2024-10-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det tror inte jag. Jag tror han är ganska så förbannad över att Jocke försökte ta hans barn ifrån honom och få henne placerad på fosterhem -- utöver det finns ju också ilskan över den skit som Jocke offentligt öser över deras mamma.
De andra två är bara tomtar i Jockes följe.
Det är vad jag tror.

Du har 100% rätt i en sak här. Att chrippa är arg över att Jocke försökte ta barnet.

Men vet inte vad du menar med att han är förbannad över att kasta skit på morsan.

Hur kommer det sig att han inte tog Jackes parti för flera år sen ?
Men nu när jacke acceptera det. Då kastas han iväg.

Vad är det som gjort att han har hängt med jocke under så långtid ?
Citera
2024-10-12, 18:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Du har 100% rätt i en sak här. Att chrippa är arg över att Jocke försökte ta barnet.

Men vet inte vad du menar med att han är förbannad över att kasta skit på morsan.

Hur kommer det sig att han inte tog Jackes parti för flera år sen ?
Men nu när jacke acceptera det. Då kastas han iväg.

Vad är det som gjort att han har hängt med jocke under så långtid ?
Han tog ju parti för mamman (Jacke) för flera år sedan - sen blev han sams med Jocke, Jacke blev inte det.
Sista året har ju smutskastandet mot mamman aktualiserats igen, inte bara i form av dokumentären utan också genom TV-program, poddar och att Jocke släppt loss hundarna på socpappren.
Samtidigt har ju Jocke dessutom attackerat Chrippa när han inte lyder och gör som Jocke säger - och i det har Jocke använt barnet som vapen mot Chrippa - så han ilska nu är ju inte så konstig.
Jag uppfattar inte att Chrippa kastat iväg Jacke - tvärtom uttrycker han att han älskar sin bror - utan att det är Jacke som valt sida.
Att det kan vara svårt ha kontakt samtidigt som Jacke umgås med Jocke är ju inte konstigt när man vet hur Jocke använder människor för sina egna syften.
Citera
2024-10-12, 19:22
Medlem
Citat:
Han tog ju parti för mamman (Jacke) för flera år sedan - sen blev han sams med Jocke, Jacke blev inte det.
Sista året har ju smutskastandet mot mamman aktualiserats igen, inte bara i form av dokumentären utan också genom TV-program, poddar och att Jocke släppt loss hundarna på socpappren.
Samtidigt har ju Jocke dessutom attackerat Chrippa när han inte lyder och gör som Jocke säger - och i det har Jocke använt barnet som vapen mot Chrippa - så han ilska nu är ju inte så konstig.
Jag uppfattar inte att Chrippa kastat iväg Jacke - tvärtom uttrycker han att han älskar sin bror - utan att det är Jacke som valt sida.
Att det kan vara svårt ha kontakt samtidigt som Jacke umgås med Jocke är ju inte konstigt när man vet hur Jocke använder människor för sina egna syften.

Att sitta live och smutskasta sin bror på det sätt är vidrigt.
Jacke har inte valt sida ?

När Jacke skaffa sin tjej J. Så valde Chripa att få bort henne av olika anledningar.

Jacke försökte samma med Linnea när anmälan kom på Chrippa. Då han verkligen ville försvara sin bror enligt mig. Jacke valde troligen att ta hjälp av Jocke mfl för att få information. Sen gick chrippa och knu Julia och fria sen gick han tbx till Linnea igen. Sen dra till Barcelona. Då anmälan fortfarande låg kvar mot C.

Anmälan drogs tillbaka. Chrippa svängde flera gånger. Chrippa snacka skit om Jacke på lives osv.
Men men.
Dessa diskussioner här inne leder inte till några bevis. Alla får tycka olika i detta drama.
Återstår att se vad som händer 2025.
Citera
2024-10-12, 19:25
Avslutad
Citat:

Att använda sitt barn som vapen är han otroligt bra på själv.
Barnet fungerar mer som en sak som man kan använda emot människor.

En sak är säker Jocke kommer inte förminska Jacke så som Chrippa gjort i alla år, skönt att Jacke har kommit till insikt.
Citera
2024-10-12, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det är faktiskt otroligt nedsättande mot henne! Men han bidrar inte med pengar till henne eftersom han inte betalar skatt.

Helt riktigt, kommer ihåg när han satt och nedvärdera alla som inte jobbar eller lever på bidrag men även då levde hans mamma på bidrag.
Citera
2024-10-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123

En sak är säker Jocke kommer inte förminska Jacke så som Chrippa gjort i alla år, skönt att Jacke har kommit till insikt.

Jag TROR även att Jacke har varit rädd för Chrippas våld. Hot om han inte göt si och så.
Droger har varit livet för båda dom under längre perioder. När jacke ville försöka sluta. Då fanns dt ingen stöttning utan tjat om att hänga med på fester med mm.

Det är för mycket som talar emot chrippa.
Citera
2024-10-12, 19:33
Medlem
FarliKorvs avatar
Kommer ihåg sommaren 2018, då slog Chrippa nästan ihjäl en människa.
Citera
2024-10-12, 19:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123

Nej, han använder inte barnet som vapen - hur menar du att han gör det?

Så länge Jacke håller sig i skinnet och inte går emot Jocke så lär nog inte Jocke göra något.

Citat:
Jag TROR även att Jacke har varit rädd för Chrippas våld. Hot om han inte göt si och så.
Droger har varit livet för båda dom under längre perioder. När jacke ville försöka sluta. Då fanns dt ingen stöttning utan tjat om att hänga med på fester med mm.

Vad baserar du det på?
Jacke har ju inte ens antytt något åt det hållet.
Citera
2024-10-12, 19:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Kommer ihåg sommaren 2018, då slog Chrippa nästan ihjäl en människa.
Knappast, han har ingen dom på grov misshandel.
Citera
2024-10-12, 19:43
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Va då knappast, blir man dömd för allt man gör här i livet?
Citera
2024-10-12, 20:15
Avslutad
Citat:

Ja alla vet ju hur han blir när man går emot honom, Jacke är för snäll och har låtit chrippa styra honom i allt för många år.
Vem tar ens med sin egna bror på partyresor när personen har missbruksproblem.

Det är kul att se att Jocke & Jacke har sån fin relation idag jag är säker på att den kommer växa ännu mer.
Citera
2024-10-12, 21:48
Avslutad
Citat:

Och då har det inte hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in