2024-10-11, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Två alternativ?
Hade Jocke fått igenom sitt hade det vart tusentals alterantiv.

Hon landar hos sin pappa för att hon är trygg och mår bra där - och för att han planerar med henne i tillvaron och inte ser henne som ammunition eller besvär.
Jocke, Julia och anhänget blev lyssnade på - de visade vilka lowlife de är och hur de utnyttjar barnet för egna syften -- Chrippa som vill ha barnet och har förmågan att ta hand om henne och se till hennes bästa är den tryggaste platsen för barnet.
Detta var bra besked för Lillen - nu får hon vara hos sin trygga punkt.

Hur vet du att hon är trygg där?
Citera
2024-10-11, 22:50
Avslutad
Citat:
Du som är så insatt i allt borde veta att det stämmer.
Barnet bor nu hos Chrippa full tid och han har satt upp henne på kö till förskola i Linköping.

Ja han säger de ja men hur ligger hela sanningen till? för de är ju inte sant som du säger att Chrippa ska ha henne full tid eller hur?
Citera
2024-10-11, 22:51
Medlem
Kräftans skattebrott är ju lika korkat som att gå in på banken omaskerad och råna ....

Nu finns ju inga kontanter längre på bankkontoren men ungefär lika efterblivet .

Skjuter sig själv i foten och lagföring oundvikligt .

Att fiffla lite granna med skatten kanske kan funka men INTE i åratal med hyggligt stora summor och när man dessutom är en offentlig gris som hånar myndigheterna.

Alltså jag kan knappt förstå hur en pappa till en liten dotter kan bete sig så ...

Visar ju faktiskt med all önskvärd tydlighet att i hans värld är det bara han som gäller.
Citera
2024-10-11, 22:59
Avslutad
Micro113 vet ju allt, men ställer frågon allmänt, och den är är väl mest retorisk. När ska Chripoa ta klivet från hemlös till presterande far och förebild?

Finns det en tidsram för detta?

Jag frågade en gång varför dom aldrig åker till Maldiverna elker french polynesia, fick inget svar🤣
Citera
2024-10-11, 23:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Nja, de som har lite högre utbildning tenderar att vara lite mer pragmatiska, och ha körkort.

Vad skulle jag fantisera om menar du? Och varför avslutar du din fråga med en punkt?

Tror du att någon med en högre utbildning, skulle ställa upp i en sådan intervju? Eller på flashback, försvara Chrippa, med ett iq på 72? Förklara gärna mer ingående om så är fallet😁
Nej, det är faktiskt rätt många med både körkort och utbildning och pågående arbete som behöver stöd av öppenvården.

Jag vet att många med mycket hög utbildning - professorer och forskare - finns på Flashback.
Allas vår moderator Hamilkar är ett exempel av fler. (Han lider så vitt jag vet inte av psykisk ohälsa - men finns på Flashback)

Menar du att Jocke, Anjo, Rask, Jonna m fl har låg IQ, är lågutbildade och saknar körkort?
Lågutbildade är de - men saknar de körkort?

Jag vet att psykisk ohälsa inte är beroende av vare sig körkort, utbildning eller arbete och att många med hög utbildning eller framstående positioner uttalar sig om psykvården - det brukar vara rätt många sådana i kampanjer om psykvården och för att öppna upp om vad psykisk ohälsa innebär.

Kan du nu berätta vad dina ointelligenta slutsatser om människor i en intervju har för relevans till trådens ämne.
Citera
2024-10-11, 23:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Micro113 vet ju allt, men ställer frågon allmänt, och den är är väl mest retorisk. När ska Chripoa ta klivet från hemlös till presterande far och förebild?

Jag frågade en gång varför dom aldrig åker till Maldiverna elker french polynesia, fick inget svar🤣
Han är inte hemlös, han är en bra pappa som ser till dotterns behov och bästa.
Och framöver bor barnet på heltid hos honom eftersom han är hennes trygga punkt och kan tillgodose hennes olika behov.
Citera
2024-10-11, 23:07
Medlem
Citat:

Eller Kalifornien . Vem fan orkar ens resa till Malaga /Marbella konstant i någon mani för att han tror att folk blir avundsjuka eller får respekt på något sätt.

Den finns ingen normalt funtad person som kan ha någon som helst respekt för chrippa.

Han är en kappvändare som är totalt opålitlig på alla sätt och vis . Gör allt för egen vinning . För stunden. Han lever för stunden.

Ingen långsiktighet , hållbarhet eller struktur på tillvaron överhuvudtaget.
Citera
2024-10-11, 23:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tack för utbildingen inom mitt eget gebit.

Med jocke att göra? Den här tråden handlar om Chrippa, och om du läser vad jag skrivit klarnar det nog vad min ursprungliga fråga var. Du är väldigt yvig. Du kanske ska lugna dig lite nu.
Det är inte inom ditt eget gebit -- om du menar som professionell och inte patient.
Vore det inom ditt yrkesområde så skulle du ha haft långt högre kunskap.
Citera
2024-10-11, 23:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Bäst för barnet enligt vem?
Spelar det någon roll - du är ju så insatt så du kan ta reda på det själv.

Citat:
Vem har gjort den bedömningen? Utveckla gärna detta, utan att blanda in dina egna maniska tankar.
När du vill ha svar från mig kan du återkomma utan dina egna fantasier om mig.

Citat:
Hur vet du att hon är trygg där?
Det syns på barnet och det ser man genom hur Chrippa prioriterar och tar hand om henne för att det skall bli så bra som möjligt för henne.

Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja han säger de ja men hur ligger hela sanningen till? för de är ju inte sant som du säger att Chrippa ska ha henne full tid eller hur?
Du får väl se.
Fast du som är så insatt i allt borde ju redan ha vetat om det här.
Citera
2024-10-11, 23:19
Avslutad
Citat:
Han är inte hemlös, han är en bra pappa som ser till dotterns behov och bästa.
Och framöver bor barnet på heltid hos honom eftersom han är hennes trygga punkt och kan tillgodose hennes olika behov.

Han är själva definitionen av hemlös, och det går du emot. Kan du förklara det för mig?

https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/ovrigt/2024-2-8927.pdf
Citera
2024-10-11, 23:22
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hoppas inte på för mycket

https://nyheter24.se/noje/kandisar/1317435-paow-tjanat-en-halv-miljon-i-manaden-verklig-inkomst-0-kr

”Kan det röra sig om ett brott?

– Ja, låter man bli att redovisa inkomster kan det vara fråga om skattebrott men det vanligaste är att du påförs skattetillägg om du låter bli att deklarera en inkomst som du har haft, säger Pia Blank Thörnroos till Nyheter24.

Pia Blank Thörnroos är jurist och rättslig expert på Skatteverket

Joakim har varit delgivits misstanke för ekonomisk brottslighet, har Chrippas det?

Sväva inte iväg.

Du som är Chrippas fanboy nummer 1 här... Du vet själv anledningen till varför Chrippa inte betalar. Fattiglappen har inte råd. Skulle han betala så skulle han bli så barskrapad att han knappt skulle ha mat att ställa på bordet. Golddiggern och psykopaten Linnea skulle dra direkt och hitta en annan "riking" hon kunde dupera. Chrippa skulle inte kunna resa på flera, flera år, kanske inte på 10-15 år och hela hans image skulle raseras fullständigt. Det är det din husgud är så livrädd för att bli av med alla pengar och att hela hans "image" och att vara relevant skulle upphöra. Det enda han har att falla tillbaka på är en pissig svetsarutbildning som din fanboy själv skulle ha uttryckt det.
Citera
2024-10-11, 23:32
Avslutad
Citat:
Spelar det någon roll - du är ju så insatt så du kan ta reda på det själv.

När du vill ha svar från mig kan du återkomma utan dina egna fantasier om mig.

Det syns på barnet och det ser man genom hur Chrippa prioriterar och tar hand om henne för att det skall bli så bra som möjligt för henne.

Du får väl se.
Fast du som är så insatt i allt borde ju redan ha vetat om det här.

Kan du kanske nyansera dina svar istället för att avkräva mig svar. Du har ju svar på allt, så vad håller dig tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in