Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nähä?
Vilket öht inte berör det jag skrev om.
Trump hotade med ang att ta ifrån dem licens för att det inte föll hans narcissistiska hjärna i smaken.
Han har inte sagt att när han är president så ska han ta bort deras licens. Återigen, ni tolkar in saker som inte finns där. Om vi ska ägna åt oss pajkastning så finns det gott om exempel på demokrater som gått hårt åt FOX eller för den delen Twitter. Vänstern försöker de facto censorera Twitter. i detta nu.
Citat:
Jag fokuserar inte på Musks personliga sida.
Isåfall hade jag diskuterat om det är Asperger som gjorde att han hoppade runt som en socialt inkompetent groda i Butler.
Jag fokuserar däremot på Musk eftersom han köpt upp Trump med mångmiljonbelopp.
Att han förefaller vara helt besatt av Trump och MAGA och har fått ett nytt särintresse.
Att han köpt sig en tjänst om Trump kommer till makten. Pengarna är således öronmärkta.
Att han röstfiskar via att erbjuda pengar (47$) till potentiella Trumpröstare.
Att han för aggressiv Trumpkampanj på X vilket inkluderar konspirationer (guess what..styra väder..).
Att då ens diskutera konspirationsteorier om deep state som ett pyrande sublimt hot är rent skrattretande med så mycket styrning från världens rikaste man.
Vi spekulerar. Sanningen är att varken du eller jag vet vad Musks intentioner är. Men på vilket sätt är han värre än finansiärer eller superpacs som ligger bakom demokraterna menar du? Jag är alltid för transparens, killen smusslar inte med vad han gör åtminstone. Jag kan inte säga samma sak om andra sidan.
Angående 47 dollar. Fake news igen. Han erbjöd inte 47 dollar för varje trumpröst, utan 47 dollar för underteckna en petition för 1:a och 2:a tillägget.
Citat:
Det hotar kvinnors liv skrev jag.
Det är problemet. Att kvinnor dött, att flera kvinnor varit väldigt nära att dö pga att Trump fört ner det på delstatsnivå och politiker gjort förbud eller grova restriktioner.
Dina patetiska lektioner om hur domare tillsätts ignoreras helt - eftersom jag snarare beskrev en processgång om vad som skett.
Jag är med dig i abortfrågan. Men håller inte med dig om lösningen. Mycket bättre att varje delstat får avgöra. Om den frågan är på statsnivå så kan det ju antingen bli totalförbud eller total öppenhet. Genom att lägga frågan på delstatsnivå så säkerhetsställer man ingen enskild galning kan styra i frågan. Trumps hållning i frågan säkerhetsställer en viktig demokratisk princip.
Ang högsta domstolen. Inte jag som tog upp det. Jag förstår inte vad du far efter här dock. Självklart tillsätter högern republikanska domare och demokraterna vice versa.
Citat:
Melodrama som en fjollig kärring lönar inte, det indikerar mer att du börjar tappa mark i diskussionen.
Jag har redan vunnit diskussionen. Du famlar och blåser upp skitsaker eller rena felaktigheter till fakta. Det visar på en subjektivitet som är skev. Luta dig tillbaka och granska den information du tagit in åtminstone en gång till så blir det nog bättre.
Citat:
Hahaha!
Det beror väl för fan på när det uppdagades el när stämning sker.
Han borde ha hållit kuken i styr snarare och gett fan i att försöka mörka.
... och ang övrigt har han (hans advokater) lyckats förhala via att överklaga så det kastas fram och tillbaka och är framskjutet till efter valet.
Det finns en ambivalens i det hela, för om det sker före valet kommer det garanterat ha gapats om valpåverkan.
Så situationen är ur ett perspektiv patologisk och han borde aldrig ha kandiderat för GOP enligt mig under pågående omständigheter.
Jag tycker det är märkligt att åtalen kommer under pågående valrörelse. Man hade kunnat ta detta för flera år sedan. Sedan finns det kandidater och presidenter som gjort betydligt värre saker utan att behöva möta rätten. Inte minst Nixon men även Clinton.
Citat:
Han har ingen aning vad du frågar om.
Om gubben kommer till makten, benådar dömda högerextremister och försöker undkomma straff är det riktigt illa.
Han kommer således kunna missbruka rollen som president till egen fördel.
Troligen försöka få åtal hävda.
Spekulationer. Du har ingen aning.
Citat:
Som sagt. Det lönar inte med melodrama och överdrifter.
Jag är dock bekymrad om en såpass labil och störd person återkommer till makten relaterat till hur han resonerat nyss ang Iran och kärnvapen. Ang hur han (och framförallt Vance) resonerar ang Nato och även Ukraina.
Att han tror sig vara KGBFF med Putin
Håller inte med dig. Kommunikation är att föredra framför isolationspolitik som demokraterna förespråkar. Det är farligt på riktigt. Sen någonstans. hur såg världen ut under Trump kontra Biden/Kamala. Någonstans får vi också lita på våra ögon.