2024-10-13, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nu hittar du på igen. Trump är en motreaktion mot de antidemokratiska åsikter man har inom vänsterliberalismen om att man inte får kritisera vissa åsikter. Det är som Machiavelli sa, förtrycker eliten folket, så för folket fram en ledare som förtrycker eliten. Trump är det enda alternativet för den andra sidan, han går inte att cancellera, för allt rinner av honom. Vilken annan högerkandidat som helst hade man lyckat tysta. Men det går inte med Trump. Därför är han den ena alternativet för den sidan.

Trump är en bortskämd miljardärsson som aldrig har gjort ett hederligt handtag i hela sitt liv. Han är dömd för brott och har begått många många fler som han inte är dömd för, och då menar jag brott som är brott också moraliskt. Han har t.ex. vräkt flera tusen vanliga knegare för att kunna uppföra skyskrapor i New York. Han låter som en halvidiot när han talar. Han har kallat stupade amerikanska soldater för "losers", vilket jag förvisso också tycker att de är, men jag är anarkist och anser att alla som frivilligt offrar sig för staten är lurade idioter, medan Trump har varit och återigen vill bli ledare för jordens mäktigaste stat och alltså inte borde ha sådana åsikter. Att någon röstar på honom som något slags protest visar bara hur dumma i huvudet de flesta människor faktiskt är. Hans anhängare är bara kanonmat för honom.
Citera
2024-10-13, 01:55
Medlem
CUNextTuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT?
Hur blind är du om du inte kan förstå avskyn mot Trump?

Han är kriminell, borde inte det räcka? Han har bl a begått skattebrott, iscensatt en statskupp baserat på bevisade lögner, och dessutom anses det fastställt att han har utfört minst en våldtäkt.

Utöver det ljuger han ständigt för att utvinna egna fördelar. Han skryter konstant om sin egen förträfflighet och menar att han är bäst på allt. Han hävdar ideligen att ingenting någonsin är hans fel. Han projicerar, gaslightar och anklagar ogrundat andra för saker han själv gör. Han utmålar alltid sig själv som ett offer. Han ser upp till ohotad makt (dvs despoter i diktaturer). Han hyser agg och förmedlar förtäckta hot mot människor som motsätter sig honom eller som han anser på annat sätt har svikit honom. Han yttrar sig konstant på ett fientligt och kränkande sätt gentemot andra människor och samhällsgrupper (i synnerhet kvinnor, invandrare, funktionshindrade, etc) och är ett genuint hot mot dessa gruppers rättigheter. Han bryr sig inte om någon annan än sig själv, så pass att han t o m är villig att offra sitt land för sin egen vinnings skull.

Men inte minst är det alarmerande hur lätt han faller för smicker. Innerst inne är han en svag, osäker man i ständigt behov av validering och beundran, vilket är en oerhört farlig egenskap hos en president. Det är så fientliga makter vinner över honom. De känner till hans svagheter och agerar därefter. Ingen mentalt frisk människa tycker att diktatorer är beundransvärda. Men det gör Trump. Fundera på varför det är så.

En malign narcissist hör inte hemma på presidentposten i världens största demokrati. Punkt.
Citera
2024-10-13, 01:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uffe200
Jag säger det återigen det handlar inte om Trump. Maga är ett sätt för vårt folk. Vita germaner att ta tillbaka makten USA. Analedningen till att du inte gillar honom är att du är en parasit i Europa och inte gillar attt vi ska sla slänga ut din familj likt Trump kommer gör med Tahitier. Ses dig i spegeln. I ditt hemland din fula apa.
Vita germaner?

Hur skulle ni (vilka nu det är) kunna slänga ut mig/min familj - om jag är så ursvensk att de flesta nynazister skulle vilja runka till min stamtavla ner till 1500-talet?
Om nu inte en förgrening in i Finland långt bak i tiden diskvalificerar mig?
Citera
2024-10-13, 02:01
Medlem
Mycket av förälskelsen till Trump mycket bygger på hatet till den andra "Kamala-woke-sidan".

Det ena utesluter inte det andra. Man kan hata båda sidor.

Men ser man det objektivt, han narcisistiska sidor, att han suger av Putin, så är det svårt att inte ogilla Trump.
Citera
2024-10-13, 02:01
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag har inte heller förstått det här med hatet mot Trump. Han är så uppenbart patologiskt narcissistisk att jag inte kan undgå att tycka synd om honom och hans närmaste som får leva med skammen.
Patologiska narcissister är för det mesta stolta över att vara patologiska narcissister.

Personer i hans närhet är enbart hans barn och syskon vid det här laget. Resten är antingen frånskilda eller döda. Och så troféfrun Melania, förstås.

Jag kan inte heller säga att jag hatar honom. Jag förundras över hur han fungerar och hur han inte tycks vara medveten om att hans beteende är sjukt.
Citera
2024-10-13, 02:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Du är en svartskalle som inte hör hemma i Europa och absolut inte Norden. Det finaste vi har. Du skall deporteras hem. Där du kan kan sprida din orm-skit som inte påverkar oss.
Hahaha!

Du gjorde ett antagande och det sket sig med bred marginal.

Men kan den självutnämnda rasbiologen säga mig om förgreningen in i Finland inte skadar den snövita genen jag bär?

Vilket psyko du är, inte undra på att ni självupphöjda "vita germaner" riskerar att dö ut. Ingen vill väl ligga med dig.

Maga är inte renodlade rassar och nassar men att sådana attraheras av Trump - för nå makten är ett faktum.
Maga parasiterar på GOP och pajasar som dig parasiterar på Maga.

Så GOP behöver lösgöra sig, de har blivit besmittade av bruna stövlar.
Citera
2024-10-13, 02:11
Medlem
Man kan tycka vad man vill om Trump men ett stort men till alla media lobotomerade apor här är att han startade inga krig. Jag tycker att han är knäpp absolut och tycker att Tulsi varit bättre kanske. Men min släkting som bor i USA säger att det är skit nu men när Trump styrde så var det 100 ggr bättre. Men gillar ni krig och tycker det är något fint att många får dö för att några tjänar pengar på det. Jag dömer ingen men kolla fakta kanske och försök att förstå.
Citera
2024-10-13, 02:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag läser dina inlägg, se det som att jag respekterar dig personligen. Använd den kunskapen i ditt hemland turkiet eller nåt annat land låååångt ifrån Europa. I Sverige är din folk inte välkommet gumman.
Dear uffe. Du kan liksom inte fösa iväg en ätt som varit i Sverige så långt kyrkböckerna når.

Ska du attrahera renodlat så kan du inte skicka ursvenskar som mig till Turkiet.
Erdogan är inget alternativ för mig. Jag gillar inte honom heller.
Han vurmar om Hamas.

PS. På svenska heter det inte "din folk".
Senast redigerad av develi 2024-10-13 kl. 02:19.
Citera
2024-10-13, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
För att han är en lögnare, kriminell och en idiot helt enkelt
Starkt argument, verkligen. Han är som 90% av alla andra politiker med andra ord.

Svensken är så lättpåverkad. Bara i Sverige det här hatet mot DJT finns, mkt pga Aftonbladets vinklingar. Läs lite amerikanska nyhetssiter om vad DJT genomfört i USA.
Citera
2024-10-13, 02:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CUNextTuesday
Hur blind är du om du inte kan förstå avskyn mot Trump?

Han är kriminell, borde inte det räcka? Han har bl a begått skattebrott, iscensatt en statskupp baserat på bevisade lögner, och dessutom anses det fastställt att han har utfört minst en våldtäkt.

Utöver det ljuger han ständigt för att utvinna egna fördelar. Han skryter konstant om sin egen förträfflighet och menar att han är bäst på allt. Han hävdar ideligen att ingenting någonsin är hans fel. Han projicerar, gaslightar och anklagar ogrundat andra för saker han själv gör. Han utmålar alltid sig själv som ett offer. Han ser upp till ohotad makt (dvs despoter i diktaturer). Han hyser agg och förmedlar förtäckta hot mot människor som motsätter sig honom eller som han anser på annat sätt har svikit honom. Han yttrar sig konstant på ett fientligt och kränkande sätt gentemot andra människor och samhällsgrupper (i synnerhet kvinnor, invandrare, funktionshindrade, etc) och är ett genuint hot mot dessa gruppers rättigheter. Han bryr sig inte om någon annan än sig själv, så pass att han t o m är villig att offra sitt land för sin egen vinnings skull.

Men inte minst är det alarmerande hur lätt han faller för smicker. Innerst inne är han en svag, osäker man i ständigt behov av validering och beundran, vilket är en oerhört farlig egenskap hos en president. Det är så fientliga makter vinner över honom. De känner till hans svagheter och agerar därefter. Ingen mentalt frisk människa tycker att diktatorer är beundransvärda. Men det gör Trump. Fundera på varför det är så.

En malign narcissist hör inte hemma på presidentposten i världens största demokrati. Punkt.
Jag har på 26/27 sidor inte fått ett enda logiskt svar om skälet bakom det här hatet mot DJT. Annat än en massa inlägg om att han är ett rövhål, en galning, farlig, narcissist, kriminell också vidare.

Trump är inte kriminell, allt detta är bara iscensatt av Demokraterna och övriga motståndare.

Så du påstår alltså Trump är den enda politikern som ljuger? Haha.
Citera
2024-10-13, 02:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Att Sverige är bäst är för att vi är etniskt homogena, och det funkar eftersom vi är det bästa folket på den här planeten. Du kommer som tiggare till oss. Och jag är rasist, en snäll rasist som vill att du skall bygga ditt hemland och inte bete dig som en råtta i vårt land. Flytta hem och bygg nu zigenare.
Men jag har aldrig kommit hit serru. Jag har ingen invandrare i släkten men hade inte haft nåt problem med det.
Ska jag till Rumänien nu istället för Turkiet?

Om du vurmar om The Great replacement theory och är rädd för att utrotas (problemet är nog snarare att få vill ligga med nazister..) så kan du inte skicka iväg svenska kvinnor.

Så GOP behöver få bort parasiterna Maga i partiet.
För att nästa hög parasiter, white inbillad supremacy invaderar Maga och suktar efter makten.
Citera
2024-10-13, 02:34
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Trump är inte kriminell, allt detta är bara iscensatt av Demokraterna och övriga motståndare.
Han är så sjukt kriminell att man t.o.m. har skrivit en guide för att kunna hänga med. Åsna.
The Cases Against Trump: A Guide
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in