2024-10-12, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Men vem är det som bestämmer? Presidenten eller diverse trollkonton? Trollkonton kan bara viska medan presidenten kan agera. Jag tycker du belyser Demokraternas svaghet på ett ypperligt sätt, oavsett om Trump är en oborstad tölp eller ej.

Demokraterna går till val på Trumps nackdelar istället för de egna fördelarna. Det, om något, målar upp en skrämmande framtidsvision med tanke på alla skurkstater som vässar knivarna i nuläget.

De gör de ju knappast. De driver sin egen politik vad de vill göra. Det är trump som hela tiden kommer med personangrepp som "demted biden" " crazy joe" . harris har han också förolämpat osakligt. Han klarar inte av att hålla sig på en vuxen nivå och det är väldigt frustrerande. Hans väljare är totalt känslostyrd och han talar väl som de vill ha det.

Men visst i en demokrati kan man inte låsa in någon hur som helst. I vissa fall en svaghet. Trump är en mycket farlig man för demokrati, mänskliga rättigheter och annat som vi tar för givet.
Citera
2024-10-12, 14:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Trump är ett hot mot yttrandefriheten. = källa på det?
Trump är ett hot mot demokratin. = källa på det?
Trump är ett hot för världsfreden. = källa på det?
Trumps ekonomi betraktas mer kostsam än Harris. = källa på det?
Trump är en fullblodsnarcissist. = källa på det?
1.
(FB) Vad blir detta valets October Suprise?

2. Hans hovrande åtal om valfusk och Jan 6. Att han vill fria dömda kriminella och rövslickar
högerextremister som Proud Boys.
Ang kärringen som han hyrt ut golfklubben till är hon gift med dömda snuten tillika Proud Boys:
Trump genom åren om Proud Boys:
(FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump

3. Hans senast utspel om Israel om iran.
"Hit the nuclear first, worry about the rest later"

Hans syn på Nato, ihop med Vance, indikerar heller inte att allierat värna om fred.

4. Ekonomer har granskat hans föreslagna ekonomi och är kritiska relaterat till kostnad och inflation.
En av flera källor:
https://www.piie.com/research/piie-charts/2024/trumps-economic-policies-could-stoke-inflation-and-hurt-us-economy

5. Man får vara bra dum att ens ställa frågan angående Trump och grandios subtyp relaterat till narcissism.
Men återkom med följdfrågor om du är på svag mark, det är mitt specialämne....

.
Citera
2024-10-12, 14:22
Medlem
olcadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Lägg av. Hela nätet svämmas över av diskussioner om Woke-ideologin. Tidigare ofta PK-ideologin.
Ja, men att ni använder ordet i varannan mening gör inte att det blir till någon faktiskt ideologi. Det är extremt sällan man ser någon använda ordet som inte är på den politiska högerkanten. Att vara politiskt korrekt är inte heller någon ideologi.
Citera
2024-10-12, 14:22
Medlem
Jag tänkte lägga till en viktig sak angående mitt tidigare inlägg (#110).

Nämligen den amerikanska krigsmaskinen (även känd som det miltärindustriella komplexet), den behöver smörjas med miljarder dollars från amerikanska skattebetalare. Ni förstår, det står privata intressen i långa led med öppna fickor, redo att fylla dem. Och med DJT vid rodret, med sin fredsiver, blir där inte mycket kvar för de korrupta gamarna.
Citera
2024-10-12, 14:27
Bannlyst
Citat:
Onekligen oväntad infallsvinkel på ämnet. Är du säker på att du befinner dig på rätt forum?

Jag vet en libtard när jag hör en. Skit skall ha skit. Prohect 2025 for the win!
Citera
2024-10-12, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Nu ser det ju inte alls ljust ut. Han vann inte ens över Biden förra gången. Lycka till nu liksom när han verkar tappat förståndet.
Inte många vågmästarstater han kommer ha chans i om det fortsätter såhär.
Syftar på människor i USA.
Den som lever får se. Om man inte lyckas avrätta honom lär han ha en god chans att åter titulera sig som President inom kort.
Citera
2024-10-12, 14:32
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Där gick dom bet när bidén blev vald hahaha
Nej men dement gubbe är bara två steg bättre, men bara i mönster med vad de haft som regel, vit gubbe på gränsen till döden. Orange clown med bristande verklighetsuppfattning är mer pinsamt, Trump har verkligen gjort så resten av världen ser USA med andra ögon. Deras status är inte som den var. Många är förtvivlade och eftersom jag bott där många år, sambo med en born and raised och fortfarande äger fastighet där så har jag god insyn.
Citera
2024-10-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
De gör de ju knappast. De driver sin egen politik vad de vill göra. Det är trump som hela tiden kommer med personangrepp som "demted biden" " crazy joe" . harris har han också förolämpat osakligt. Han klarar inte av att hålla sig på en vuxen nivå och det är väldigt frustrerande. Hans väljare är totalt känslostyrd och han talar väl som de vill ha det.

Men visst i en demokrati kan man inte låsa in någon hur som helst. I vissa fall en svaghet. Trump är en mycket farlig man för demokrati, mänskliga rättigheter och annat som vi tar för givet.
Personligen vänder jag dövörat till om barn konstant säger "bajs", jag abdikerar inte och ger dem kontrollen över hushållet. Borde inte administrationen av världens mäktigaste supermakt vara kapabel till att kunna delge väljarna ett bättre alternativ? Du vet, visa varför man förtjänar att vara kapten över skutan? Nervöst hyenakackel räcker tyvärr inte hela vägen.
Citera
2024-10-12, 14:38
Medlem
För att han är en vit man.. Det räcker för att bli hatad.
Citera
2024-10-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1.

2. Hans hovrande åtal om valfusk och Jan 6. Att han vill fria dömda kriminella och rövslickar
högerextremister som Proud Boys.
Ang kärringen som han hyrt ut golfklubben till är hon gift med dömda snuten tillika Proud Boys:
Trump genom åren om Proud Boys:
(FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump

3. Hans senast utspel om Israel om iran.
"Hit the nuclear first, worry about the rest later"

Hans syn på Nato, ihop med Vance, indikerar heller inte att allierat värna om fred.

4. Ekonomer har granskat hans föreslagna ekonomi och är kritiska relaterat till kostnad och inflation.
En av flera källor:
https://www.piie.com/research/piie-charts/2024/trumps-economic-policies-could-stoke-inflation-and-hurt-us-economy

5. Man får vara bra dum att ens ställa frågan angående Trump och grandios subtyp relaterat till narcissism.
Men återkom med följdfrågor om du är på svag mark, det är mitt specialämne....

.
Det där är inga källor, det är åsikter sprungna ur maniskt önsketänkande. Att du kan prata om narcissism tror jag dock, det är ju bara att repetera vad din psykolog förklarat för dig.
Citera
2024-10-12, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
J.D Vance erkände på bästa sändningstid att han hittade på historier så att media skulle bry sig om historierna som bara han hade i sitt huvud. Så nej, det finns inga som helst belägg för att de skattebetalande haitierna gör det.
T om på en av de svenska nyhetskanalera så de att det hade varit något enskilt fall. Hur som helst så kommer Trump vinna valet. Det är bra dels för börsen och för att reta dig. Sånt är skoj.
Citera
2024-10-12, 14:41
Medlem
olcadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
För att han är en vit man.. Det räcker för att bli hatad.
Precis, folk hatar Joe Biden också. Finns givetvis ingen anledning utöver att han är en vit man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in