Citat:
Ursprungligen postat av
Kassmachin
Han har inte sagt att när han är president så ska han ta bort deras licens. Återigen, ni tolkar in saker som inte finns där. Om vi ska ägna åt oss pajkastning så finns det gott om exempel på demokrater som gått hårt åt FOX eller för den delen Twitter. Vänstern försöker de facto censorera Twitter. i detta nu.
Vilka vi?
Jag hänvisar till den kritik han fick av FCC - att HAN istället varnades att han med sina hot om indragen licens inte höll sig inom ramen för 1st amendment.
Han sköt sig själv i foten.
Citat:
Vi spekulerar. Sanningen är att varken du eller jag vet vad Musks intentioner är. Men på vilket sätt är han värre än finansiärer eller superpacs som ligger bakom demokraterna menar du? Jag är alltid för transparens, killen smusslar inte med vad han gör åtminstone. Jag kan inte säga samma sak om andra sidan.
Det vet vi visst. Det framgick i den sk intervjun Musk hade på X med Trump.
Musk lyfte frågan, Trump kunde tänka sig att han ingick i hans stab.
Senare tog Trump upp det igen och gjorde en bekräftelse.
Citat:
Angående 47 dollar. Fake news igen. Han erbjöd inte 47 dollar för varje trumpröst, utan 47 dollar för underteckna en petition för 1:a och 2:a tillägget.
Ja, precis. Och du tror inte det är röstfiske?
Hahaha!
Jag skrev däremot inte att han la in en direktlänk till voters.
Citat:
Jag är med dig i abortfrågan. Men håller inte med dig om lösningen. Mycket bättre att varje delstat får avgöra. Om den frågan är på statsnivå så kan det ju antingen bli totalförbud eller total öppenhet. Genom att lägga frågan på delstatsnivå så säkerhetsställer man ingen enskild galning kan styra i frågan. Trumps hållning i frågan säkerhetsställer en viktig demokratisk princip.
Bullshit. När kvinnor dör i sepsis pga korkade heartbeat Bill, när de måste fly delstater för att överleva - så har det skett försämringar.
Det drabbar främst de som inte har råd.
Trump har öht inte säkerställt nån demokrati via att förstöra Roe v Wade.
Det fanns redan regelverk via Roe v Wade och ingen galning har agerat på över 50 år och ställt till det.
Nu har däremot en galning ställt til det via att låta kristna galningar orera fritt i delstater så att kvinnor dör eller får reproduktion skadad.
Citat:
Jag har redan vunnit diskussionen.
Jävlar så imbecill om du ser debatter som tävling.
Citat:
Du famlar och blåser upp skitsaker eller rena felaktigheter till fakta.
Vilken felaktighet?
Kvinnor dör nu.
Trump har överskridit befogenheter ang yttrandefriheten.
Musk sänder högerextrema tillbaka in i värmen och sprider konspirationer för att få Trump på tronen.
Att han sponsrat Trump med enorma summor, uppenbart öronmärkta, är ett faktum.
Vance är antiNato och bryr sig inte om Ukraina enligt sina mail och kommentarer.
Trump har hybris och ska få fred på 24 timmar.
Enbart att åtlyta Putin skulle kunna vara inom den tidsspegeln.