är han med i FÖR många intervjuer. Det är svårt att påstå att han vill tysta debatten.

Citat:
Vad har Soros med det hela att göra?
Han har inte betalat miljonbelopp och begärt en tjänst.
Musk har däremot köpt sig en plats hos Trump. Så pengar som Trump behöver var villkorade.

Han betalar in till ett superpac på 45 miljoner dollar som arbetar för 1:a och 2:andra fördraget. Bla aktiva nu i Texas, där en viss Soros också finns med sitt superpac för att göra delstaten blå. Som sagt, det är så här amerikansk politik fungerar. Trump har fler finansiärer än Musk. Vilken roll har Trump lovat Musk i sin kabinett? Bara undrar. Du hittar på att det är villkorade pengar etc. Det är ju egentligen inte det med tanke på att risken för förlust finns. Som sagt, Elon får uppmärksamhet för att han är känd, men alla aktörer sysslar med liknande ting. Var inte naiv.

Citat:
Har nån försökt köpa folk tidigare för 47 dollar?
Det är exakt vad han gör även om det inte är nån direktlänk
.

Precis vad han gör trots att det inte är uttalat eller någon direktlänk. Som att påstå att McDonalds säljer Ozympiac. Det är förvisso indirekt sant, men det är inte de facto vad han gör.

Citat:
Har ingenting med saken att göra, dvs om forskning går framåt.
Heartbeat bill handlar om v 6 och du är uppenbart dåligt insatt i ämnet men försöker mässa. Att sen döpa embryo till bebisar visar väl att vissa kristna har en skruv lös inom politiken (Alabama).

Läkarna på det lokala sjukhuset vet uppenbart inte bäst. Ett katolskt sjukhus vägrade nyss en kvinna som störtblödde vård vid missfall.
Hon fick en hink och handdukar med sig i bilen och var livrädd för att dö för att ta sig till nästa.

Vad gjorde hon på ett katolskt sjukhus? Inte undra på att det blev problem lol. Som sagt, att tro att kvinnor dör för att de inte har råd med en bussbiljett är inte grundat i verkligheten. Verkligheten är att demokraterna gjort NOLL för att sänka patientavgifterna. NOLL. Ditt fokus är helt fel. Där du ska gnälla.

Citat:
Jag är VÄLDIGT ideologiskt lagd när det kommer till högerextremism. Jag är nämligen helt anti.
På Trumps rally för drygt 10 dagar sen stod Patriot front och vevade med skyltar.
White supremacy.

Trump fjäskar för Proud Boys och skandalerna moms for Liberty som har koppling till dito.
Musk har som sagt välkomnat dem tillbaka.
Dårarna har ett existensberättigande men att omhulda förintelseförnekare (Tucker) som Vance följer på X är far beyond.
Det är att beblanda sig med skiten och vara gränslös.

Trump fjäskar inte för Proud Boys. Detta har fakta granskats i leda. Bara kolla upp vad han sade.

Sen tycker jag det är helt rätt att låta dem finnas på Twitter. Som sagt, jag är för yttrandefrihet oavsett om avsändaren är vänster eller höger. Det är en mycket viktig princip som Musk också ska ha beröm för att ha lyft upp. Jag är också emot högerextremism, men det är rätt talande att du inte är emot vänsterextremism som ju de facto orsakat mer problem historiskt än dess nemesis.

Citat:
Jag kan knappast vara religiös som ateist.
Nej, det har inte med flera aborter att göra att kvinnor dör. Övervägande aborter är medicinska och utan komplikationer.
Det är övriga aborter via restriktioner som gör att kvinnor dör pga av att Roe v Wade hävdes.
Kvinnor riskerar dö då de inte har råd att ta sig till andra delstater.
Så nej. Det är inte samma kostnader.

De dödsfall som uppstått beror inte på Trumps politik, utan handlar om att läkare givit ut fel medicin. De olyckliga läkarmisstagen hade skett även under Roe v Wade. Jag är ledsen att säga det. Demokraterna kan inte heller göra något åt Roe v Wade i detta nu. De får vänta på domare i högsta domstolen trillar av pin. Men yes, regionalt alla dagar i veckan. Jag tror på det. Jag brukar ha rätt.

Citat:
Vad erbjuder Trump för alternativ om han kör propaganda om att lösa kriget på ett dygn?

Det enda som vore en lösning inom den tidsramen är att överlämna annekterade områden och spela Putin i händerna.

Översänder en annan sorts förnekelse. Fem ggr utan svar om han ansåg det var röstfusk och en horribel svada för att dölja.
https://x.com/nytimes/status/1844780031945457898?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1844780031945457898%7Ctwgr% 5E2883e178eca3abae11c5ef5a6d32e0147a7dafd5%7Ctwcon %5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.commondreams.o rg%2Fnews%2Fjd-vance-on-trump-2020

Nej, det är inte den enda lösningen. Det finns flera lösningar. Håll val i de annekterade områdena om deras suveränitet är ett sätt att göra det på. Väst kan övervaka valen. Jag tror att folk hade blivit förvånande över valresultaten. Sedan, visst be Ukraina ge upp vissa områden men ge dem istället ett EU/NATO-medlemskap. Det hade varit till större gagn för det korrupta Ukraina mer än någon landmassa.

Men inget gott sker om man inte lyfter på telefonen, tyvärr.

Man får tänka lite utanför boxen här. Sista vi vill ha är ett kärnvapenkrig vilket ju är demokraternas utmålade väg i deras iver att "vinna". Även fast de besegrar Putin så upprepas ju misstaget som skedde med Tyskland efter Versaillepakten. Demokraterna kommer fortsätta isolera sin fiende numera uno. Problem står och faller inte med Putin. Inkludering är enda vägen framåt.

Ang valfusket. Mja, han är en dålig förlorare. Även Al Gore och demokraterna anklagade Bush och republikanerna för valfusk i Florida. Viktiga är att Trump trots allt följde successionspraxis. Som sagt, handlingar väger tyngre än ord.
Citera
2024-10-13, 02:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
För han vågar gå emot matrix och visa det de flesta är rädda för "sanningen.. Därför många "hatar" honom. Han är en Jesus i vår tid hatad men när han är död så kommer vi fatta att han var en av de goda
Och här kom det en sektmedlem till som tror sig vara rödpillrad.
"Han är en Jesus i vår tid" var faktiskt taskigt mot Jesus, även om jag är ateist.
Citat:
Många vill leva i sin lilla bubbla men trump säger det många inte vågar och då blir dom arga
Nu är det snarare så att Trump är ökänd för att prata rappakalja och det är föga beundransvärt.
Citera
2024-10-13, 03:09
Medlem
CUNextTuesdays avatar
Citat:
Om du inte har hittat ett enda logiskt argument på varför folk inte gillar Trump på 26 sidor, kan det ju faktiskt vara så att det är dig problemet ligger på. Vore inte det ganska logiskt ändå?

Citat:
Aha! Bortsett från det faktum att han faktiskt är fälld för brott, vilket de facto gör honom till kriminell, eller? Märkligt att demokraterna inte har lyckats sätta honom i fängelse än, med åtta år på sig, om de besitter sådan makt.

Citat:
Var har jag skrivit det?

Jag är väldigt nyfiken på vad du anser skulle vara en logisk anledning till att inte gilla Trump. Det känns inte riktigt som att din tolkning av "logisk" följer dess rätta definition. Jag skulle t ex säga att det är logiskt att ogilla någon som är inkompetent, arrogant och egoistisk, enbart pga att de är inkompetenta, arroganta och egoistiska. Men det tycker alltså inte du?
Citera
2024-10-13, 03:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Han betalar in till ett superpac på 45 miljoner dollar som arbetar för 1:a och 2:andra fördraget. Bla aktiva nu i Texas, där en viss Soros också finns med sitt superpac för att göra delstaten blå.
Som sagt, det är så här amerikansk politik fungerar. Trump har fler finansiärer än Musk.
Han har fortfarande inte begärt en tjänst som Musk har gjort för att sen få styra i politiken.

Vad det beträffar super PAC så delade Trump ut frhetsmedaljen till den som är största sponsorn, dvs Adelsohn.
Säger en hel del om att Trump premierar de som ger honom miljoner, narcissist som han är.
Citat:
Vilken roll har Trump lovat Musk i sin kabinett? Bara undrar.
Han ska rodda runt inom Trump-administrationen och säga upp federala tjänstemän.

Moms of Liberty, som har samröre med högerextrema Proud Boys, som Trump vill benåda - har varit delaktiga i project 2025 (förutom 140 av Trumps tidigare medarbetare) och de försöker infiltrera skolan redan och har idel skandaler kring sig.
Trump ska plocka ner utbildningsdepartementet har han tänkt sig.
Citat:
Vad gjorde hon på ett katolskt sjukhus? Inte undra på att det blev problem lol. Som sagt, att tro att kvinnor dör för att de inte har råd med en bussbiljett är inte grundat i verkligheten.
Håll nu käften ditt nonchalanta åbäke. Vi diskuterar att kvinnor riskerar dö och dött.
Det handlar inte om buss. Det är för fan kvinnor som blöder.
Det sjukhuset var närmast liggande hennes boende och stad med akutsjukvård - men de vägrade henne vård och sa att hon skulle vidare i helikopter för annars skulle hon dö.
Hon hade inte försäkring som täckte den kostnaden så hennes man körde henne till nästa och hon var illa däran på op.
Katolska sjukhuset har åkt på en stämning.
Citat:
Trump fjäskar inte för Proud Boys. Detta har fakta granskats i leda. Bara kolla upp vad han sade.
Trump fjäskar för Proud Boys och det finns oändligt med kopplingar - även om du leker fact check.
Citat:
De dödsfall som uppstått beror inte på Trumps politik, utan handlar om att läkare givit ut fel medicin. De olyckliga läkarmisstagen hade skett även under Roe v Wade. Jag är ledsen att säga det. Demokraterna kan inte heller göra något åt Roe v Wade i detta nu. De får vänta på domare i högsta domstolen trillar av pin. Men yes, regionalt alla dagar i veckan. Jag tror på det. Jag brukar ha rätt
.
Fel medicin?
Ska Dr Dolittle sätta sig in i fallen snarare och inse att det inte ens rör läkemedel.
Du är ju helt miffo då det snarare gäller sepsis.
Citat:
Håll val i de annekterade områdena om deras suveränitet är ett sätt att göra det på. Väst kan övervaka valen. Jag tror att folk hade blivit förvånande över valresultaten. Sedan, visst be Ukraina ge upp vissa områden men ge dem istället ett EU/NATO-medlemskap. Det hade varit till större gagn för det korrupta Ukraina mer än någon landmassa.
Men inget gott sker om man inte lyfter på telefonen, tyvärr.
Haha!
Ring Putin.

Sno en bit land här och där och låt dem rösta.
Ok, det går till Ukraina. Det tror du Putin är nöjd med?
Det går inte till Ukraina. Well, när han till slut stulit mer så finns det inget att rösta om.

Ge bort landområden till Nato blir han nog ännu mer benägen att bevilja.
Även Ukraina..
Citat:
Man får tänka lite utanför boxen här.
Låt hellre bli. Eller rättare sagt bespara mig.
Senast redigerad av develi 2024-10-13 kl. 03:33.
Citera
2024-10-13, 03:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Haha, då har jag missat något. Att det orangea mästerverket skulle vilja dra in licensen för media är som sagt bara trams.
Trump:
"CBS should lose its license, and it should be bid out to the Highest Bidder, as should all other Broadcast Licenses, because they are just as corrupt as CBS—and maybe even WORSE!"

Samma sak har DeSantis försökt sig på (ang reklam) och fått samma repressalier av FCC.
Citera
2024-10-13, 03:57
Medlem
Citat:
Han har fortfarande inte begärt en tjänst som Musk har gjort för att sen få styra i politiken.

Vad det beträffar super PAC så delade Trump ut frhetsmedaljen till den som är största sponsorn, dvs Adelsohn.
Säger en hel del om att Trump premierar de som ger honom miljoner, narcissist som han är.

Han ska rodda runt inom Trump-administrationen och säga upp federala tjänstemän.

Faktum är att demokraterna får in mest pengar via superPACS. När ska du börja granska ditt egna parti? Du reagerar på Trump och målar upp honom som korrupt utan att förstå att demokraterna är en än större spelare i samma spel. Rätt underhållande

Citat:
Moms of Liberty, som har samröre med högerextrema Proud Boys, som Trump vill benåda - har varit delaktiga i project 2025 (förutom 140 av Trumps tidigare medarbetare) och de försöker infiltrera skolan redan och har idel skandaler kring sig.
Trump ska plocka ner utbildningsdepartementet har han tänkt sig.

Nej, Trump kommer inte lägga ned utbildningsdepartmentet.. Moms of Liberty? Töntigaste namnet på länge. Du tror på riktigt att dessa har någon makt? Höna av en fjäder personifierat!

Citat:
Håll nu käften ditt nonchalanta åbäke. Vi diskuterar att kvinnor riskerar dö och dött.
Det handlar inte om buss. Det är för fan kvinnor som blöder.
Det sjukhuset var närmast liggande hennes boende och stad med akutsjukvård - men de vägrade henne vård och sa att hon skulle vidare i helikopter för annars skulle hon dö.
Hon hade inte försäkring som täckte den kostnaden så hennes man körde henne till nästa och hon var illa däran på op.
Katolska sjukhuset har åkt på en stämning.

Nu skedde denna incident du pratar om i USAs kanske mest liberala stat, som styrs av en demokrat, nämligen Kalifornien. Håller med om att det är för jävligt att det finns ett katolskt sjukhus till att börja med. Men det har inget med Trump att göra. Det är demokraternas fel. Demokraterna ansvarar för sjukvården i delstaten du nämner.

Citat:
Trump fjäskar för Proud Boys och det finns oändligt med kopplingar - även om du leker fact check.
.
Höna av en fjäder. Låt oss tala rysskopplingar istället. Fake news, det vet alla.

Citat:
Fel medicin?
Ska Dr Dolittle sätta sig in i fallen snarare och inse att det inte ens rör läkemedel.
Du är ju helt miffo då det snarare gäller sepsis.

Förstår fortfarande inte vad dessa dödsfall har med Trumps politik att göra. Största anledningen till dödsfallen är att de har litat på mifepristone och misoprostol ska göra allt jobb, utan att faktiskt se till att all fostervävnad är borttagen, vilket lett till septisk chock. Det är ett grovt tjänstefel men har inget med Trump att göra.

Citat:
Haha!
Ring Putin.

Sno en bit land här och där och låt dem rösta.
Ok, det går till Ukraina. Det tror du Putin är nöjd med?
Det går inte till Ukraina. Well, när han till slut stulit mer så finns det inget att rösta om.

Ge bort landområden till Nato blir han nog ännu mer benägen att bevilja.
Även Ukraina..

Låt hellre bli. Eller rättare sagt bespara mig.

Inga ockuperade landområden ska ges till NATO lol. Men att hota med medlemskap är ett starkt kort som den välvillige hade spelat med för att få Putin till förhandlingsbordet.

Demokraterna står upp för Ukraina men låter inte landet gå med i NATO och EU förbjuder dem att gå med i deras union. Men landet ska likväl försvaras till vilket pris som helst. Ser du inte hur fegt och ologiskt förhållningssättet är? Kriga på du ...

Som sagt, jag väljer den kandidat som ger oss alternativ.
Senast redigerad av Kassmachin 2024-10-13 kl. 04:03.
Citera
2024-10-13, 04:01
Medlem
Citat:
Trump:
"CBS should lose its license, and it should be bid out to the Highest Bidder, as should all other Broadcast Licenses, because they are just as corrupt as CBS—and maybe even WORSE!"

Samma sak har DeSantis försökt sig på (ang reklam) och fått samma repressalier av FCC.

Ja visst ... dessa två herrar är jätte farliga. Får hoppas demokraterna inte ändrar 2nd amendment så att amerikanerna kan försvara sig själva mot högerns vanvettiga aggressioner.
Citera
2024-10-13, 04:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja visst ... dessa två herrar är jätte farliga. Får hoppas demokraterna inte ändrar 2nd amendment så att amerikanerna kan försvara sig själva mot högerns vanvettiga aggressioner.
Ja, de kan faktiskt vara det.

Historien är tydlig att diktatorer går ut tidigt för att ta kontroll över media - för att censurera information som är ogynnsam för deras skull.

Sen finns det en drypande ironi i det hela:

Att det gapas om cancelkultur - när det är Trump himself och hans Copycat DeSantis som står för den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in