Citat:
Ursprungligen postat av
Kassmachin
Som sagt. Han har inte hotat med indragen licens om han blir president, utan sagt att de bör få indragen licens. Till skillnad från dig gråter jag inte över att ett aktie-miljardimperium får sig en känga. Jag kan hålla med Trump. CBS och Paramount Company som äger kanalen bör defintivit börja sträva efter att ge objektiva nyheter. Inget kontroversiellt.
Lägg ner dina ytterst pinsamma försök. Det var bland det sämsta jag läst.
Det Trump gör, veckor innan val, är att hota om att dra in licens för media.
Det Trump kommer att ha, efter valet och om president, är samma skeva inställning.
Det Trump gör är att förhäva sig på yttrandefriheten och fick skarp kritik av FCC.
Nåt som han ständigt anklagar Harris för.
HAN är således den som hotar om att begränsa yttrandefriheten. Nåt han givetvis inte kommer klara av heller Btw hur mycket hybris han än har.
Citat:
Vad bekräftar det menar du? lol. Musk i intervjun vill starta en myndighet för att granska andra myndigheters slöseri med skattebetalarnas pengar. Grym ide! Borde vi ha i Sverige. Ge mig en bra ide som Soros har?
Vad har Soros med det hela att göra?
Han har inte betalat miljonbelopp och begärt en tjänst.
Musk har däremot köpt sig en plats hos Trump. Så pengar som Trump behöver var villkorade.
Citat:
Självklart är det så. Precis som med alla andra kändisar som tar ställning för en kandidat och postar länkar till registrering på sina sociala medier. Där lutar det ju som vi alla vet demokratiskt. Sen återigen. Återge sanningen som den är.
Har nån försökt köpa folk tidigare för 47 dollar?
Det är exakt vad han gör även om det inte är nån direktlänk.
Citat:
Men nu bestämmer du vem som är dåre och inte. Med medicinska framsteg följer såklart möjligheter att rädda foster allt tidigare. Jag vill inte att någon byråkrat i Washington tar beslut över kvinnors kroppar, utan jag tycker det är mycket bättre att den debatten sker på lokal nivå. Läkarna där på det lokala sjukhuset vet bäst. Och nej, ingenting är statiskt. En galning kan absolut förbjuda abort på statlig nivå och det kan gå fort.
Har ingenting med saken att göra, dvs om forskning går framåt.
Heartbeat bill handlar om v 6 och du är uppenbart dåligt insatt i ämnet men försöker mässa. Att sen döpa embryo till bebisar visar väl att vissa kristna har en skruv lös inom politiken (Alabama).
Läkarna på det lokala sjukhuset vet uppenbart inte bäst. Ett katolskt sjukhus vägrade nyss en kvinna som störtblödde vård vid missfall.
Hon fick en hink och handdukar med sig i bilen och var livrädd för att dö för att ta sig till nästa.
Citat:
Som sagt, ditt ingångsvärde är förkasligt. Du anser att det är fel att släppa in "högerextrema in i värmen". Frågar du mig så har alla rätt till sin åsikt. Visar bara det jag sagt från filmruta ett, du är idelogiskt lagd. Du vill inte ha en debatt.
Jag är VÄLDIGT ideologiskt lagd när det kommer till högerextremism. Jag är nämligen helt anti.
På Trumps rally för drygt 10 dagar sen stod Patriot front och vevade med skyltar.
White supremacy.
Trump fjäskar för Proud Boys och skandalerna moms for Liberty som har koppling till dito.
Musk har som sagt välkomnat dem tillbaka.
Dårarna har ett existensberättigande men att omhulda förintelseförnekare (Tucker) som Vance följer på X är far beyond.
Det är att beblanda sig med skiten och vara gränslös.
Citat:
"Kvinnor dör nu". Som sagt, du är religiös i din världsbild. Upprepar mantran du hört på annat håll. Fler kvinnor har dött i abort de senaste två åren, men det har ett direkt samband med att det också skett fler aborter de senaste två åren. Det har dock inte ännu gått tillräckligt lång tid för att säkert vetenskapligt kunna fastlå något huruvida rivandet av lagen varit skadlig eller inte. Fattiga drabbas oavsett om det är restriktiva eller liberala abortlagar. Vad har dina idoler i Vita Huset gjort för att göra sjukvården billigare? Snacka om att lägga fokus på fel saker. Om du tror att Roe V Wade kommer rädda kvinnor så är du bra naiv. Aborter kostar även fast staten har kontroll över frågan och kvinnor kommer fortsätta dö.
Abortfrågan är mycket stor i usa så jag lär knappast ha fel fokus.
Jag kan knappast vara religiös som ateist.
Nej, det har inte med flera aborter att göra att kvinnor dör. Övervägande aborter är medicinska och utan komplikationer.
Det är övriga aborter via restriktioner som gör att kvinnor dör pga av att Roe v Wade hävdes.
Kvinnor riskerar dö då de inte har råd att ta sig till andra delstater.
Så nej. Det är inte samma kostnader.
Citat:
Ang Ryssland. Som sagt, lösningen ligger i att västvärlden ska presentera alternativ på lösningar som kan leda till fred. Det sätter press på Putin inför det ryska folket. Lösningen för fred ligger in i att vägra prata i telefon med den onde Putin. Trump erbjuder åtminstone lite alternativ. Med demokraterna vet vi hur det slutar. Mer krig. Inte br
Vad erbjuder Trump för alternativ om han kör propaganda om att lösa kriget på ett dygn?
Det enda som vore en lösning inom den tidsramen är att överlämna annekterade områden och spela Putin i händerna.
Översänder en annan sorts förnekelse. Fem ggr utan svar om han ansåg det var röstfusk och en horribel svada för att dölja.
https://x.com/nytimes/status/1844780031945457898?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1844780031945457898%7Ctwgr% 5E2883e178eca3abae11c5ef5a6d32e0147a7dafd5%7Ctwcon %5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.commondreams.o rg%2Fnews%2Fjd-vance-on-trump-2020